Gedurende de Inside Xbox stream bij het XO19 evenement maakte ontwikkelaar Rare bekend aan een nieuwe game te werken onder de naam Everwild. Na het tonen van een eerste trailer leren we nu iets meer over het ontwikkelproces.
Momenteel benadert het ontwikkelteam achter Everwild vijftig medewerkers, tussendoor is de studio naar meer hulp, getuige de vijfentwintig vacatures die open staan voor de studio in Twycross, Groot-Brittannië.
Onder de huidige medewerkers vinden we onder andere Louise O'Connor (verantwoordelijk voor de animaties van Conker's Bad Fur Day en Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts) en Simon Woodroffe (creative director van Sonic & All-Stars Racing Transformed). Verder leren we dat Ryan Stevenson verantwoordelijk is voor de visuele richting, een rol die hij eerder had voor Viva Pińata en Sea of Thieves. De hoofdprogrammeur van Kinect Sports en Sea of Thieves, Pete Campbell, heeft zich eveneens bij het team van Everwild gevoegd, evenals Kate Watson, schrijver van de Tot War serie.
Studiohoofd Craig Duncan laat weten:
quote: "Hoewel Everwild nog vroeg in ontwikkeling is zijn we zeer opgewonden over de unieke potentie van de game die we creëren. Het team van Everwild focust zich op het bouwen van een ervaring die nieuwe manieren biedt om te spelen in een natuurlijke en magische wereld."
Ondanks de ontwikkeling van dit nieuwe IP is de studio nog altijd toegewijd aan Sea of Thieves.
|