Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
22 April 2019 
(3) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
20 April 2019 
(4) 
(2) 
(0) 
(3) 
(3) 
(0) 
19 April 2019 
(44) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
18 April 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(14) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
17 April 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
16 April 2019 
(4) 
(0) 
(9) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
15 April 2019 
(1) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
14 April 2019 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
13 April 2019 
(6) 
(3) 
(0) 
(1) 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
12 April 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 April 2019 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
10 April 2019 
(0) 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(8) 
09 April 2019 
(12) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2019 
(8) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 April 2019 
(3) 
(1) 
(0) 
(10) 
(0) 
(1) 
06 April 2019 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
05 April 2019 
(3) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
Borderlands: Game of the Year Edition
Earth Defense Force: Iron Rain
Phoenix Wright Ace Attorney Trilogy
Tropico 6
Nieuws:

Star Wars schrijver niet blij met EA


Door Rene Groen op 20-01-2019 om 14:26
Bron: Dual Shockers

Ontwikkelaar en uitgever Electronic Arts heeft sinds enkele jaren de Star Wars licentie in handen, toch bleek dit nog geen gelukkig huwelijk. Zeker niet toen bleek dat hun open-wereld game in het Star Wars universum eerder deze week werd geannuleerd.

Nadat Star Wars: Battlefront II veel kritiek kreeg vanwege de microtransacties besloot Electronic Arts om ook een nieuw project bij Uncharted's Amy Hennig en Visceral Games te staken. De tot dan toe ontwikkelde stukken werden overgeheveld naar EA Vancouver, toch mochten ook zij het project niet afronden, zo werd eerder deze week bekend. De reden was dat de ontwikkeling te grootschalig was en om dit op te vangen zal er een kleiner project worden gemaakt.

Hoewel Electronic Arts aan heeft gegeven 'volledig toegewijd' te zijn aan games binnen het Star Wars universum heeft Rogue One's medeschrijver Gary Whitta zijn onvrede geuit bij Kinda Funny. Sprekend over de situatie haalt hij ervaring uit zijn werk als scriptschrijver voor een Star Wars film, alsmede zijn kennis uit de game-industrie door zijn schrijfwerk voor ACE (alvorens het werd gesloten) en PC Gamer.

Gevraagd naar de situatie rondom Electronic Arts en de Star Wars licentie die ze in handen hebben laat hij weten:
quote:
“The deal was signed in 2013, it was a 10-year deal. We’re pretty much just over halfway through the deal at this point. … So let’s imagine I’m Bob Iger, I’m the head of Disney and I call in the EA guys. … Let’s check in and see how you guys have been doing. … We put out two Battlefront games, one of which didn’t have a story at all, both of which were kind of mediocre, and one of which ended up being a major major embarrassment because of the microtransaction fiasco. Not just to EA, but to Disney and the Star Wars brand."

Hij volgt zijn verhaal door te verwijzen naar de game die Electronic Arts in ontwikkeling had. Een lineaire Star Wars ervaring die deed denken aan Uncharted en werd gemaakt door de schrijver van de Uncharted games, mogelijk wel de beste verhalende designer in de industrie. De game zag er fenomenaal uit en toch besloot Electronic Arts het te annuleren. Alle gemaakte stukken werden overgezet naar een nieuwe, groter en meer ambitieus project bij EA Vancouver die zich in een open-wereld af moet spelen ... en ook dit werd geannuleerd. En dat is dus wat ze gedaan hebben in vijf jaar tijd.
Whitta noemt het gebruik van het Star Wars universum door Electronic Arts 'catastrofaal mismanagement' en 'een schade' aangezien Star Wars de kroonjuweel is als je kijkt naar andere IP's. Op de vraag of de partijen het tienjarige contract rondom Star Wars zullen verlengen laat hij weten dat geen van de partijen hierop zit te wachten.




16:08  Tales of Vesperia: Definitive Edition
10:09  Diablo III ontvangt Season 16 update
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (89.99.40.xxx) op 20-01-2019 om 15:30
Een lineaire Star Wars ervaring die deed denken aan Uncharted en werd gemaakt door de schrijver van de Uncharted games, mogelijk wel de beste verhalende designer in de industrie. De game zag er fenomenaal uit en toch besloot Electronic Arts het te annuleren.

dat zou ziek zijn geweest!

edit:niemand is blij met Electronic Assholes.

Joni Philips (Eindredacteur) op 20-01-2019 om 19:17 [Niv: 1163 / Exp: 58128]
EA heeft inderdaad maar twee Star Wars games uitgebracht, terwijl we voordien van toppers als Star Wars 1313 en Star Wars: First Assault konden genieten. Oh nee, want die hebben Disney & LucasArts zelfs gedood omdat ze geen videogames meer wilden maken. Geen recht tot klagen dus.

Gast (85.144.66.xxx) op 21-01-2019 om 11:12
Wie is er tegenwoordig nog wel blij met EA, met die vraag zijn we sneller klaar..

Gast (62.195.130.xxx) op 21-01-2019 om 16:20
Joni, dat LucasArts en Disney in het verleden hebben lopen kutten met de Star Wars licentie maakt kritiek op EA toch niet minder gerechtvaardigd als ze dezelfde geintjes uithalen?

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-01-2019 om 17:41 [Niv: 1163 / Exp: 58128]
Er is dan vooral weinig gezag om te gaan denken dat zij het beter gaan doen.

Gast (62.195.130.xxx) op 21-01-2019 om 22:46
Dat lijkt me ook geen algemene verwachting...

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-01-2019 om 06:51 [Niv: 1163 / Exp: 58128]
Veel andere alternatieven zijn er ook niet. Ubisoft en Take Two gaan geen Star Wars maken, Activision heeft nog maar 1 echte franchise in huis, en niemand anders is groot genoeg om meerdere Star Wars games te proberen maken naast hun gewone werk.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.