Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Gamed Gamekalender Maart 2024
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Preview:

Halo 5: Guardians


Door Rene Groen op 15-09-2015 om 09:05
Bron: Gamed

Microsoft wil dit najaar knallen met titels als Forza Motorsport 6, Rise of the Tomb Raider en Halo 5: Guardians. Vandaag nemen we laatstgenoemde titel onder de loep, alvorens deze vanaf 27 oktober verkrijgbaar is.

Het verhaal van Halo 5: Guardians draait om twee teams van ieder vier personages. Het eerste team, het zogeheten Blue team onder leiding van Master Chief, is op missie totdat er geen reactie meer komt. In reactie hierop besluit het tweede team, Fireteam Osiris, erop uit te trekken. De zoektocht staat onder leiding van Agent Locke, de man die geďntroduceerd werd bij Halo: Nightfall. Beide mannen staan centraal in de campagne die met zijn zestien uur ongeveer twee keer zo lang is wanneer we dit vergelijken met Halo 4. Gedurende deze tijd speel je niet als één team, maar krijg je beide kanten van het verhaal mee. Het team van vier personen kan worden aangestuurd door vier spelers, hetgeen overigens niet mogelijk is in split-screen. Reden hiervoor is dat ontwikkelaar 343 Industries de zestig frames per seconde niet wil halveren. Uiteraard kun je de verhaallijn ook solistisch doorlopen, waarbij je de Master Chief of Agent Locke bestuurt en simpele commando’s kan geven aan je kompanen. Tegelijkertijd moeten ze zelf voldoende intelligent zijn om je niet als een one man army te werk te laten gaan.


Sowieso moeten de karakters allen menselijk aanvoelen, zo zal er onderling communicatie worden gevoerd. Deze uitspraken stuwen het plot voort en vertellen ons meer over het verleden, maar tegelijkertijd zijn er ook reacties op de situaties van het moment zelf. Het aantal dialogen moet hoger liggen dan in voorgaande titels, net zoals de locaties zelf een stuk meer open zullen zijn. Door het verkrijgen van bepaalde specialiteiten, denk aan het hoger kunnen springen om naar een richel te grijpen of de charge specialiteit om door een muur te kunnen breken, ontdek je andere paden die weliswaar naar hetzelfde einddoel leiden, maar meerdere paden openen. Fireteam Osiris heeft zelfs de beschikking over het Artemis Tracking System, deze laat dit soort alternatieve paden, evenals collectibles, oplichten. Je ontdekt op deze manier eveneens objecten die door het Blue Team zijn achtergelaten.

Nadat je de singleplayer achter je hebt gelaten is er natuurlijk altijd nog de multiplayer om je vele uren mee te vermaken. Er zijn hier de nodige veranderingen in aangebracht, zo is er ditmaal meer verticale gameplay aangebracht. Net zoals je in de singleplayer kunt klimmen is deze mogelijkheid hier ook aanwezig. De levels zijn hierop toegespitst, waarmee de ontwikkelaar ons aan wil moedigen om het ook eens hogerop te zoeken. Een andere toevoeging die invloed moet heeft op de gameplay zijn de zogeheten thrusters, ofwel een stuwraket. De invloed hiervan laat zich zien in diverse elementen. Je kunt bijvoorbeeld snel een stap zijwaarts zetten of achteruit schieten, waarna er overigens wel een cooldown periode is alvorens je het nogmaals kunt doen. Hiernaast kun je hoog in de lucht springen en in volle vaart landen, om zo een aanval uit te voeren. Ook schilden zijn niet langer veilig, door een sprint te trekken kun je deze doen verdwijnen en het direct opvolgen met een aanval.


Eén van de nieuwe modes waar we mee aan de slag kunnen gaan is Warzone. Twee teams van twaalf Spartans vechten niet alleen voor de controle van strategische punten en tegen elkaar, maar tevens tegen de AI. Hoe langer je een punt bezet weet te houden en hoe meer spelers en computergestuurde tegenstanders je omlegt, hoe hoger de score. Tussendoor vergaar je ook punten waarmee je weer betere wapens of voertuigen kunt kopen, niet voor niets gaat het om locaties die vier keer zo groot zijn dan de gemiddelde maps uit voorgaande Halo games. Het eerste team dat uiteindelijk duizend punten weet te vergaren mag zich de winnaar noemen van de strijd.

Het bovenstaande vormt natuurlijk nog maar een kleine portie van zowel de single- als de multiplayer, maar toch is al op te tekenen dat 343 Industries wijzigingen durft door te voeren. Vraag is natuurlijk of de fans ieder van deze veranderingen positief zullen verwelkomen, maar het antwoord hierop laat nog even op zich wachten.


09:28  [TGS] Gravity Rush naar PlayStation 4
08:51  Super Mario Maker
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (78.21.5.xxx) op 15-09-2015 om 20:59
Forza Motorsport 6 Rene. Trouwens goede review van Forza, voor mij mocht de score iets hoger,maar dat is ieder zijn opinie.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Halo 5: Guardians
Type:
Game
Releasedatum:
27-10-2015
Ontwikkelaar:
343 Industries
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media