Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

Studio achter Just Cause werkte aan Iron Man game


Door Rene Groen op 18-08-2022 om 12:38
Bron: MixxMax

Ontwikkelaar Avalanche Studios kennen we voornamelijk van de Just Cause games, toch had het zomaar gekund dat we ze ook van een Iron Man game hadden gekend.

Voormalig mede-oprichter Christofer Sundberg, die Avalanche in 2019 verliet om zijn eigen studio Liquid Swords op te richten, laat dit in een interview weten. De Iron Man titel werd uiteindelijk in 2012 geannuleerd vanwege "bedrijfspolitiek" na enkele jaren in ontwikkeling te zijn geweest.

Reden dat de game er uiteindelijk niet kwam is dat Disney en Marvel wilden dat Avalanche snel zou groeien zodat de game sneller zou worden afgerond dan oorspronkelijk gepland. Sundberg geeft echter aan dat dit de studio compleet gebroken zou hebben, mochten ze hierin meegegaan zijn.
quote:
“It was, I was a mess by the end. It was like, shortening development time, increasing budget, we would have to hire 70 or 80 people to the team that I would have had the responsibility to find a new project for. But the development time was shortened down so much so it was impossible to do. It would have broken the studio completely if we had agreed to that.

At the end of a project when the team is scaling down, that’s when you have to find a new project, and with that one year of development time cut from the original plan, it would mean that I had one year less to find a new project for a big development team which would have been impossible, and hiring all those developers would have been a complete nightmare, so it was for the best.”

Sundberg vat de ontwikkeling samen als een rommelig project dat uiteindelijk heel goed had kunnen worden. Het doel was dat je op ieder moment op kon stijgen en overal naartoe kon vliegen, toch lag de grootste focus op melee combat, denk aan het gebruik van Iron Man's repulsors om karakters door muren te kunnen slaan.

De komst van een Iron Man game is overigens nog niet geheel uitgesloten, recentelijk kwam insider Tom Henderson met het gerucht dat Electronic Arts aan een game zou werken rondom het karakter, evenals een game rondom Black Panther.



13:05  Vrouwen noemen werkcultuur binnen Nintendo een studentenhuis
12:28  Embracer Group koopt koopt Middle-earth Enterprises en meer
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.