Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 September 2020 
(0) 
26 September 2020 
(6) 
(3) 
(4) 
(2) 
(2) 
25 September 2020 
(14) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(2) 
24 September 2020 
(16) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
23 September 2020 
(10) 
(20) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
22 September 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
21 September 2020 
(7) 
(0) 
(30) 
(4) 
(0) 
20 September 2020 
(3) 
(8) 
(6) 
(0) 
19 September 2020 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
(3) 
18 September 2020 
(6) 
(2) 
(3) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
17 September 2020 
(0) 
(2) 
(4) 
(17) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(4) 
16 September 2020 
(9) 
(1) 
(20) 
(0) 
(4) 
(4) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(3) 
(12) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
15 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(14) 
14 September 2020 
(0) 
(4) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(16) 
13 September 2020 
(12) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2020 
(0) 
(0) 
(4) 
(11) 
(5) 
(0) 
(1) 
11 September 2020 
(2) 
(1) 
(6) 
(1) 
(9) 
(3) 
(0) 
(0) 
10 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(8) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 September 2020 
(0) 
(8) 
Realms Deep: Dag 2
Realms Deep: Dag 1
De redactie over de PlayStation 5
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Feature:

De redactie over de PlayStation 5


Door Rene Groen op 21-06-2020 om 11:56
Bron: Gamed

Daar waar Microsoft zo nu en dan wat door liet schemeren over de Xbox Series X bleef Sony de lippen stijf op elkaar houden. Tot 11 juni, de datum waarop ze ons kennis lieten maken met twee versies van de console en de nodige games. Maar wat vonden wij nu eigenlijk van deze presentatie?



De presentatie van de PlayStation 5 was een blitse start voor een nieuwe generatie, een boost van vertrouwen dat we de komende jaren nog veel sprongen voorwaarts gaan zien maken. Het futuristische design van de PlayStation 5 - met de leuke extra dat de textuur van de console schijnbaar bestaat uit mini-versies van de traditionele knoppen - was daarbij ook een mooie demonstratie. Hoewel ik de console nog niet in pre-order heb staan, ben ik wel benieuwd hoe hij gaat staan in mijn woonkamer.

Dat Sony tijdens de presentatie de focus legde op een overvloed aan games, is zeer positief, want daarvoor kopen we natuurlijk een console. Geen nodeloze uitleg over hoe het de beste console wordt voor het kijken van NFL, gewoon game na game. Tegelijkertijd vond ik het persoonlijk spijtig dat we geen zicht kregen op het menu of simpelweg hoe snel een game kan opstarten. Over de techniek moest men niet meer spreken, maar hoe de console zou werken zou wel een leuk extraatje zijn geweest. Men had dat gemakkelijk kunnen tonen in de plaats van Astro's Playroom bijvoorbeeld.

Er is natuurlijk nog tijd genoeg om dat voor te stellen, zoals bij de presentatie waar men de prijs zal aankondigen. Nu de (hoofdzakelijk exclusieve) games en de console zelf getoond zijn, is dat het volgende punt om naar voren te brengen. En het wordt een zeer interessante, zeker in de wetenschap dat er twee consoles bestaan. Dat één van de twee €499 zal kosten, is een absolute zekerheid. De vraag is, gaat dat de versie met of zonder disk drive zijn. Ik hoop persoonlijk voor een prijszetting van €399 en €499, alleen dan zal men een snelle start aan de generatie kunnen brengen. Met een prijskaartje van €499 en €599 zou de overgang wel eens heel traag kunnen verlopen, zeker als het goedkopere model zoals in de PlayStation 3 tijd wordt aangezien als inferieur.

Het hoogtepunt waren natuurlijk de getoonde games, waarbij Horizon: Forbidden West en Ratchet & Clank: Rift Apart voor mij de uitschieters waren. Ik heb veel vertrouwen in hun ontwikkelstudio's om een eerste demonstratie van de kracht van de console te geven. In het geval van Insomniac Games lijkt dat nog eens gepaard te gaan met een interessant idee, het wisselen van dimensies. De andere Sony games zoals de nieuwe Sackboy, Returnal en Stray lijken me eerder iets voor een budgetaankoop. In welk van de twee Spider-Man Miles Morales gaat passen is mij nog de vraag, als de game uitkomt als een remaster met nieuwe content of als een First Light-achtige goedkope versie dan zal het mijn aandacht trekken. Als Sony hem echter te duur op de markt zet, dan wordt het een aankoop voor binnen enkele jaren. [Redactie: Inmiddels weten we dat het een nieuwe game is die qua grootte te vergelijken is met Uncharted: The Lost Legacy.]

De teleurstelling van de presentatie was ongetwijfeld Grand Theft Auto V, namelijk dat Rockstar nog aandurft om zo'n game als grote klepper naar voren te brengen, zeker als men dan nog geen beelden kan tonen. Vorige generatie heeft Rockstar ondanks zijn duizenden werknemers amper één nieuwe game gebracht. Op deze manier lijkt het deze generatie niet veel beter te gaan worden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Take Two CEO Strauss Zelnick klaagt. Ter vergelijking, Zenimax is dezelfde grootte en kon al meteen Deathloop en Ghostwire Tokyo tonen. Met die twee games zijn zij de winnaar van de presentatie. Beide games combineerden superbe graphics met nieuwe ideeën. Exact wat we willen van een nieuwe generatie. Het is aan de andere uitgevers om hen bij te benen.





Het had even geduurd, onder meer door een ziekte en een maatschappelijke crisis, maar eindelijk was het moment daar: Sony toonde de PlayStation 5. Ze hadden wat goed te maken op Microsoft, welke een hele andere koers vaart met diens Xbox Series X. Over de afgelopen maanden lieten zij niet alleen de controller zien, maar ook gelijk de gehele console, binnen- een buitenkant. De Series X heeft dus weinig meer te verbergen, maar het tonen van de dingen waar wij gamers blij van worden, games werd (nog) niet benut.

Sony zag zijn kans schoon en liet met The Future of Gaming zijn kijk op de volgende generatie zien. Deze begon ietwat aan de lauwe kant met de eerste beelden van Grand Theft Auto V welke voor Rockstar de nieuwe melkkoe lijkt te zijn. Begrijpelijk dat een tot op de dag van vandaag immens populaire titel naar de nieuwe generatie komt, maar niet gelijk iets waar je een nieuwe console voor haalt. Daar kwam echter verandering in met de volgende getoonde titels: Spiderman: Miles Morales liet goed zien waarom een supersnelle SSD in het bijzonder kan bijdragen aan het bliksemsnel weergeven van veel grootsere werelden dan we nu gewend zijn. Ook oudgediende Gran Turismo keert terug. GT7 zag er bijzonder knap uit, maar zoals altijd bij deze reeks: Welke wagens krijgen de meeste polijst? Of zal de titel eindelijk over de gehele linie een consistent afgewerkt geheel zijn? Ratchet & Clank, welke al flirtte met de CGI look op de huidige consoles, keert nu terug met Rift Apart. Het moet worden gezegd, de beelden zijn steeds minder te onderscheiden van de betere CGI film van een aantal jaar terug, mede dankzij het gebruik van realtime raytracing in de reflecties. Bijzonder indrukwekkend voor een console.

Ook third party kwam uitvoerig aan bod. Van Stray tot Square Enix's Project Athia, van Kena: Bridge of Spirits, Hitman III of het onverwachte Sackboy: A Big Adventure, vele games kwam uitvoerig voorbij. Returnal blijkt een bijzondere sci-fi space titel te worden, en met Astro's Playroom is iedere PS5 vanaf het homescreen al een speelparadijs. Maar ook reeds bestaande titels kregen hun moment van erkenning. Ghostwire: Tokyo kwam met de eerste gameplay op de proppen en bleek verrassend genoeg een first-person titel waar magie een grote rol speelt. Het reeds aangekondigde Deathloop gooide het echter over een geheel andere boeg. Met een flinke knipoog naar de blaxploitation films van de jaren zeventig en films zoals Shaft en Pulp Fiction schreeuwde de titel van Arkane Lyon pure fun uit die ik sinds Timesplitters: Future Perfect of No One Lives Forever niet meer had ervaren.

Duidelijk werd ook dat deze twee titels zeker niet het potentieel van de de PlayStation 5 demonstreerden, en een titel als Bugsnax deed mij juist terugdenken aan de generatie van voor de PlayStation 4. Maar wie weet, misschien valt er een succes te noteren. Sony had echter nog een aantal verrassingen in petto. Capcom's Resident Evil: Village zag er fantastisch uit en liet goed zien hoe sterke visuals de angst veel realistischer over kunnen brengen. De goden van de remakes, Bluepoint, kwamen dan weer met een remake van Demon's Souls aanzetten die oogverblindend mooi was. Serieus mensen: Bluepoint remakes = blind kopen! De kwaliteit spat ervan af. En hoewel het niet helemaal onverwacht was, bleek Guerrilla's Horizon: Forbidden West de ster van de show. De wereld van Aloy blijft magisch in beeld en geluid en in Forbidden West is dat niet anders.

Kortom, Sony gooide bijzonder hoge ogen met de games, een presentatie waardig voor de E3, maar we kregen het online. Was er dan niets verkeerds? Wel nu, dat moet gereserveerd worden voor het einde. De onthulling van de PlayStation 5. Ik ben nog niet geheel overtuigd. Waar de Digital Edition zeker gestroomlijnd lijkt, is de versie met een Blu-Ray drive dat dan weer niet. Het uiterlijk is daarbij erg polariserend, en werd in de dagen daarna dan ook dankbaar gebruikt voor internet memes. Maar, net zoals met Series X, is het vooral een kwestie van wennen. Het draait immers om de games, en daar slaagde Sony wonderwel in. Toch zijn er ook kanttekeningen te plaatsen. De PlayStation 5 is een grote machine, en zal dus niet makkelijk in een meubel passen of in een mancave goed liggen. De Series X ziet er dan een heel stuk saaier uit, maar heeft wel een vormgeving die beter past bij een huiskamer (of een zolderkamer zoals de meeste van ons, haha).

Ook is er natuurlijk de prijs. High end technologie kent een high end prijs kaartje. Wat is nu een redelijke prijs? We kennen allemaal de 600 euro die de launch PlayStation 3 oorspronkelijk kostte, mede mogelijk gemaakt door, jawel, high end technologie. De PlayStation 5 kent zijn roots in de PC wereld, maar past toch nogal veel dingen aan om de performance verhogen. Ik denk dan dat 500 euro het maximaal haalbare is, en zelfs dan verwacht ik dat er nog verlies zal worden geleden - Net als bij de PlayStation 3. Iedere prijs boven deze gevoelsmatige barrière en de consument zal afhaken. Het is echter nu Microsoft die aan zet is. De console is al in zijn geheel getoond, maar wat kan het bedrijf van Bill Gates en Paul Allen tegenwoordig tegen de sterke titels van Sony en third-party neerzetten? Voor nu heeft Sony zijn kaarten laten zien. Zal Microsoft blufpoker spelen of met een royal flush voor de dag komen? De tijd zal het ons leren.





Met een gezonde dosis enthousiasme wachtte ik de langverwachte persconferentie af. De onthulling van de PlayStation 5. Ik ga niet ontkennen een lichte PlayStation fanboy te zijn. In de afgelopen jaren ontwikkelde ik een voorkeur voor avonturen uit de stal van PlayStation Studios. Ik gaf Resistance 2 een 95 en sta daar nog steeds achter. Al op voorhand stond vast dat binnen afzienbare tijd Sony’s nieuwste console in onze huiskamer zou pronken. Ik was niet teleurgesteld.

Wat maakte mij enthousiast? Spider-Man: Miles Morales was een fantastische opener. Een mooie stand-alone titel in een winterse versie van het New York dat we kennen, hetgeen de verwachtingen voor de echte sequel enkel hoger maakt. De ‘onthulling’ van Grand Theft Auto V doe ik gemakzuchtig af als een simpele reclamespot vooraf. Ratchet & Clank wist me vervolgens zeer enthousiast te maken, met een kwaliteit die nu echt de originele Toy Story films lijkt te overtreffen. Fantastisch om te zien hoe ver we zijn gekomen. Dan Horizon: Forbidden West, met haar indrukwekkende variatie in omgevingen, grootse nieuwe robots en de grafische vertoning waar we al een hele presentatie op zaten te wachten. Als Guerrilla het waar kan maken dan is de lancering van deze titel het moment om een PlayStation 5 console in huis te halen.

Het zijn mogelijk de drie meest cliché games om te noemen als hoogtepunten, maar dat neemt niet weg dat deze games mij ongetwijfeld zullen vermaken. De games die ik als eerste zal laten zien als vrienden weer over de vloer mogen komen voor een speciaal biertje en wat slap gelul. Dat wil niet zeggen dat andere games mij niet konden bekoren. Bugsnax lijkt me een hilarisch, mogelijk angstaanjagend avontuur. Deathloop heeft een sterk concept, waarbij ik benieuwd ben naar de praktische uitwerking. Kena: Bridge of Spirits, Stray, Little Devil Inside en JETT: The Far Shore hebben door een unieke stijl en een interessante verhalende premisse mijn aandacht. Ik ben ook blij dat Sackboy terug is, maar ben bang dat de creatieve diepgang van voorgaande titels mist, omdat de aandacht van dat aspect verschuift naar een onvermijdelijke PS5 release van Dreams.

Andere titels staan niet direct op mijn radar, maar dat heeft te maken met een dikke persoonlijke voorkeur. Zo zette Resident Evil VIII zette een fantastische toon neer, maar ik ben te schijterig daar ook echt doorheen te spelen, Demon’s Souls is me te moeilijk. Pragmata, Project Athia en Ghostwire Tokyo zijn me voorlopig nog te vaag. Games als Gran Turismo 7 en Goodbye Volcano High hebben simpelweg niet mijn interesse.

De unieke concepten, de visuele pracht; tezamen met al dat andere moois dat spoedig op de PlayStation 5 te spelen zou moeten zijn, ik noem bijvoorbeeld een Assassin’s Creed: Valhalla, een Cyberpunk 2077, maakte me enthousiast voor de onthulling van de console zelf. Het doek viel en tevoorschijn kwam een wit juweel met een diep zwarte kern. Ik schaam me er niet voor, ik ben fan van dit extravagante design. Ik hou van dit retrofuturisme en hoop dat ik mijn vrouw kan overtuigen dit kunstwerkje van een console zo lang als mogelijk naast onze onvermijdelijk nog aan te schaffen nieuwe televisie te laten pronken. €400 geb ik er zo voor over, maar ik vermoed een prijskaartje van €500. Hoe dan ook, de PlayStation 5 heeft een indrukwekkende start gemaakt en met onverminderd enthousiasme kijk ik vooruit naar wat nog gaat komen.





Toen corona nog refereerde naar een drankje was Sony al duidelijk: ook op deze E3 zouden ze niet aanwezig zijn. Ze verkozen andere consumentenevenementen, een beslissing waarin geld ongetwijfeld een grote rol speelt aangezien het miljoenen kost om op de beurs in Los Angeles te staan. Toen de pandemie echter om zich heen begon te grijpen leken ze in de problemen te komen. De beloofde aanwezigheid op consumentenevenementen kon niet door gaan en hoewel Microsoft ons zo nu en dan lekker maakte met de Xbox Series X hield Sony de lippen stijf op elkaar. Incasseerden ze de slagen van hun concurrent omdat ze enkel konden verdedigen of om juist keihard terug te kunnen slaan?

Het antwoord ligt na 11 juni bij het tweede. De reactie van Sony was voldoende om maanden van vragen teniet te doen. Wel moet gezegd worden dat dit vooral komt door de games. Hoewel deze vrijwel allemaal een ijzersterke indruk achter lieten moet hier wel tegenover worden gezet dat ik graag een iets andere invulling had gezien. Eén of twee games minder en in plaats daarvan net iets meer inzichtelijk maken wat een SSD betekent voor de laadtijden van games, wat 3D Audio voor voordelen gaat hebben en hoe de DualSense controller binnen de besproken games werkt. Het zijn dingen die sommige ontwikkelaars naderhand bespraken in interviews, citaatjes die goed gepast hadden binnen de stream zelf.

Maar laat ik hier niet in blijven hangen, daarvoor heb ik teveel zitten genieten van al het moois wat voorbij kwam. Op Grand Theft Auto V na, een game waarvan ik het echt een zwaktebod van de ontwikkelaar vind dat je deze nu al drie generaties lang uitbrengt, maar dat terzijde. Als gamer die vooral geïnteresseerd is in avontuurlijke singleplayer verhalen genoot ik van de vooruitzichten naar Horizon: Forbidden West, Hitman III, Spider-Man: Miles Morales en Ratchet & Clank: Rift Apart. In zekere zin hadden we deze games kunnen verwachten en wellicht nog interessanter vond ik projecten als Bugsnax, Stray, Goodbye Volcano High, Returnal en Kena: Bridge of Spirits. Met name deze laatste game liet een goede indruk bij me achter en hoewel ik geen top drie ga vormen zou deze game er zeker in komen.

Dat ik geen top drie maak is overigens een groot compliment te noemen. Van alle getoonde games waren er maar weinig waarbij ik niet direct zin had om ermee aan de slag te gaan. Iets wat ook kwam omdat ik bij veel van deze titels kleine stukjes gameplay te zien kreeg of omdat de setting al werd neergezet. Iets wat ik miste bij de presentatie van Microsoft, waar het vooral leek alsof ik stukjes techniek te zien kreeg die nog maar weinig weg gaven over de uiteindelijke games. Dat we verder tijdelijke exclusieve deals zagen, alsmede teasers van games die mogelijk nog jaren op zich laten wachten, is iets waar ik maar aan moet wennen in de huidige game-industrie.

Als afsluiter gunde Sony ons nog een blik op de console zelf en de reactie vanuit de redactie was hier misschien nog wel groter op dan bij de getoonde games. Niet alleen omdat ze voor twee varianten gaan, het was vooral het design dat onze redactie splitste. Een stukje kunst a la Jan de Bouvrie of een modem die je wegstopt in je kast? Zelf hang ik nog een beetje tussen deze twee meningen in. Waar Sony in ieder geval nog niets van wilde weten is de prijs. Hoewel de inkoopprijs van een disc-drive enkele tientjes zal zijn verwacht ik toch een prijsverschil van honderd Euro tussen beide consoles. Ik vermoed dat de discloze versie voor €399 in de markt gezet zal gaan worden en dat de versie mét disc daardoor €499 kost. Persoonlijk ga ik sowieso voor de discversie en kan niet wachten tot de momenten waarop ik alle getoonde games kan gaan spelen en de nieuwe technieken kan ervaren.


14:44  Duister Mortal Shell onthult systeemeisen
10:10  UFC 4 onthulling op 11 juli bij UFC 251
 Reacties (19)
 Pagina: 1
Gast (85.144.67.xxx) op 21-06-2020 om 12:00
Ik zelf twijfel nog tussen disc en digitaal, mijn hele collectie is praktisch digitaal dus wat dat betreft heb ik de keuze eigenlijk al gemaakt. Vind digitaal zoveel makkelijker..

Gast (86.93.102.xxx) op 21-06-2020 om 13:03
Hopelijk krijgt de Xbox ook zoveel aandacht

Gast (213.127.53.xxx) op 21-06-2020 om 13:05
Goede impressieverhalen. Ik zou de disc-versie kopen al had het qua ontwerp van die disc-versie wel beter gekund. Maar dan ben ik niet gebonden aan hun prijs voor de games.

Gast (89.205.226.xxx) op 21-06-2020 om 13:38
Ik ga toch voor de disk versie

Redneckerz (Redacteur) op 21-06-2020 om 13:55 [Niv: 224 / Exp: 11200]
@ Gast 85.144.67:
Ik vind het een lastige. Ik begrijp zowel Sony als Microsoft helemaal dat ze een digital only console uitgeven omdat dit voor het gebruikersgemak een godzegen is. Maar de ontstane afhankelijkheid + het niet fysiek bezitten van games staat mij zeer tegen. Fysieke games zijn nu al vaak out-of-the-box afhankelijk van day 1 patches, met een digital-only toekomst zie ik dat alleen maar vergeren.

@Gast 86.93.102:
Uiteraard De enige reden dat we nog geen stuk voor de Xbox hebben gedaan is puur omdat Microsoft nog niet zijn line up heeft laten zien. Sony is weliswaar veel later met de onthulling van het design, maar liet ook gelijk een zooitje games zien. Dus we wachten nog even Microsoft's aanbod af, maar eenzelfde stuk op basis van Series X gaat er zeker komen

Gewijzigd door Redneckerz op 23-06-2020 om 10:46

laraishond op 21-06-2020 om 14:11 [Niv: 152 / Exp: 7579]
Ik kijk de kat uit de boom. Dat ik nog geen 4k tv heb helpt daar ook niet bij. De lineup zag er wel goed uit, maar het is afwachten welke games launch titels zijn.

Over het algemeen ben ik nog niet echt weggeblazen door het verschil met de huidige generatie, al komt dat ook door de technologie zelf natuurlijk (we kunnen geen stappen zoals van 2D naar 3D meer verwachten). Daarnaast gaat het ook wel een paar jaar duren voor de nieuwe generatie het achterste van haar tong laat zien.

dantekloon op 21-06-2020 om 14:57 [Niv: 174 / Exp: 8684]
Enige 2 games wat mijn interesse bieden zijn Ghostwire:Tokyo en Scarlet Nexus.
Of ik de ps5 gelijk haal op de release dat weet ik nog niet. De launch titles zijn erg slecht zoals dat ook bij de ps3 en ps4 het geval was.

Rene Groen (Eindredacteur) op 21-06-2020 om 17:11 [Niv: 726 / Exp: 36279]
@ Gast (86.93.102.xxx)
Zeker, dit plannen we na hun first-party presentatie in juli.

Gast (84.84.171.xxx) op 21-06-2020 om 17:38
ik ga in de toekomst voor fysiek, heeft veel meer waarde voor mijn gevoel en ik kan de games nog uitlenen en verkopen

Gast (80.114.3.xxx) op 21-06-2020 om 17:41
Digitaal all the way.
Gebruikersgemak boven alles
Ik koop games tegenwoordig nog maar zelden day one..
en na een paar maand zijn ze in de store vaak al goedkoper dan fysiek.

Gast (196.244.191.xxx) op 21-06-2020 om 18:53
Lang geleden dat we nog zo'n artikel hebben gezien met de redactie

Rene Groen (Eindredacteur) op 21-06-2020 om 19:23 [Niv: 726 / Exp: 36279]
Klopt inderdaad, dit was er wel een mooi moment voor

Gast (85.144.8.xxx) op 21-06-2020 om 20:46
Digitale games kun je toch ook uitlenen? Hoe zit het qua software/service tussen xsx en ps5?

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-06-2020 om 21:50 [Niv: 1172 / Exp: 58591]
Moeilijk om daarop een antwoord te bieden, er is amper iets geweten.

Gast (51.15.80.xxx) op 22-06-2020 om 08:43
Ik skip PS next gen. Dank heren.

darth veger op 22-06-2020 om 09:24 [Niv: 136 / Exp: 6778]
Disc versie puur omdat je dan tweede hands games kan spelen

Gast (87.208.227.xxx) op 25-06-2020 om 17:25
Joni: "Er is amper iets geweten" in Vlaams is dat correct.
In het Nederlands is het meer: "Er is nog niet veel bekend"....

Joni Philips (Eindredacteur) op 25-06-2020 om 17:27 [Niv: 1172 / Exp: 58591]
Maar goed dan dat ik Vlaming ben.

Gast (87.208.227.xxx) op 25-06-2020 om 17:46
Ik woon in Maastricht en heb een aantal Vlaamse vrienden. Ik hou van de Vlaamse humor.....

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
PlayStation 5
Type:
Hardware
Releasedatum:
19-11-2020
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media