Ontwikkelaar From Software heeft Bloodborne afgewerkt en het wachten is tot het einde van deze maand om ermee aan de slag te mogen. Nieuwe informatie geeft alvast aan dat we de nodige tijd vrij moeten maken om het spel compleet te doorgronden.
Het magazine Edge heeft Bloodborne op de cover staan en de belangrijkste informatie uit de bijhorende review is inmiddels bekend.
Om te beginnen deed de betreffende reviewer er meer dan veertig uur over om de game uit te spelen. Hoewel ze erkennen dat de meer ervaren speler binnen het genre dit ongetwijfeld sneller kan werd de multiplayer en de random Chalice kerkers niet bij dit urenaantal opgeteld.
Volgens het magazine ligt er minder nadruk op je uitrusting, zo vonden ze gedurende hun speeltijd ongeveer een dozijn wapens, zowel melee als ranged. Vijanden laten geen uitrusting voor je achter, maar belonen je wel met upgradematerialen. Door verder Bloodgems te verzamelen kun je wapens aanpassen.
Qua map ligt het spel dichter bij Demon's Souls dan Dark Souls, met minder respawn punten, maar meer shortcuts in de hubs. Licht is een belangrijk aspect bij het exploreren, gelukkig is er dan ook een handelaar die een lantaarn verkoopt.
Director Hidetake Miyazaki heeft verder laten weten dat het spel beschikt over een New Game Plus modus. Deze optie stelt spelers in staat om de game opnieuw op te starten, waarbij ze al hun wapens en vergaarde punten behouden. Dit heb je nodig ook aangezien de vijanden ditmaal een stuk uitdagender zijn. Blijkbaar is de mode zelfs zo uitdagend dat de ontwikkelaars moeite hebben om deze uit te spelen, aldus Miyazaki.
|