Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
21 Januari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
20 Januari 2020 
(5) 
(2) 
(3) 
(0) 
19 Januari 2020 
(0) 
(3) 
(0) 
(6) 
18 Januari 2020 
(9) 
(12) 
(2) 
(4) 
(2) 
17 Januari 2020 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Januari 2020 
(12) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Januari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
14 Januari 2020 
(0) 
(0) 
(4) 
(1) 
(0) 
(0) 
(7) 
(7) 
(10) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(4) 
13 Januari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
12 Januari 2020 
(0) 
(41) 
11 Januari 2020 
(11) 
(15) 
10 Januari 2020 
(0) 
(9) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
09 Januari 2020 
(0) 
(5) 
(0) 
(27) 
(1) 
(0) 
08 Januari 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(3) 
07 Januari 2020 
(2) 
(6) 
(8) 
(1) 
(4) 
(1) 
(2) 
(1) 
(10) 
06 Januari 2020 
(5) 
(2) 
05 Januari 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
04 Januari 2020 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(2) 
03 Januari 2020 
(7) 
(1) 
(0) 
(1) 
02 Januari 2020 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Januari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
31 December 2019 
(9) 
(0) 
(15) 
30 December 2019 
(0) 
(0) 
28 December 2019 
(16) 
(0) 
(0) 
27 December 2019 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
24 December 2019 
(1) 
AO Tennis 2
Dragon Quest Builders 2
Gamed Gamekalender Januari 2020
Blacksad: Under the Skin
Nieuws:

The Lord of the Rings Gollum in nieuwe details


Door Rene Groen op 05-01-2020 om 11:16
Bron: WCCF Tech

Voor sommige games zullen we nog wat geduld op moeten brengen, neem bijvoorbeeld The Lord of the Rings: Gollum. Het spel verschijnt pas volgend jaar op de PC en nieuwe spelsystemen, wel wil ontwikkelaar Daedalic ons wat meer informatie geven.

In een interview met Edge laten CEO Carsten Fichtelmann en Senior Producer Kai Fiebig zich uit over het project. Het duo benadrukt nogmaals dat het spel is geïnspireerd op de boeken van J.R.R. Tolkien en niet op de films van Peter Jackson. Dit betekent dat Gollum geen overzetting zal worden vanuit deze films, sterker nog, Tolkien gaf zelfs geen referentiekader in termen van grootte voor Golem. In de eerste illustraties betreft het zelfs een groots monsters die uit het moeras komt zetten. Fiebig vertelt hierover:
quote:
"We willen de mensen niet tegen het zere been stoten die enkel de films hebben gezet. Maar om een lang verhaal kort te maken; Gollum zal er niet uit zien zoals Andy Serkis. We zijn gestart met de persoon die hij was en hebben hem geëvolueerd. Je kunt zien dat dit ooit als een mens was voordat de Ring hem heeft gecorrumpeerd. We hebben meer mogelijkheden voor verhaalvertelling dan de films dit ooit had en voor ons is het zeer belangrijk om verschillende emoties te laten zien. We hebben iemand nodig van wie je kunt houden en waar je tegelijkertijd erg bang voor bent. En geloof me, op sommige vlak zul je hem vrezen."

Game Designer Martin Wilkes mengt zich ook in het gesprek en hij gaat in op de dubbele personaliteit van Gollum, hetgeen de perfecte basis vormt voor enkele interessante mechanieken en bijhorende keuzes.
quote:
"In veel games is het onbedoeld grappig als karakters zeggen: 'Hmmm, hier kan ik niet langs, het staat vol met bewakers.' Wij hebben de mogelijkheid om spelers directe feedback te geven als het gaat om navigeren omdat Gollum voortdurend tegen zichzelf praat. Het is niet enkel keizen of je Sméagol of Gollum bent omdat het voor Gollum als entiteit niet zo eenvoudig is. Iedere persoonlijkheid is aangevallen door de ander en andersom zal deze persoonlijkheid zich ook verdedigen. Je krijgt te maken met misschien twee, drie of vier conflicten per hoofdstuk die uiteindelijk leiden tot een beslissingspunt. Eenmaal daar aangekomen zal het lastiger zijn om bijvoorbeeld voor Sméagol te kiezen als je tot dan toe hebt gevochten voor het standpunt van Gollum."

Als laatste laat Art Director Mathias Fischer weten dat de Nazgûl in de game zitten, alleen gaat het hierbij wel om de 'minder coole' Nazgûl.
quote:
"Het was een interessante uitdaging omdat het algemeen bekend is waar ze staan in het bredere perspectief. De vraag was dan ook of we de coolere Nazgûl konden gebruiken, maar ik denk dat die van ons minder cool zijn. Ze zijn als de drummer en de basspeler van de band, maar wij hebben de mogelijkheid om ze populairder te maken."

The Lord of the Ring: Gollum is een stealth action/adventure game voor de PC, PlayStation 5 en Xbox Series X, helaas moeten we nog wachten tot de eerste beelden.


15:56  Geen jetpacks in nieuwe Call of Duty
11:01  TV-serie The Witcher krijgt eigen podcast
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Gast (85.144.58.xxx) op 05-01-2020 om 11:49
Gollem/Sméagol was geen mens, hij was een hobbit van het riviervolk, en wat zijn grootte betreft kun je er dan ook van uitgaan dat hij zo groot was als een hobbit.

Gast (85.144.67.xxx) op 05-01-2020 om 14:11
Ze zijn als de drummer en bassist van de band, zucht. Ik weet al wat dit voor game gaat worden...Next..

Gast (89.205.131.xxx) op 05-01-2020 om 20:43
Een beetje rare uitspraken. Verwacht niet veel van de game eerlijk gezegd.

darth veger op 06-01-2020 om 19:11 [Niv: 133 / Exp: 6639]
Smeagol is smeagol zoals in de film, ik denk dat als hun komen met een heel ander ontwerp dat ik er lang niet zo snel aan kan wennen.

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-01-2020 om 15:54 [Niv: 713 / Exp: 35663]
@ Gast (85.144.58.xxx)

"Als een mens", zo kan hij geciteerd worden. Dus geen directe vergelijking met een mens. Betreffende zijn grootte: je zegt het zelf al dat je er vanuit kunt gaan. Dit is geen bevestiging van een werkelijke grootte.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
The Lord of the Rings: Gollum
Type:
Game
Releasedatum:
TBA 2021
Ontwikkelaar:
Daedalic Entertainment
Uitgever:
Daedalic Entertainment
Media:
Geen media gevonden