Een paar maanden terug verscheen Lichdom: Battlemage onder de vlag van Maximum Games op de PlayStation 4 en Xbox One. Het resultaat was niet om naar huis te schrijven - Framerates van (gemiddeld) 15 fps en met constante ''tearing'' zorgde ervoor dat de game door Eurogamer als ''slechtst presterende console titel'' werd betiteld. Maar hoe is het nu met de game?
Wat blijkt, Maximum Games heeft de afgelopen drie maanden de game op een cursus polijsten gedaan, waar uiteindelijk een patch van is uitgerold. De resultaten zijn indrukwekkend: De game is van totaal onspeelbaar naar ''adequaat'' gegaan, waarbij beide consoles nu prima framerates weten neer te zetten. De PS4 versie heeft echter een unlocked framerate, waardoor de performance nogal fluctueert. Toch, iets is beter dan niets, niet waar?
Ander groot verschil zit in de resolutie. Maximum Games heeft deze verlaagd van 1080p naar 900p voor beide consoles. Ondanks het grote verschil in performance, blijft de Cryengine, waar Lichdom op draait, nog steeds een zorgenkindje op huidige console hardware. In onderstaande video zie je de indrukwekkende verschillen van de game met en zonder patch.