Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 September 2020 
(13) 
(0) 
(0) 
(7) 
(5) 
(0) 
(0) 
(2) 
27 September 2020 
(0) 
(11) 
(2) 
26 September 2020 
(6) 
(3) 
(5) 
(2) 
(5) 
25 September 2020 
(16) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(2) 
24 September 2020 
(17) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
23 September 2020 
(10) 
(20) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
22 September 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
21 September 2020 
(7) 
(0) 
(30) 
(4) 
(0) 
20 September 2020 
(3) 
(8) 
(6) 
(0) 
19 September 2020 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
(3) 
18 September 2020 
(6) 
(2) 
(3) 
(6) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
17 September 2020 
(0) 
(2) 
(4) 
(17) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(4) 
16 September 2020 
(9) 
(1) 
(20) 
(0) 
(4) 
(4) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(3) 
(12) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
15 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(14) 
14 September 2020 
(0) 
(4) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(16) 
13 September 2020 
(12) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2020 
(0) 
(0) 
(4) 
(11) 
(5) 
(0) 
(1) 
11 September 2020 
(2) 
(1) 
(6) 
(1) 
(9) 
(3) 
(0) 
(0) 
10 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(8) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
Realms Deep: Dag 2
Realms Deep: Dag 1
De redactie over de Xbox Series X
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Microsoft herziet standpunt over frames per seconde op Xbox Series X?


Door Rene Groen op 12-05-2020 om 15:16

Enkele dagen geleden leek Aaron Greenberg, de GM van Xbox Games Marketing bij Microsoft, wat duidelijkheid te verschaffen over de frames per seconde op de Xbox Series X. Achteraf gezien had hij misschien beter zijn mond kunnen houden.

Op 7 mei plaatste Greenberg een Tweet waarin hij liet weten dat 60fps de standaard output zou zijn voor games, de architectuur van de Xbox Series X staat echter ook 120fps toe als de ontwikkelaar dit wil:

Opvallend genoeg kwam Ubisoft met ander nieuws. In gesprek met Eurogamer Portugal laat de ontwikkelaar weten dat hun aankomende game Assassin's Creed: Valhalla op 'minstens' 30fps draait. Hoewel 60fps hiermee nog niet geheel uitgesloten is sluit niet toch niet geheel aan bij de uitspraak van Greenberg. Tom Warren, Senior Editor bij The Verge, onderschrijft dit en zegt contact gehad te hebben met Microsoft die hem lieten weten dat de keuze geheel bij de ontwikkelaars ligt. Anders gezegd: mochten zij doen besluiten om hun game te laten draaien op 30fps dan hebben ze hier de vrijheid in.

Wat vinden jullie: moet 60fps de minimale standaard zijn op de nieuwe generatie?


15:21  What the Golf? op 21 mei naar de Switch
15:03  Nieuwe Doctor Who games in ontwikkeling
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Berserk op 12-05-2020 om 15:30 [Niv: 142 / Exp: 7113]
Was te verwachten dat ze 60 fps niet zullen kunnen garanderen. Maar ik had het niet bij launch games verwacht. Maar naarmate de jaren vorderen en om pc graphics te kunnen bijbenen moeten consoles inboeten op frames per seconde om dezelfde beelden te kunnen laten zien.
Ze kunnen nog spelen met dynamische resolutie enzo maar uiteindelijk verliest console toch in kracht tov de pc.

Gast (92.108.244.xxx) op 12-05-2020 om 15:33
Nog een poging en Microsoft heeft de next-gen race al verloren.Kortom als in Juli hun eigen content geen indruk maakt dan wil niemand een Series X.

Gast (83.80.25.xxx) op 12-05-2020 om 15:40
"Nog een poging en Microsoft heeft de next-gen race al verloren.Kortom als in Juli hun eigen content geen indruk maakt dan wil niemand een Series X."

Knap dat JIJ kan bepalen dat MS de next gen race dan al verloren heeft en niemand een series X wil kopen...

Nu, IK WEL! DAY ONE BUY!!

Gast (77.162.240.xxx) op 12-05-2020 om 16:10
@92.108....

Als MS het al niet kan garanderen kan sony dat zeker niet, met hun variabele frequencies waarbij de max performance sowieso al lager is dan de xbox die zijn frequencies constant houdt. Dus ik snap niet waar jij op uit bent. Ook sluit ik mij aan bij @83.80....


Het siert een bedrijf om terug te komen op gedane uitspraken in het verleden. Daarnaast was ook te verwachten dat niet alle games of uberhaupt de gemiddelde game 4k 120hz zou gaan gebruiken.
Ook na heftige optimalisatie vraagt dit veel rekenkracht. Daarnaast heeft ubisoft sowieso niet heel veel games die een hoge fps halen.

Gast (5.102.138.xxx) op 12-05-2020 om 16:27
4K 60fps zou moeten kunnen met alle huidige games die nu 4k 30fps/1080p 60fps zijn op de Xbox One X.

Daar de grafische kracht van de Series X zeker 2x zo groot is als de One X.

Nieuwe games zullen echter ook raytracing gaan gebruiken en andere grafische upgrades, wat weer rekenkracht kost en dus fps.

Anders worden de games niet mooier en is alles gewoon zoals de 'gameplay' reveal van MS gewoon grafics van last gen, alleen dan met meer FPS en hogere pixel count.

Joni Philips (Eindredacteur) op 12-05-2020 om 16:43 [Niv: 1172 / Exp: 58591]
Een consolemaker die '60 fps' garandeert mag je onmiddellijk van een leugen beschuldigen. De ontwikkelstudio's weten dat graphics beter verkopen dan framerate. Ze gaan nooit graphics opofferen voor framerate.

Redneckerz (Redacteur) op 12-05-2020 om 16:47 [Niv: 224 / Exp: 11200]
Storm in glas water.

Ik bedoel:
- Ubisoft's spelmotoren staan erom bekend dat ze nogal wat hardware nodig hebben, zie de vorige AC's en Ghost Recon.
- Het is een cross-gen game, dus alle ontwikkeltools zitten nog in het beginstadium. Willen zij op launch iets kunnen aanbieden, dan is een directe poort en op 4K30 de beste optie.
- Ook bij de huidige generatie was dit het geval. AC4: Black Flag was een cross-gen game en was domweg 1080p30 op PS4 (En 900p30 op Xbox One). Daarna kwam Unity, en dat was domweg een stap te next-gen voor de huidige hardware.

Oftewel, totaal niet verrassend dat Valhalla 4K30 zal wezen - Het is een cross-gen titel, de eerste ontmoeting van de ontwikkelteams met nieuwe hardware. De AC titel die erop volgt, die moet meer laten zien.

Gast (86.91.27.xxx) op 12-05-2020 om 17:15
brrrr 60 dus straks nog niet de standaard op consoles.. :r

Gast (82.73.160.xxx) op 12-05-2020 om 17:21
Ik ben digibeet als wat, nooit veel van frame rates begrepen. Ik wacht gewoon op games met goede gameplay en laat deze techno bable lekker aan mij voorbij gaan. En ik denk dat er best wat gamers met mij zijn die er ook zo over denken. Wat heb je aan een super goed ogend spel, als de gameplay shit is?

Redneckerz (Redacteur) op 12-05-2020 om 19:30 [Niv: 224 / Exp: 11200]
@ Gast 86.91.27:

Nou ja, AC is nu niet gelijk een game die ''zomaar'' op 60 fps speelt laat staan op 4K. 60 fps zal wel vaker voorkomen, denk ik zo.

Gast (104.244.76.xxx) op 12-05-2020 om 19:48
Dit kan je helaas ook niet garanderen. Console hardware is gelimiteerd (fixed spec) en elke dev wil wat anders ermee bereiken. Ik hoop wel dat meer devs kiezen voor de optie om lagere resolutie met hogere framerates te kunnen kiezen ipv alles op 4K en dan framerates die niet eens solide 30 zijn. Er kan genoeg gedaan worden met dynamische resoluties, zijn nu genoeg technieken voor. DLSS is ook geweldig.
Die Aaron Greenberg en Xbox hun hele marketing moet ontslagen worden IMO, dat die gast zo'n uitspraak doet terwijl hij het klappen van de zweep van de console industrie inmiddels zou moeten kennen...Microsoft heeft een marketing probleem, al sinds een flinke tijd IMO.

Gast (85.244.99.xxx) op 12-05-2020 om 21:28
Als microsoft het niet kan dan kan sony het al helemaal niet met de ps5

Gast (84.84.171.xxx) op 12-05-2020 om 21:41
achjaaa.. boeie

Gast (217.103.21.xxx) op 12-05-2020 om 22:32
60 and 120fps zullen idd de standaard zijn voor games als sea of thieves, crackdown, forza horizon. Wat sony en microsoft niet vertellen is dat games als Ac Valhalla, en de volgende GTA en Horizon zero dawn, niet in de eens in de buurt van 120 frames zullen draaien en MISSCHIEN een stabiele 60 fps kunnen behouden op 4K.

raxus07 op 12-05-2020 om 23:29 [Niv: 46 / Exp: 2289]
Jullie begrijpen het niet goed. Microsoft faciliteert de hardware maar de Devs bepalen vervolgens nog altijd hoe het spel eruit komt te zien en wat ze ontwikkelen/kiezen aan performance.

Microsoft gaat minimaal 60fps echt niet forceren. Dat is voor Indie ontwikkelaars vaak niet te doen en voor sommige AAA games helemaal niet interessant als graphics nou eenmaal beter verkoopt.

Devs zullen dus zelf bepalen wat ze willen opgeven of laten zien in hun game. De hardware zal beide situaties gewoon supporten.

Edit: spelling

Gewijzigd door raxus07 op 12-05-2020 om 23:30

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Xbox Series X/S
Type:
Hardware
Releasedatum:
10-11-2020
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media