Met technieken als snellere laadtijden, betere graphics en een hogere framerate proberen Microsoft en Sony ons over de streep te trekken om straks hun nieuwe console te kopen. Aangezien de verwachting is dat beide partijen hierbij niet veel voor elkaar onder zullen doen zijn het met name de unieke features die het verschil gaan maken en daarmee wil ook Sony scoren.
In een interview met het Japanse Business Insider heeft CEO Jim Ryan aangegeven dat er meer unieke features die de PlayStation 5 moet onderscheiden van eerdere consoles. Er zijn dan ook nog enkele grote verschillen aan te duiden die ze nog niet hebben aangekondigd en waar we nog meer over zullen horen:
quote: "Iedere keer als er een nieuwe console verschijnt verbeteren de processor en de graphics. Dit is uiteraard aantrekkelijk, tegelijkertijd moeten we ook enkele speciale toevoegingen hebben. We hebben al eerder een bevestiging gegeven van een Solid-State Drive waarbij laadtijden nagenoeg tot het verleden behoren en we op dit vlak een grote verandering zien.
3D Audio en haptic feedback bij de controller zijn ook dingen die, als je ze probeert, je laten verrassen over welke veranderingen ze teweeg brengen. Het spelen van een racegame als Gran Turismo Sport met een PlayStation 5 controller moet dan ook een geheel andere ervaring geven. Hoewel het prima draait met de voorgaande controller zul je niet terug willen keren als je het spel met haptic controls en adaptive triggers speelt.
En weet je, er zijn nog meer unieke elementen voor de PlayStation 5 die een duidelijk onderscheid laten zien met de voorgaande consoles. Deze grotere verschillen moeten nog aangekondigd worden."
Aangezien het interview - met een vertaler - in het Japans is afgenomen is niet geheel duidelijk of het gaat om één groot verschil of meerdere. Dit komt mede omdat Japanners geen onderscheid maken tussen enkelvoud en meervoud.
Ryan gaat verder in op de onthulling van het PlayStation 5 logo waarmee ze vooral continuïteit uit willen stralen. Het is dan ook om deze reden dat het logo vergelijkbaar is met die van de PlayStation 4, mensen moeten namelijk meteen denken: 'Dat is PlayStation.'
Als laatste gaat hij nog in op de lancering van de PlayStation 4 in Japan, deze volgde namelijk pas enkele maanden na het westen. Ryan geeft aan hier zelf in betrokken geweest te zijn en dat het een beslissing was die na veel discussie is gemaakt (en mogelijk zelfs anders genomen had kunnen worden) maar in de huidige tijd voelt hij hier minder voor.
|