Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Gamed Gamekalender Maart 2024
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Review:

In Between


Door Rene Groen op 03-06-2016 om 12:51
Bron: Gamed

Games zijn veelal luchtig vermaak. Het redden van een prinses uit een kasteel of het leggen van blokken in rechte lijnen zijn niet bepaald emotionele ritten die ons lang na laten denken over diepere gronden. Toch zien we de laatste tijd steeds meer games die ons wél trachten na te laten denken over het leven.

Eén van deze titels is In Between van de Duitse studio Gentlymad. Zij besloten om een puzzelgame te ontwerpen en er tegelijkertijd meer betekenis aan te geven door er een achtergrondverhaal in te verwezen. De hoofdpersoon is namelijk een man die kanker heeft. Door in zijn brein te duiken worden we meegenomen in de vijf fasen van rouw, te weten ontkenning, boosheid, aangaan van het gevecht, depressie en uiteindelijk aanvaarding. Gedurende meer dan zestig levels leren we de man beter kennen en worden we daadwerkelijk meegenomen in zijn leven. De ontwikkelaar heeft er goed aan gedaan om het verhaal zoveel mogelijk speelbaar te maken, zodat je nog meer betrokken blijft bij zijn gevecht tegen deze ziekte.


Qua gameplay is gekozen voor korte, overzichtelijke levels waarin je de naamloze hoofdpersoon naar het einde moet begeleiden. De weg van begin naar eind zit vol met gevaren en deze dien je te overwinnen door met de zwaartekracht te spelen. Dit kan zowel in horizontale als verticale richting en heeft tevens invloed op objecten. Veelal is het de bedoeling om spiesen te ontwijken, maar ook de vijf fasen van rouw worden betrokken in de gameplay. Neem de duisternis, die je enkel af kunt wenden door er de confrontatie mee aan te gaan. In de game komt dit tot uiting door ernaar te blijven kijken en niet je rug toe te keren.

Hoewel er momenten zullen zijn waarop situaties meerdere pogingen vereisen slaat de frustratie gelukkig nooit toe. De rustige, donkere tinten en rustige, minimale muziek passen niet alleen perfect bij de achtergrond van het verhaal, ze zorgen er tevens voor dat je snel een nieuwe poging zult ondernemen. Ook de snelle laadtijden en geleidelijk oplopende moeilijkheidsgraad, waarbij je later te maken krijgt met bijvoorbeeld kratten en schakelaars, behoren tot de pluspunten die de ontwikkelaar goed op orde heeft. Dat je soms zelf dingen moet ontdekken zonder dat de oplossingen worden aangeboden vond ik verder totaal niet vervelend, mede omdat een korte tutorial je op weg helpt. Experimenteren zal veelal tot een oplossing leiden zonder dat je vast komt te zitten.


In Between is dan ook een interessante game die leuke puzzelmechanieken en een interessant verhaal met elkaar weet te verweven. De enkele minpuntjes, zoals de ietwat herhalende opzet en nauwkeurigheid waarmee je sommige obstakels moet zien te overwinnen, vergeven we de game dan ook graag. Nee, we hebben hier niet te maken met een spel die je urenlang achter elkaar speelt, noch een game waar je naar terug zult keren op het moment dat je het eenmaal hebt doorlopen. Wel is het een titel die de puzzels betekenis mee geeft door het tegen een achtergrond te plaatsen die indruk maakt. In deze opzet is Gentlymad dan ook zeker geslaagd.
Beoordeling
80
Als puzzelaar is In Between al een leuke game die speelt met de zwaartekracht, maar ontwikkelaar Gentlymad heeft er goed aan gedaan om meer diepte aan te brengen. Dit doen ze middels een verhaal over een man die kanker heeft en ons als speler te betrekken in de fasen van rouw. Het spel is niet heel erg lang en visueel misschien niet overdonderend, maar juist in diens simpliciteit weet het te schitteren.


14:50  [E3] Ubisoft onthult plannen
16:27  EA laat Titanfall en Battlefield met elkaar vechten
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
In Between
Type:
Game
Releasedatum:
08-06-2016
Ontwikkelaar:
Genterprise
Uitgever:
Headup Games
Media:
Geen media gevonden