Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
17 Augustus 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Augustus 2019 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Augustus 2019 
(1) 
(9) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Augustus 2019 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
13 Augustus 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
12 Augustus 2019 
(2) 
(0) 
(0) 
(6) 
11 Augustus 2019 
(5) 
10 Augustus 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(25) 
(0) 
09 Augustus 2019 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Augustus 2019 
(7) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
07 Augustus 2019 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Augustus 2019 
(0) 
(1) 
(3) 
(1) 
(3) 
05 Augustus 2019 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(4) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
04 Augustus 2019 
(7) 
(2) 
(1) 
(3) 
03 Augustus 2019 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Augustus 2019 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Augustus 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
31 Juli 2019 
(0) 
Luigi's Mansion 3
The Legend of Zelda: Link's Awakening
Wolfenstein: Cyberpilot
Dragon Quest Builders 2
First View:

For Honor


Door Rene Groen op 23-06-2015 om 07:08
Bron: Gamed

Ubisoft staat erom bekend altijd wel een verrassing voor ons in petto te hebben tijdens de E3. Op dit gebied werden we ook in 2015 niet teleurgesteld door de aankondiging van For Honor, in ontwikkeling bij Ubisoft Montréal. We zagen indrukwekkende beelden, maar bleven wel met de vraag achter wat het ons precies gaat brengen. Het antwoord lees je in onze First View.

In For Honor komen drie van de meest legendarische krijgers samen, namelijk de ridders, Vikingen en samoerai, die zijn onderverdeeld in respectievelijk de Legions, Warborn en Chosen. Ieder heeft zijn eigen unieke speelstijl, gevormd door het wapen waar ze mee vechten, de bepantsering die ze dragen en hun fysieke gesteldheid. Neem bijvoorbeeld de Oni, toebehorend aan de samoerai. Deze vechter gebruikt twee handen, is zeer bewegelijk en heeft een aanvallende speelstijl. Hier tegenover staat dat hij verdedigend in moet boeten en om deze reden wellicht beter dienst kan doen in een ondersteunende rol. Het merendeel van deze rollen is tegen een historische achtergrond geplaatst, maar dit valt natuurlijk niet voor de gehele game op te tekenen, zo was er bijvoorbeeld nooit een oorlog tussen de Vikingen en de samoerai.


In de getoonde E3 demo zagen we een Warden, een ridder die zowel mannelijk als vrouwelijk kan zijn. Het zwaard dat deze ridder bij zich droeg dient met twee handen gehanteerd te worden, terwijl zijn harnas bestaat uit een mix van borden en maliënkolder. In het spel is de Warden een Jack-of-all-trades, oftewel een allround karakter in termen van het uitdelen van schade of het blokkeren van aanvallen. De historische achtergrond hiervan vinden we in de Europese krijgers uit de veertiende en vijftiende eeuw, waar ook het Duitse zwaard op gebaseerd is. Het moge duidelijk zijn, Ubisoft heeft haar huiswerk gedaan.

Wanneer For Honor verschijnt bevat het spel een single- en een multiplayer. Over de eerste werden nog geen uitspraken gedaan, maar van de tweede werd ons al wel wat informatie gegund. In basis draait het om drie aspecten: help je naasten, neem punten op de map in beslag en slacht je vijanden af. Om dit te kunnen bewerkstelligen is samenwerking het belangrijkste punt, hetgeen niet alleen in communicatie, maar ook in creatie naar voren komt. Er worden ons eindeloze aanpassingsopties belooft, waarbij we ieder facet van onze krijger kunnen veranderen, te denken aan je borstkledij, schouders en helm.


Wanneer je eenmaal tevreden bent over je creatie stap je het strijdtoneel binnen, waarbij Ubisoft een nieuw besturingssysteem heeft ontworpen, hetgeen ze The Art of Battle noemen. Door de linker trigger ingedrukt te houden richt je je op een tegenstander en krijg je de keuze uit drie stances, waarna je met de rechterstick kiest voor links, rechts of een hoge positie. Wanneer je positie gelijk staat aan die van je tegenstander zul je blokkeren, het doel is dan ook om zijn openingen te vinden en toe te slaan middels een snelle of zware aanval. Op deze manier wil de ontwikkelaar voorkomen dat we straks als een gek op de knoppen aan het rammen zijn, maar juist tactisch te werk gaan middels een steen-papier-schaar principe.

De multiplayer is zowel tegen de AI als tegen anderen te spelen en tijdens de persconferentie kregen we de Domination modus te zien. Omgeven door NPC’s vechten twee teams van vier spelers tegen elkaar, ieder startend aan één kant van de map. Beide groepen hebben hetzelfde doel: vermoord je tegenstanders en beheers drie zones. Twee van deze zones zijn traditionele torens die bij de spawn points van je team liggen, terwijl de derde zone de frontlinie betreft waar NPC's elkaar zullen ontmoeten. Het vermoorden van deze NPC's levert je een minimaal aantal punten op, het afmaken van andere spelers en het innemen van punten zorgt juist voor een grotere toename van punten. De eerste die op deze manier duizend punten weet te vergaren kan de tegenpartij breken, oftewel; tegenstanders doden waarna deze niet terug kunnen keren. Wel heeft de tegenstander nog altijd de mogelijkheid om het tij te doen keren en de punten terug te veroveren, waardoor een multiplayer potje als deze tot het laatste moment spannend moet blijven.


Wanneer je vele slachtoffers maakt krijg je hiervoor prestatiebeloningen, die weer diverse gradaties kennen, afhankelijk van de gekozen strijder. De eerste gradatie bij de Warden is bijvoorbeeld Slayer, hetgeen je dubbele punten geeft wanneer je NPC soldaten afmaakt. Weet je dit door te zetten dan krijg je Inspiration, de tweede gradatie die jouw troepen meer kracht geeft in het gevecht. De derde gradatie, Focus, stelt je in staat om je wonden direct te helen terwijl de vierde en laatste gradatie een katapult naar voren brengt die je af mag vuren op een specifieke sectie binnen de map. De schade en daarmee de punten die hiermee samen gaan laten zich raden.

Kortom, For Honor heeft voldoende in zich zitten om uit te groeien tot een zeer interessante titel, te verschijnen op de PC, Xbox One en PlayStation 4. Wanneer dit is wil Ubisoft nog niet kwijt, maar we houden deze nieuwe game zeker in de gaten.


17:08  DBZ in oktober op je 3DS te spelen
07:08  Debuuttrailer Tales of Berseria
 Reacties (3)
 Pagina: 1
da bom op 23-06-2015 om 09:55 [Niv: 89 / Exp: 4466]
Ziet er nie verkeerd uit, denk ook wel dat het wat kan worden

Thibby95 op 23-06-2015 om 10:50 [Niv: 8 / Exp: 414]
Qua verhaal zal het wel niet echt indrukwekkend zijn, maar lijkt mij een leuke game om gewoon even breinloos te ontspannen Ik dacht da ik ook iets had gelezen over splitscreen, zou wel nice zijn

Gast (80.57.210.xxx) op 23-06-2015 om 21:49
Ubisoft heeft het succes van Chivalry: Medieval Warfare gezien blijkbaar, dit lijkt wel een clone te worden. :P

Houd het zeker in de gaten dan, met Ubisoft budget zou er nog iets mooiers uit moeten komen dan Chivalry al was.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
For Honor
Type:
Game
Releasedatum:
14-02-2017
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media