Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
05 Juli 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juli 2020 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 Juli 2020 
(0) 
(13) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(1) 
(0) 
02 Juli 2020 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Juli 2020 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(4) 
29 Juni 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(99) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Juni 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
27 Juni 2020 
(11) 
(0) 
(11) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Juni 2020 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(2) 
(2) 
25 Juni 2020 
(0) 
(3) 
(4) 
(1) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(26) 
(1) 
(0) 
24 Juni 2020 
(1) 
(3) 
(5) 
(2) 
(2) 
(0) 
23 Juni 2020 
(6) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
22 Juni 2020 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(9) 
(0) 
21 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(19) 
20 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Juni 2020 
(6) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(6) 
(2) 
(1) 
(9) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Juni 2020 
(13) 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(4) 
Edna & Harvley: The Breakout - Anniversary Edition
SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated
Beyond Blue
Desperados III
Preview:

Elite: Dangerous


Door Joni Philips op 23-08-2014 om 11:27
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio Frontier Developments werkt momenteel - onder leiding van David Braben - hard aan Elite Dangerous, een nieuwe game in de ondertussen dertigjarige Elite franchise. Het spel moet de oude ruimtesimulator naar een nieuwe generatie brengen.

De originele Elite was een relatief geavanceerde game voor de BBC Micro waarin de speler simpelweg moest overleven in de ruimte. Er waren allerlei gevaren, maar de speler bepaalde zelf hoe het geheel aan te pakken met onder andere opties om te vechten, te handelen of te smokkelen. Het was een unieke vrijheid die zeer werd gesmaakt. Braben ontwikkelde later eveneens Frontier: Elite II en Frontier: First Encounters die zich ook afspeelden in het Elite universum. De games hadden een stevigere basis in de realiteit met onder andere meer aandacht voor de wetten van de fysica en minder humor, maar ze bewaarden het algemene gevoel van ruimteverkenning. De nadruk op realisme betekende echter dat je na het verlies van je autopiloot bijvoorbeeld bijna onmogelijk kon landen omdat je nooit een planeet kon bereiken zonder doorgedreven wiskundige berekeningen of een stevige dosis geluk.


De games kenden uiteindelijk een mindere ontvangst door de serieuzere basis, maar ze waren toch een groot succes. De Frontier spellen die midden jaren '90 verschenen waren zelfs verantwoordelijk voor een lichte opkomst van het genre met onder andere Freelancer en Wing Commander. Het genre verdween echter snel in de annalen van de geschiedenis, waarbij de Elite serie mee verdween. Braben wilde een nieuwe Elite maken met zijn ontwikkelstudio Frontier Developments, maar men vond nooit een uitgever voor Elite 4. De opkomst van het publieke funderingsplatform Kickstarter betekende echter een doorbraak. Braben vond eindelijk een oplossing voor zijn financiële probleem. Hij lanceerde eind 2012 een campagne voor Elite Dangerous die meer dan €2 miljoen opbracht, meer dan voldoende om de ontwikkeling te financieren. Frontier kan hierdoor ook perfect de game maken die het wil maken zonder rekening te houden met externe partners.

Het is ondertussen negentien jaar geleden dat Frontier: First Encounters verscheen, maar Braben weet nog steeds perfect wat hij wil bereiken. Elite Dangerous is daarom geen gloednieuwe ervaring, maar vooral een juiste mix tussen de Elite en Frontier games. Het spel bewaart de succesvolle vechtmechanieken uit Elite, maar het behoudt eveneens de serieuzere, wetenschappelijke fundering van Frontier. Je moet dus bijvoorbeeld nog steeds rekening houden met de Wetten van Netwton. Dit houdt in dat een ruimteschip bijna continu zal bewegen. Je kunt even je motor gebruiken om vooruit te gaan, waarna je eindeloos zult verder blijven bollen tenzij je opnieuw een andere richting uitgaat. De ontwikkelstudio werpt ons gelukkig niet voor de leeuwen, de game bevat een vluchtassistent die ervoor zorgt dat je het ruimteschip kunt behandelen als een auto. Je zult dan direct stoppen wanneer je geen gas meer geeft.


Het realisme wordt eveneens duidelijk in de omgeving. De speler belandt in een gigantisch universum met meer dan 150.000 echt bestaande stersystemen die zijn opgenomen. Je kunt eigenlijk de volledige sterhemel van de Aarde bezoeken. Het stopt echter niet bij die 150.000 systemen, ondanks het feit dat dit al een fikse verbetering is ten opzichte van de voorgaande delen. Er zijn daarnaast miljarden sterren, systemen en manen die automatisch worden aangemaakt aan de hand van wetenschappelijke modellen. Het universum zal natuurlijk ook volop bevolkt zijn, het is bijvoorbeeld mogelijk om de insectachtige Thargoids tegen te komen. Het eindresultaat is een universum dat je onmogelijk volledig kunt verkennen, maar waar eindeloze mogelijkheden zijn. Het simpelweg doorkruisen van het universum kan al maanden duren. Er wachten ons zelfs enkele verrassingen binnen deze spelwereld, inclusief de inhoud van het centrum van het universum.

Je hebt dus een gigantische wereld waarin je opnieuw zelf bepaalt hoe je handelt. Je start de game met een eenvoudig ruimteschip en een beetje geld, waarna je simpelweg de opdracht krijgt om zo rijk mogelijk te worden. Je kunt de piraat uithangen of jacht maken op piraten, je kunt legaal handel drijven of juist illegaal gaan smokkelen. Je bedenkt dus eigenlijk zelf hoe je het leven in de ruimte ziet. Dat was steeds de grote kracht van de Elite serie zodat het zeker niet verdwenen is binnen Elite Dangerous. Je daden blijven echter niet ongestraft, je kunt bijvoorbeeld piraatje spelen, maar je zult dan opgejaagd worden door de plaatselijke politie. Je moet ook rekening houden met de verschillende aanwezige facties. Het is bijvoorbeeld mogelijk om in de problemen te komen doordat je vaak handel drijft met één groep, maar nu in het gebied van een concurrerende factie bent belandt.

Pagina: 1 | 2


12:13  Nazi Zombie Army Trilogie voor consoles
10:48  Ich Bin Ein Gamer?
 Reacties (1)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 24-08-2014 om 15:47 [Niv: 472 / Exp: 23597]
Ik had Star Citizen al eerder aangekocht maar deze gaat er sowieso ook nog in komen

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Elite: Dangerous
Type:
Game
Releasedatum:
16-12-2014
Ontwikkelaar:
Frontier Developments
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media