Nieuws: Dying Light 2 te ambitieus voor consoles?
Door Rene Groen op 16-08-2015 om 09:01
|
Bron: Videogamer
|
Gisteren was er een korte trailer te bekijken van The Following, een uitbreiding voor Dying Light. Ontwikkelaar Techland denkt ondertussen al voorzichtig na over een sequel, waarbij de consoles mogelijk uitgesloten zullen worden.
Producer Tymon Smektala laat weten dat de ideeën voor Dying Light 2 mogelijk te ambitieus zijn voor de consoles. Hoewel er al vele ideeën zijn wat ze in een vervolg willen verwerken willen ze hier nog niet dieper op in gaan, simpelweg omdat het te vroeg is, maar het zou zomaar kunnen dat console gamers alleen maar toe kunnen kijken:
quote: "Of course, we're not talking about [Dying Light 2] just yet, but the reason for that is that it is too early. We have lots of very ambitious ideas so first we need to check if these ideas are even doable with the tech that the current consoles provide."
Momenteel betreffen het enkel prototypes, waarvan nog maar de vraag is of deze zo goed zijn als ze zelf denken. Momenteel testen en experimenteren ze hiermee, waardoor we dit vervolg voorlopig nog niet hoeven te verwachten.
|
|
|
|
09:01 Star Wars: Battlefront met Supremacy mode
09:01 'Visuele stijl van Tony Hawk was al vastgesteld'
|
Reacties (48) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Zuigertje
op 17-08-2015 om 17:06
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
Steambox heeft nog een lange weg te gaan en zal voorlopig niet echt een concurrent zijn van windows/consoles.
2 scenario's die ik momenteel kan bedenken waarbij er betere alternatieven zijn:
- Huiskamer: Je speelt niet met muis keyboard maar alleen met controller op de bank. De games die je kunt spelen zijn een stuk beperkter, je kunt dan alleen console-achtige games spelen als het ware. Een console is dan een betere keus. Er zijn simpelweg meer recente AAA games (voor controller bank setup), betere ondersteuning en gebruiksvriendelijker.
- Slaapkamer: Een GamePC is even duur als SteamBox (windows licentie niet meegerekend), maar je kunt er veel meer mee. Meer games voor Windows, en je kunt het gebruiken als een werkPC.
Grootste struikelblok is nogmaals dat games linux ondersteuning moet hebben. Erg weinig games die dit hebben hoewel er de laatste jaren veel voortgang op dit gebied geboekt is.
Ik zie het nu al voor me, iemand koopt een steambox in de veronderstelling dat het gewoon een PC is maar dan in een handige box zonder poespas; "hey waarom kan ik geen gta 4/5 spelen?"
|
|
Gast (90.34.43.xxx)
op 17-08-2015 om 17:21
|
Er zijn ook Steamboxen met Windows, je hoeft dat crappy SteamOS niet te gebruiken. Ook al gebruikt bijna niemand Linux (volgens Steam zijn eigen polls zelfs wat dus betekent dat SteamOS een complete flop is) moet MS toch oppassen want het aantal games met linux support is wel gegroeid. Nog lang niet genoeg om nu een bedreiging te zijn voor Windows, maar daarom moet MS dat ook voor zijn.
|
|
Gast (81.245.199.xxx)
op 17-08-2015 om 19:13
|
Steam heeft minder dagelijks gebruikers dan League of Legends. Je PC toekomst is dus puur spellen als LoL, Tera en niet die games die je nu speelt op je Xbox One. Die gaan wel allemaal ontwikkelen voor smartphones zoals Konami, zoals het hoort.
|
|
JuniorCommand
op 17-08-2015 om 20:28
[Niv: 2 / Exp: 110]
|
persoonlijk ben ik meer dan tevreden met mijn PS4 grafische erg mooi en vele toffe games
ben een 20 jarige trotse gamer en daar blijft het niet bij haha en heb zeker niet te klagen wat betreft consoles heb ze allemaal gehad. sinds SuperNes ;-) mooie tijden zonder PC
|
|
JuniorCommand
op 17-08-2015 om 20:34
[Niv: 2 / Exp: 110]
|
Redneckerz jij schopkont al die gastjes iedere keer weer haha ik lees het met plezier serieus man.
respect
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 17-08-2015 om 21:25
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Zuigertje:
Daarom is zon Alienware Alpha zon leuk alternatief, Windows, nog veel kleiner dan consoles en vergelijkbare prestaties ook
@ Gast 90:
SteamOS is niet perse crappy, het is vooral een op games gerichte Linux schil. Weinig crappy aan dus. Bovendien is Linux een veelgebruikt OS, wel minder voor games maar heck, er zijn ook Android games, en waar zijn die dan weer op gebaseerd? Juist
@ JuniorCommand:
Het heeft weinig met kontschoppen te maken alsmede dat dergelijke users eens voor hunzelf moeten denken en dat moeten onderbouwen  Iedere keer dat ik namelijk mijn stelling onderbouw hoor je ze niet meer. Vandaar dus dat ik dat ook niet meer doe vooralsnog
|
|
Gast (90.34.43.xxx)
op 17-08-2015 om 22:12
|
http://store.steampowered.com/hwsurvey/
Linux veelgebruikt? Ja 0,89% op Steam, SteamOS wordt er niet eens vermeld terwijl het al sinds december 2013 uit is. Het is een complete flop wat niemand gebruikt.
Leuk dat Android op Linux gebaseerd is, goed voor Google, IDGAF en gaat buiten de PC vs console discussie om. JUIST!
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 18-08-2015 om 01:41
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Gast 90:
''Linux veelgebruikt? Ja 0,89% op Steam, SteamOS wordt er niet eens vermeld terwijl het al sinds december 2013 uit is.''
Het is anders een veelgebruikt server OS en inderdaad Android gaming. Leuk he, nuances..
Bovendien kan elke Steam Machine ook gewoon op Windows.
''Het is een complete flop wat niemand gebruikt.''
Nee, daarom worden steeds meer games nu Linux compatible, het is een flop.
''IDGAF en gaat buiten de PC vs console discussie om. JUIST!''
Niet echt, maar hey, wat boeit jou het, toch? Dus was je volgende argument?
|
|
Zuigertje
op 18-08-2015 om 05:30
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
@ redneckerz:
We hebben het toch over games. Je trekt het meer uit de context dan dat je het te naunceert.  Anders kunnen we ook stellen dat mac osx een succescol gaming platform is, omdat het fundament darwin is die iOS ook gebruikt.
En uiteraard krijgen steeds meer games linux support, maar ik raad niemand een steambox aan (zie de 2 meest voorkomende scenario's in mijn vorige reactie). Vrij weinig games in het verschiet met linux support.
Mocht je toch windows 10 op een steambox willen draaien dan heeft valve gefaald. Het hele punt van steamOS is zodat valve niet afhankelijk meer is van microsoft proprietary software.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 18-08-2015 om 07:02
[Niv: 1184 / Exp: 59178]
|
@Gast90: Je ontkracht dus eigenlijk je stelling dat Microsoft de strijd moet aangaan met de Steambox, want SteamOS maakt geen impact. Het moet evenmin de strijd aangaan met OUYA.
Gewijzigd door Joni Philips op 18-08-2015 om 07:02
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 18-08-2015 om 13:49
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Zuigertje:
Er zijn ook veel Mac OSX titels..
''En uiteraard krijgen steeds meer games linux support, maar ik raad niemand een steambox aan (zie de 2 meest voorkomende scenario's in mijn vorige reactie).''
Ik ben het eigenlijk niet eens met je 2 aangehaalde argumenten. Controller support is redelijk vertegenwoordigd (Zeker voor de X360 pad) en anders zijn er wel goede wrappers te vinden. Daarnaast kost een echte gamePC ook wel meer dan een Steambox. Ik blijf erbij dat de Alpha de beste prijs/prestatie verhouding heeft.
''Vrij weinig games in het verschiet met linux support.''
Ik denk dat het wel aan zal slaan. Steam is groot genoeg ervoor.
|
|
Zuigertje
op 19-08-2015 om 00:36
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
@ redneckerz:
"Er zijn ook veel Mac OSX titels.. :p"
Jaja
"Ik ben het eigenlijk niet eens met je 2 aangehaalde argumenten. Controller support is redelijk vertegenwoordigd (Zeker voor de X360 pad) en anders zijn er wel goede wrappers te vinden. Daarnaast kost een echte gamePC ook wel meer dan een Steambox. Ik blijf erbij dat de Alpha de beste prijs/prestatie verhouding heeft."
Kheb nergens aangegeven dat controller support een probleem is voor SteamOS. Dus waar je het daadwerkelijk niet mee eens bent is mij niet duidelijk.
"Ik denk dat het wel aan zal slaan. Steam is groot genoeg ervoor."
Heb je het nu over SteamBox met linux? Want de support voor linuxgames is een kip en ei verhaal. Valve wil langzaamaan onafhankelijk zijn van software zoals directx, daarnaast wil Valve developers er aan laten wennen dat ze ook geld in moet steken voor linuxsupport. Want naast de firstparty games van Valve zijn gamers met een LinuxSteambox geheel afhankelijk van de goodwill van developers om een linux variant te maken (dit wil je geen enkele gamer aandoen).
Tevens zijn er ook games die niet via steam te spelen zijn maar alleen door clients van concurrent (origin bijv.), deze fragmentatie maakt het allemaal alleen maar moeilijker/onhandiger voor WindowsSteamboxen en onmogelijk voor LinuxSteamboxen (EA heeft nog niks laten weten wat betreft een linux variant van Origin).
Dit proces gaat jaren duren, en zal tergend langzaam zijn. En dan nog maar zien dat het aanslaat. Alleen de hobbyisten, onwetende klanten ga je met een LinuxSteambox zien, serieuze gamers die bewust met geld omgaan laten de steambox liever links liggen.
Grootste USP van een steambox is "gemak", maar het zal je eerder hoofdpijn geven. Tenzij je van tevoren precies weet wat je in huis haalt.
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 19-08-2015 om 02:17
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Zuigertje:
Nou ja, er zijn echt wel flink wat Mac OSX titels hoor
''Kheb nergens aangegeven dat controller support een probleem is voor SteamOS. Dus waar je het daadwerkelijk niet mee eens bent is mij niet duidelijk.''.
Je geeft in je Huiskamer argument aan dat je alleen maar console-achtige games kan spelen. Ik stel dat dit niet hoeft daar je zat PC titels met een controller kan benaderen.
''Heb je het nu over SteamBox met linux? Want de support voor linuxgames is een kip en ei verhaal. Valve wil langzaamaan onafhankelijk zijn van software zoals directx, daarnaast wil Valve developers er aan laten wennen dat ze ook geld in moet steken voor linuxsupport. Want naast de firstparty games van Valve zijn gamers met een LinuxSteambox geheel afhankelijk van de goodwill van developers om een linux variant te maken (dit wil je geen enkele gamer aandoen).''
Valve heeft genoeg centjes me dunkt, net zoals Nvidia ook exclusive Android titels maakt.
''Tevens zijn er ook games die niet via steam te spelen zijn maar alleen door clients van concurrent (origin bijv.), deze fragmentatie maakt het allemaal alleen maar moeilijker/onhandiger voor WindowsSteamboxen en onmogelijk voor LinuxSteamboxen (EA heeft nog niks laten weten wat betreft een linux variant van Origin)''.
Zoveel block busters heeft EA nu ook weer niet. Bovendien kan je ook gewoon Windows dual booten. En een Alpha is vele male kleiner dan een console.
''Grootste USP van een steambox is "gemak", maar het zal je eerder hoofdpijn geven. Tenzij je van tevoren precies weet wat je in huis haalt.''
Daarom is het ook zo belangrijk dat bouwers het concept erachter snappen. Niemand zal een highend Steam doos kopen, want daar heb je PC's al voor. Je moet iets op console niveau bieden die betere prestaties biedt en extraatjes.
|
|
Zuigertje
op 19-08-2015 om 04:56
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
"Nou ja, er zijn echt wel flink wat Mac OSX titels hoor"
Als Mac OSX veel titels heeft dan heeft de Wii U ontzettend veel third party support? Veel is een relatief begrip, je begrijpt neem ik aan wel dat je het moet vergelijken met Windows.
Valve heeft inderdaad genoeg centen. Maar niet genoeg om er voor te zorgen dat alle belangrijke games (laten we het AAA titels noemen die de grote groep aantrekt) naar linux geport worden.
Dat is het grote probleem. Hoeveel games maakt valve zelf? Erg weinig.
"Je geeft in je Huiskamer argument aan dat je alleen maar console-achtige games kan spelen. Ik stel dat dit niet hoeft daar je zat PC titels met een controller kan benaderen"
Met Console-achtige games bedoel ik games die je met een controller speelt. Games die nagenoeg exclusief met keyboardmuis gespeeld worden zijn niet voor in de woonkamer geschikt (bank controller setup).
"Valve heeft genoeg centjes me dunkt, net zoals Nvidia ook exclusive Android titels maakt."
Daar twijfelt niemand over. Ik heb het over het linux platform aantrekkelijk maken voor gamers. Slechts 20% van alle games beschikbaar op steam hebben linux support (rond de 900 games). En we hebben het alleen over Steam.
"Zoveel block busters heeft EA nu ook weer niet. Bovendien kan je ook gewoon Windows dual booten. En een Alpha is vele male kleiner dan een console."
Dualbooten... Juist, zoals ik al zei, alleen hobbyisten doen dit. Leken die dit ding aanschaffen komen bedrogen uit.
EA heeft zeer grote titels, als je een fan bent van een van deze titels dan ben je meteen de lul. Battlefield, The Sims, Fifa om maar even een paar te noemen. Zijn niet echt mijn soort games, maar ze hebben genoeg aanhang, de vanzelfsprekendheid dat je zulke spellen niet kunt spelen is onacceptabel over het algemeen.
"Daarom is het ook zo belangrijk dat bouwers het concept erachter snappen. Niemand zal een highend Steam doos kopen, want daar heb je PC's al voor. Je moet iets op console niveau bieden die betere prestaties biedt en extraatjes."
Helaas zijn er geen betekenisvolle extra's. Enige "extra's" die je krijgt zijn veel minder games (een snelle "console" zonder fifa? Ondenkbaar). Veel minder games.
Het gaat allemaal om de games, dat weet elke consolebouwer. Als je wil competen met Windows/Xbox/PS4/WiiU dan moet je met veel games komen.
Als ik een trailer zie van een leuke game wil ik niet elke keer kijken of het ook op linux uitkomt, grote kans dat je teleurgesteld wordt met het antwoord.
Als het meerendeel van de grote games niet hebt of een stuk langer moet wachten op de port (witcher 3 bijv.) dan is een linuxsteambox maar een onhandig apparaat.
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 19-08-2015 om 14:49
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Zuigertje:
''Als Mac OSX veel titels heeft dan heeft de Wii U ontzettend veel third party support? Veel is een relatief begrip, je begrijpt neem ik aan wel dat je het moet vergelijken met Windows.''
Voor Mac OSX is er voor ieder wat wils
''Valve heeft inderdaad genoeg centen. Maar niet genoeg om er voor te zorgen dat alle belangrijke games (laten we het AAA titels noemen die de grote groep aantrekt) naar linux geport worden.''
UT3, Bioshock Infinite, Metro: Last Light onder andere? Niet alles nee, maar wel voldoende om van enige significantie te wezen.
''Met Console-achtige games bedoel ik games die je met een controller speelt. Games die nagenoeg exclusief met keyboardmuis gespeeld worden zijn niet voor in de woonkamer geschikt (bank controller setup).''
Dat is bijna geen enkel spel meer sans Star Citizen en andere vlucht simulators. Tegenwoordig kan je alles wel redelijk naar een controller layout mappen.
''Daar twijfelt niemand over. Ik heb het over het linux platform aantrekkelijk maken voor gamers. Slechts 20% van alle games beschikbaar op steam hebben linux support (rond de 900 games). En we hebben het alleen over Steam.''
Sinds wanneer is 900 games te weinig  Zelfs de Xbox 360 collectie is 'maar' 1163 titels. Of bedoelde je dat Steam 900 titels telt, waarvan 20% Linux?
''Dualbooten... Juist, zoals ik al zei, alleen hobbyisten doen dit. Leken die dit ding aanschaffen komen bedrogen uit.''
Iemand die wilt gamen op PC weet over het algemeen wel wat je met zon ding kan
''EA heeft zeer grote titels, als je een fan bent van een van deze titels dan ben je meteen de lul. Battlefield, The Sims, Fifa om maar even een paar te noemen. Zijn niet echt mijn soort games, maar ze hebben genoeg aanhang, de vanzelfsprekendheid dat je zulke spellen niet kunt spelen is onacceptabel over het algemeen.''
Ubisoft kan het wel: Releasen op Uplay en Steam in sommige gevallen. Bovendien moet je je afvragen waarom EA uberhaupt een grote fanschare verdient, het bedrijf wint immers elk jaar de prijs van slechtste bedrijf.
''Helaas zijn er geen betekenisvolle extra's.''
Dat is dus onzin. Een Alpha is echt vele malen kleiner dan eeniedere console en heeft ook een aantrekkelijke prijs.
''Als ik een trailer zie van een leuke game wil ik niet elke keer kijken of het ook op linux uitkomt,''
Dat luie argument is hetzelfde als niet willen checken of je PC de systeemvereisten ondersteunt, en dan klagen dat het zulke vreselijke eisen zijn
''grote kans dat je teleurgesteld wordt met het antwoord.''
Vind je het uberhaupt een goed idee dat er games op Linux uitkomen?
|
|
Zuigertje
op 19-08-2015 om 17:52
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
Blijkbaar verschillen we van mening wat veel games inhoud. Als ik zelf geen Dark Souls, Elder Scrolls, City Skylines, Fallout kan spelen, dan houdt het voor mij gelijk op. Een ander persoon zal waarschijnlijk dit hebben met spellen zoals GTA, Fifa, Sims, Battlefield etc.
En dan hebben nog niet over de vele indie developers die over het algemeen simpelweg te weinig resources hebben om hier tijd in te steken.
Gamers/casuals hebben vanaf de psx al laten weten dat het aantal games de doorslag geeft of een console succesvol wordt.
"Ubisoft kan het wel: Releasen op Uplay en Steam in sommige gevallen. Bovendien moet je je afvragen waarom EA uberhaupt een grote fanschare verdient, het bedrijf wint immers elk jaar de prijs van slechtste bedrijf."
Niet correct. Voor sommigen spellen is Uplay verplicht. Dus ook al koop je het op steam, de games werken niet zonder Uplay.
"Dat is dus onzin. Een Alpha is echt vele malen kleiner dan eeniedere console en heeft ook een aantrekkelijke prijs."
Ik heb het over betekenisvolle features, niemand koopt het omdat het zo klein is. De goedkoopste Alpha is 500 dollar (exclusief btw), zonder controller, zonder spellen. Niet echt goedkoop dus.
"Dat luie argument is hetzelfde als niet willen checken of je PC de systeemvereisten ondersteunt, en dan klagen dat het zulke vreselijke eisen zijn."
Je begrijpt me verkeerd. Hiermee probeer ik te zeggen dat het elke keer een teleurstelling zal zijn als na een geweldige game announcement trailer blijkt dat er geen linuxsupport is.
We discussieren nu over 2 punten:
- Potentieel succesverhaal van de Steambox
- Of jij persoonlijk vindt dat het waard is
Het zal simpelweg geen succesverhaal worden zonder de games.
Dat jij persoonlijk vindt 20% van de 4000+ games op steam meer dan genoeg is, is je goed recht.
Ik kan het me persoonlijk maar moeilijk voor te stellen om minder dan de helft van de geweldige games te kunnen spelen die jaarlijks uitkomen, daarnaast als je het voor in de huiskamer koopt dan mis je de consoleexclusives (PC gaming kan normaal gesproken dit gemakkelijk opvangen met zijn eigen exclusives, maar een steambox heeft inherent al 80% minder games). Dit verhaal is niet te verkopen aan consumenten, als ze voor hetzelfde geld een xbox/ps3 kunnen kopen.
Ik kan niemand aanraden om een steambox aan te schaffen als ze de "next-gen" in willen gaan. Koop eerst een PC of een console. Daarna als je te veel geld hebt kan je als je zin hebt een steambox aanschaffen.
"Vind je het uberhaupt een goed idee dat er games op Linux uitkomen?"
Voor mij persoonlijk is het goed, omdat ik graag linux draai. Ik heb nog Windows op mijn pc/laptops puur voor MS Office en/of games.
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 19-08-2015 om 23:06
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Zuigertje:
''Blijkbaar verschillen we van mening wat veel games inhoud. Als ik zelf geen Dark Souls, Elder Scrolls, City Skylines, Fallout kan spelen, dan houdt het voor mij gelijk op. Een ander persoon zal waarschijnlijk dit hebben met spellen zoals GTA, Fifa, Sims, Battlefield etc.''
Er blijven dus genoeg spellen over.
''En dan hebben nog niet over de vele indie developers die over het algemeen simpelweg te weinig resources hebben om hier tijd in te steken.''
Indies profileren juist bij Linux, geeft ze een extra platform om op te cashen.
''Gamers/casuals hebben vanaf de psx al laten weten dat het aantal games de doorslag geeft of een console succesvol wordt.''
900+ games lijkt mij voldoende om in ieder geval relevant te zijn als games platform
''Niet correct. Voor sommigen spellen is Uplay verplicht. Dus ook al koop je het op steam, de games werken niet zonder Uplay.''
Er zijn dus ook spellen die zonder werken.
''Ik heb het over betekenisvolle features, niemand koopt het omdat het zo klein is.''
Gek genoeg is dat 1 van de redenen waarom Alpha gebruikers zon apparaat aanschaffen voor in de kamer. Betekenisvol dus.
''De goedkoopste Alpha is 500 dollar (exclusief btw)''
Ik heb ze al een stuk goedkoper gezien. De officiele pagina maakt ze wel een stuk duurder vanaf 670 euro, maar de prijs fluctueert heel erg.
''zonder controller,''
De non-SteamOS Alpha heeft een X360 controller erbij en een custom UI. Ik heb geen idee of de SteamOS versie dat ook heeft, maar de huidige Alpha heeft een controller.
''zonder spellen.''
De Alpha is in bundels met games verkrijgbaar en wordt ook met games geleverd. (Windows versie dan) Wel een dooddoener, een PC komt ook zonder games, en een console, als het geen bundel is, ook. Beetje slap om dit tegen de Alpha te gebruiken.
''Je begrijpt me verkeerd. Hiermee probeer ik te zeggen dat het elke keer een teleurstelling zal zijn als na een geweldige game announcement trailer blijkt dat er geen linuxsupport is.''
Mensen kunnen gewoon Google gebruiken. Dat doen ze ook immers als blijkt dat hun game niet op hun PC draait. Bovendien, als je serieus wilt gamen, dan weet je echt wel iets af van de hardware die je hebt.
''Het zal simpelweg geen succesverhaal worden zonder de games.
Dat jij persoonlijk vindt 20% van de 4000+ games op steam meer dan genoeg is, is je goed recht.''
Er zijn ook maar 1170 X360 games. 900 titels is gewoon veel te noemen en ik vind het dan ook raar dat je dan roept dat het eigenlijk te weinig is.
''Ik kan het me persoonlijk maar moeilijk voor te stellen om minder dan de helft van de geweldige games te kunnen spelen die jaarlijks uitkomen''
Natte vinger werk. Er zijn genoeg AAA titels die wel Linux support bieden.
''(PC gaming kan normaal gesproken dit gemakkelijk opvangen met zijn eigen exclusives,''
Welke exclusives, precies?
''maar een steambox heeft inherent al 80% minder games)''
SteamOS heeft maar 200 titels minder dan de volledige X360 catalogus.
''Dit verhaal is niet te verkopen aan consumenten, als ze voor hetzelfde geld een xbox/ps3 kunnen kopen.''
Het is prima te verkopen, want het biedt een console waardige ervaring die ook als PC in te zetten valt, mocht je dat willen.
''Daarna als je te veel geld hebt kan je als je zin hebt een steambox aanschaffen.''
Dat jij niet de relevantie van SteamOS inziet betekent niet dat het gelijk nutteloos is.
Bronnetje voor een aantal dingen - http://www.alienware.nl/landings/alpha/
Gewijzigd door Redneckerz op 19-08-2015 om 23:12
|
|
Zuigertje
op 20-08-2015 om 20:00
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
"Er blijven dus genoeg spellen over."
Wat veel/genoeg games betekent houdt iedereen een andere opvulling op na (wat ik nu al 3x probeer uit te leggen  ). Het is een feit dat het 80% van de steamlibrary mist. Als jij dat wil opgeven, dan prima, dan wordt de steambox misschien een succes. Ik heb mijn twijfels om het zachtjes uit te drukken.
"Indies profileren juist bij Linux, geeft ze een extra platform om op te cashen."
Dan betekent dat veel indie developers een lesje in economie nodig hebben, of ze hebben uitgerekend dat het niet waard is om het te porten naar linux omdat de markt te klein is. Ik vrees dat het laatste het geval is.
"Er zijn dus ook spellen die zonder werken."
Ja, dat heb ik nergens ook ontkend.
"Ik heb ze al een stuk goedkoper gezien. De officiele pagina maakt ze wel een stuk duurder vanaf 670 euro, maar de prijs fluctueert heel erg."
Waar dan? 670 is wel erg duur.
"900+ games lijkt mij voldoende om in ieder geval relevant te zijn als games platform"
Linux komt niet van de grond omdat het qua entertainment niet genoeg brengt (games) en geen ms office heeft. Dit is altijd de reden geweest waarom Linux marktaandeel zo klein is gebleven ondanks dat het andere gebieden beter scoort.
"Mensen kunnen gewoon Google gebruiken. Dat doen ze ook immers als blijkt dat hun game niet op hun PC draait. Bovendien, als je serieus wilt gamen, dan weet je echt wel iets af van de hardware die je hebt."
Wat ik probeer te zeggen is dat het een teleurstellende realiteit is dat weinig games linuxports krijgen. Ik hoop dat je me nu begrijpt.
"Er zijn ook maar 1170 X360 games. 900 titels is gewoon veel te noemen en ik vind het dan ook raar dat je dan roept dat het eigenlijk te weinig is."
Omdat op steam games beschikbaar zijn vanaf 1990. De xbox 360 is 15 jaar later uitgekomen. En neem daar nog eens bij dat veel games alleen of voornamelijk met muis en keyboard te spelen zijn.
"Ik kan het me persoonlijk maar moeilijk voor te stellen om minder dan de helft van de geweldige games te kunnen spelen die jaarlijks uitkomen"
Genoeg is een relatieve term. Als je tevreden bent om ruim de helft van de spellen te missen (en dit is nog zachtjes uitgedrukt), dan is linuxsteambox een leuke keus voor je. Ik ken helaas niet veel mensen die dit willen, en dan spreek ik niet eens over serieuze gamers.
"Welke exclusives, precies?"
MMOs (zijn hier honderden van), strategy games (starcraft, civilization, Sims (sim city, city skylines, Total war etc.), MOBAs, Shooters... Je bent gamed redacteur... Moet ik serieus PC exclusives gaan opnoemen die niet geschikt zijn voor bank + controller setup?
"SteamOS heeft maar 200 titels minder dan de volledige X360 catalogus."
Erg kortzichtige uitspraak, zie mijn eerdere uitspraak in deze reactie.
"Het is prima te verkopen, want het biedt een console waardige ervaring die ook als PC in te zetten valt, mocht je dat willen."
Nee, het is duurder. Heeft minder multiplats en games over het algemeen en de exclusives wegen niet op tegen de console exclusives.
"Dat jij niet de relevantie van SteamOS inziet betekent niet dat het gelijk nutteloos is."
Ik spreek niet over de relevantie. Ik spreek over het verband tussen het succes van een platform en de hoeveelheid games.
Gewijzigd door Zuigertje op 20-08-2015 om 20:26
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 20-08-2015 om 22:17
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Zuigertje:
''Wat veel/genoeg games betekent houdt iedereen een andere opvulling op na''
Als jij 900 games nog steeds te weinig vindt zal je de voltallige X360 of PS3 collectie ook wel in huis hebben  Of 1000 PC games. Dan heb je wel het concept backlog, maar 900 games is gewoon veel. Dat jij het consequent aanhaalt om een (volgens jou) bij voorbaat verloren initatief af te kraken is dan ook bijzonder te noemen.
''Het is een feit dat het 80% van de steamlibrary mist.''
Ik bekritiseer dat dan ook niet. Ik stel wel dat 900 games niet heel veel verschilt van een console collectie van een apparaat dat al 10 jaar op de markt is.
''Als jij dat wil opgeven, dan prima, dan wordt de steambox misschien een succes.''
Met dergelijke redeneringen wordt geen enkel nieuw initatief een succes. De Ouya, dat was nou een falend systeem. En waarom? Omdat er geen groot bedrijf aan het roer stond. Valve/Steam is groot genoeg dat op zn allerminst er enige relevantie kan worden toegekend aan Valve en diens Steamdoos. Ik krijg bij jou echter het idee dat het hele initatief bij voorbaat al gedoemd is te mislukken.
''Dan betekent dat veel indie developers een lesje in economie nodig hebben, of ze hebben uitgerekend dat het niet waard is om het te porten naar linux omdat de markt te klein is. Ik vrees dat het laatste het geval is.''
Ik zou zeggen, solliciteer als leraar, want blijkbaar hebben al die indie devs die gegronde redenen hebben om ook voor Linux te releasen het allemaal fout. Misschien kan je ook even bij 4A Games langs gaan, want hun Metro titels zijn ook op Linux te bewonderen. Helemaal fout natuurlijk, want er valt niks te halen bij Linux, en daarmee SteamOS. Toch?
''Waar dan? 670 is wel erg duur.''
Ik zou GAF eens afspeuren. En zoals ik al zei, de prijs van de Alpha fluctueert heel erg. Ik heb ze ook voor minder dan 400 gezien voor het basismodel.
''Ja, dat heb ik nergens ook ontkend.''
Dus kunnen er heus Ubi games zijn die op Linux draaien.
''Linux komt niet van de grond omdat het qua entertainment niet genoeg brengt (games)''
Raar, waarom gaan steeds meer AAA titels dan naar Linux? (Bioshock Infinite, Metro, enzovoorts) als het niet waardevol genoeg zou zijn als platform?
''en geen ms office heeft.''
OpenOffice en Libreoffice zijn prima MS Office clones die praktisch hetzelfde werken (Ik gebruik OO zelf en het is vrijwel hetzelfde als Word). Ook kan je Microsoft Web Office op Linux gebruiken en anders is er altijd nog WINE. Dat is geen goed argument imo.
''Dit is altijd de reden geweest waarom Linux marktaandeel zo klein is gebleven ondanks dat het andere gebieden beter scoort.''
Ja nee, dat denk ik niet. Ik denk de reden dat Linux zo klein blijft is omdat de gemiddelde consument zo gewend is aan Windows dat alles wat dit niet is als ''eng'' wordt beschouwd. Een hardnekkig iets, want Linux is niet ''eng'', alleen ''anders''. Maar net zoals kindertjes dat vroeger deden in de klas worden kindertjes die ''anders'' zijn nooit populair. Dat betekent niet dat Linux totaal niet aan de eisen voldoet. Integendeel.
''Wat ik probeer te zeggen is dat het een teleurstellende realiteit is dat weinig games linuxports krijgen. Ik hoop dat je me nu begrijpt.''
En ik probeer te zeggen dat die tendens aan het verschuiven is, mede o.a door Valve. Ik hoop dat je mij nu begrijpt
''Omdat op steam games beschikbaar zijn vanaf 1990.''
Oh, daar gaat het je om. Retro titels. Tja. Dan ben je met Windows beter af. Maar we hadden het over SteamOS en modern gaming, niet je oude DOS titels van welleer  Overigens mist Steam vele oude DOS pareltjes die je dus alleen nog maar in DOSBOX kan spelen.
''De xbox 360 is 15 jaar later uitgekomen.''
En dit is relevant omdat?
''En neem daar nog eens bij dat veel games alleen of voornamelijk met muis en keyboard te spelen zijn.''
Oude DOS titels, inderdaad. Maar als je daarvoor een SteamOSbox koopt ben je ook redelijk seniel
''Genoeg is een relatieve term. Als je tevreden bent om ruim de helft van de spellen te missen (en dit is nog zachtjes uitgedrukt), dan is linuxsteambox een leuke keus voor je.''
900 games bieden voldoende variatie voor ieder wat wils. Het wegzetten als zijnde een niet relevant games platform is geheel van jouw kant.
''Ik ken helaas niet veel mensen die dit willen, en dan spreek ik niet eens over serieuze gamers.''
Die zullen dan geheid ook onder Windows weinig gamen.
''MMOs (zijn hier honderden van),''
En er zijn er maar een paar echt succesvol. De grootste, WOW, draait ook gewoon onder Linux
''strategy games (starcraft, civilization, Sims (sim city, city skylines, Total war etc.),''
Nog nooit van WINE gehoord? Zeker de wat oudere games kan je via WINE gewoon spelen als je zou willen.
''Je bent gamed redacteur...''
Oh ja, met excuus. Ik was even vergeten dat je als redacteur alwetend en orakelend moest wezen over games
''Moet ik serieus PC exclusives gaan opnoemen die niet geschikt zijn voor bank + controller setup?''
Oude DOS games kan je opnoemen. Maar probeer maar. Wel AAA titels he  Met wrappers kan je veel bereiken vandaag de dag.
''Erg kortzichtige uitspraak, zie mijn eerdere uitspraak in deze reactie.''
Je overlijdensverklaring naar SteamOS toe nog voordat het volledig in de markt is gezet, dat is kortzichtig te noemen. Want relevant is SteamOS zeker wel, en Linux gaming ook.
''Nee, het mist ontzettend veel games.''
De Alpha kan zowel console als PC zijn. Je kan er alles mee wat je quasi met een PC ook kan, voor een lagere prijs, met inbegrepen controller (Fijn dat je dit volkomen negeert) en veel opties. En laten we wel wezen, als je werkelijk zou PC gamen weet je echt wel wat af van wat je in je computer stopt.
''Ik spreek niet over de relevantie. Ik spreek over het verband tussen het succes van een platform en de hoeveelheid games.''
Aangezien Steam Machines met SteamOS nog niet uit zijn kan je helemaal nog niet beoordelen hoe succesvol (of niet) het platform wordt. Je verklaart het bij voorbaat al dood.
Gewijzigd door Redneckerz op 20-08-2015 om 23:41
|
|
Zuigertje
op 20-08-2015 om 23:58
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
Ik denk dat je maar vrij weinig weet over Linux en de markt. Dat je zegt dat Linux eindgebruikers doelgroep niet klein is gebleven door microsoft office spreekt boekdelen. Dit is allang uitgediscussieerd en erkent als feit (met alle respect).
En 900 games die draait op linux waarbij zeker de helft ervan of te oud is of een keyboard muis vereist. Voor een machine die duurder is dan een console en veel recente toppers mist... Talk about value for money?..
Tijd heeft geleerd dat het aantal kwalitatieve software de platform een succes kan maken. Iets wat concurreert met Xbox/PS gamelibrary zonder GTA, FIFA, Madden, COD, Battlefield is gewoon gedoemd te falen. Het concurreert niet met Nintendo gamelibrary aangezien deze library een ander doelgroep aanspreekt en een unieke library heeft zonder al te veel multiplats.
Zelfde geldt voor Japan, als je daar met een nieuw platform komt zonder Finalfantasy, Dragonquest, monster hunter en al die meuk dan kun je het wel vergeten.
Onbegrijpelijk dat je dit niet ziet dat linux echt zo weinig games. Op Mac is het al een drama.
Enfin, lets agree to disagree.
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 21-08-2015 om 17:14
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Zuigertje:
''Ik denk dat je maar vrij weinig weet over Linux en de markt.''
Uiteraard. Ik geef SteamOS op basis van wat het is enige relevantie. Jij schiet het gelijk af  Maar jij bent een Linux autoriteit als ik je mag geloven?
''Dat je zegt dat Linux eindgebruikers doelgroep niet klein is gebleven door microsoft office spreekt boekdelen''.
Dan mag je mij gaan vertellen waar ik dat hebt gezegd, want dit was ik erover heb gezegd:
'OpenOffice en Libreoffice zijn prima MS Office clones die praktisch hetzelfde werken (Ik gebruik OO zelf en het is vrijwel hetzelfde als Word). Ook kan je Microsoft Web Office op Linux gebruiken en anders is er altijd nog WINE. Dat is geen goed argument imo.''
''Ja nee, dat denk ik niet. Ik denk de reden dat Linux zo klein blijft is omdat de gemiddelde consument zo gewend is aan Windows dat alles wat dit niet is als ''eng'' wordt beschouwd. Een hardnekkig iets, want Linux is niet ''eng'', alleen ''anders''. Maar net zoals kindertjes dat vroeger deden in de klas worden kindertjes die ''anders'' zijn nooit populair. Dat betekent niet dat Linux totaal niet aan de eisen voldoet. Integendeel.''
''En 900 games die draait op linux waarbij zeker de helft ervan of te oud is of een keyboard muis vereist.''
Mooie assumpties. Maar voor die 4000+ Steam games praten we ook over oude titels die een keyboard/muis vereisen, toch?  Misschien anders een bron van je claim?
''Voor een machine die duurder is dan een console''
Zucht.. dat hoeft niet. Ik heb ze voor veel goedkoper gezien en dat is nu al een paar keer aangegeven, maar je lijkt er prat op te gaan hetzelfde argument te herhalen waar je al antwoord op hebt
''en veel recente toppers mist...''
Ik heb al een aantal AAA Linux games op genoemd. Je wilt gewoon graag SteamOS al dood verklaren voordat het ook maar de kans krijgt zich te bewijzen
''Talk about value for money?..''
Ik denk dat er wel markt voor is. Veel meer dan met de Ouya destijds. En een Smach Zero voor portable gaming.. ik zie dat wel zitten.
''Tijd heeft geleerd dat het aantal kwalitatieve software de platform een succes kan maken.''
Zoals al merenmalen aangegeven heeft Linux een rijzend aantal AAA titels voorhanden. Je kan wel roepen dat het niet serieus genomen moet worden, maar het staat haaks op wat er gebeurt, namelijk dat meer titels Linux support krijgen.
''Iets wat concurreert met Xbox/PS gamelibrary zonder GTA, FIFA, Madden, COD, Battlefield is gewoon gedoemd te falen.''
Misschien is SteamOS en Steam Machine wel helemaal niet gepositioneerd als een console killer, maar als een alternatief. Daar al eens over gedacht, of blijf je erbij dat SteamOS een faal project is
''Het concurreert niet met Nintendo gamelibrary aangezien deze library een ander doelgroep aanspreekt en een unieke library heeft zonder al te veel multiplats.''
Eens bedacht dat de SteamOS library ook een andere doelgroep aanspreekt?
''Zelfde geldt voor Japan, als je daar met een nieuw platform komt zonder Finalfantasy, Dragonquest, monster hunter en al die meuk dan kun je het wel vergeten.''
Azie ligt iets anders in de markt betreft games, en kan je ook niet echt 1 op 1 vergelijken.
''Onbegrijpelijk dat je dit niet ziet dat linux echt zo weinig games.''
Nee. Want is het bijna de voltallige X360 collectie. Tenzij je dat ook al te weinig vindt..
''Op Mac is het al een drama.''
Mac's worden dan ook niet gepositioneerd als game platform
|
|
Gast (90.34.171.xxx)
op 25-08-2015 om 11:01
|
Bravo Zuigertje!
|
|
Redneckerz
(Redacteur)
op 25-08-2015 om 14:44
[Niv: 227 / Exp: 11336]
|
@ Gast 90:
Hoezo bravo? Ik lees er vooral in dat Zuigertje bij voorbaat SteamOS wegzet als zijnde een irrelevant platform, dat terwijl Valve en Steam een dusdanig grote invloed hebben op games dat op zijn minst hun platform enige relevantie heeft
Edit: typo
Gewijzigd door Redneckerz op 26-08-2015 om 16:14
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|