Bethesda bracht in 2011 de shooter Rage uit. Het was de laatste titel die onder supervisie van John Carmack werd uitgebracht, toch betekende dit niet dat de game een groots succes werd. Het is dan ook des te opvallender dat we wel uit mogen kijken naar een sequel.
In een interview laat Tim Willits, studio director en level designer bij id Software, zich uit over de titel. Volgens hem wist het origineel uiteindelijk niet de gameplay te brengen waar een belofte voor was gedaan, grotendeels omdat de actie teveel los stond van de open wereld waardoor er twee gameplaystijlen ontstonden.
Door een nieuwe, zogeheten megatexture, technologie moet dit probleem niet terugkeren in de sequel. Sterker nog, volgens hem zullen alle beloftes die bij het origineel werden gedaan nu eindelijk waarheid worden:
quote: “In Rage, it was the wasteland, and you then loaded another level, and then you were in your first person combat. Well, that’s all gone now. You’re just in the game. Everything is seamless, and together, and you can engage in combat the way you want. The promise of Rage is delivered in Rage 2.”
Dat er geen laadtijden zijn en de actie naadloos over loopt binnen de open wereld zijn natuurlijk mooie beloften, laten we echter niet vergeten dat hij beloften na wil komen die gedaan zijn voor een game uit 2011. Mosterd na de - zeven jaar oude - maaltijd of daadwerkelijk een game om rekening mee te houden? Het antwoord leren we volgend jaar, Rage 2 verschijnt dan voor de PC, PlayStation 4 en Xbox One.
|