Vanaf morgen is het dan eindelijk zover; dan kunnen we aan de slag met Ori and the Will of the Wisps, het vervolg of op Ori and the Blind Forest. De game lijkt de magie van het origineel nog altijd te bevatten, toch betekent dit niet dat er op het gebied van gameplay geen veranderingen zijn doorgevoerd.
Het Soul Link savesysteem zal namelijk niet terug gaan keren, volgens de studio zou dit namelijk niet logisch geweest zijn. In de eerste game kon je middels Soul Links een gelimiteerd aantal savepunten maken op posities waar jij dit wilde, Lead Developer Thomas Mahler legt nu echter uit waarom ze het ditmaal anders doen:
quote: "We hadden Soul Link op de B-knop van de Xbox One controller en wilde hier geen face knop meer voor gebruiken. Dit bracht echte reen dilemma met zich mee, want waar moesten we het dan onder brengen? Het zat in onze planning om Soul Link te gebruiken, maar na speltesten en nadat we vele andere vaardigheden in de game hadden gebruikt probeerden we de game zonder Soul Link te spelen en terug te grijpen naar checkpoints. De reden was dat het systeem te complex werd bevonden omdat je voortdurend aan meerdere dingen tegelijkertijd moest denken. Toen we het eruit haalden werd het ook niet gemist omdat iedereen geboeid was door hetgeen wat ze speelden. Het had dan ook geen zin om het weer opnieuw in te voegen."
Kortom: Soul Links eruit, checkpoints met autosave erin. Of dit bevalt leren we morgen, dan verschijnt Ori and the Will of the Wisps op de PC en Xbox One.
|