Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
Rise of the Ronin
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
First View:

Hunt: Horrors of the Gilded Age


Door Joni Philips op 01-08-2014 om 08:03
Bron: Gamed

Het Duitse gamebedrijf Crytek ontwikkelt momenteel meerdere games waaronder Hunt: Horrors of the Gilded Age, de eerste game waaraan het gloednieuwe Crytek USA werkte. De game stond na de Electronic Entertainment Expo onthulling meteen hoog op vele verlanglijstjes.

Ontwikkelstudio Crytek USA is een jonge studio, maar de werknemers hebben allen een lang palmares waarop één franchise frequent voorkomt. Het gaat om Darksiders, het mengelmoes van God of War en The Legend of Zelda die één van de laatste hoogtepunten van uitgever THQ vormde. Het bedrijf torste echter een gigantische schuld met zich mee zodat enkele leuke games het bedrijf nooit konden redden. Het bedrijf ging uiteindelijk vorig jaar failliet, waarna het in stukken werd gekapt. Nordic Games kocht Darksiders, maar er was geen overnemer voor ontwikkelaar Vigil Games. Crytek dat geen heil zag in Darksiders zelf, kwam gelukkig snel met een oplossing. Het Duitse bedrijf opende een Amerikaanse ontwikkelstudio waar de werkloze ex-werknemers van Vigil Games welkom waren. De creatieve koppen gingen daarna meteen aan de slag om een debuutgame te bedenken. Het werd een moeilijke puzzel want ze moesten rekening houden met drie grote factoren. Crytek wilde alleen free-2-play projecten maken om hun financieel risico te beperken, de werknemers wilden zelf een spirituele opvolger maken voor Darksiders, en hun fans wilden absoluut een coöperatieve ervaring.

Het eindresultaat van die creatieve sessies was Hunt: Horrors of the Gilded Age, een coöperatieve Third Person Shooter-RPG die gratis beschikbaar wordt. De game neemt ons mee naar de negentiende eeuw waar een groep jagers zich moet verenigen om een hele serie bovennatuurlijke wezens aan te pakken. De wereld wordt namelijk overspoeld door heksen, weerwolven en andere mythische monsters. Crytek belooft dat we ons hierbij aan zeer veel variatie mogen verwachten. Volgens projectleider David L. Adams zijn er veel Third Person Shooters die amper enkele verschillende vijanden voorzien, maar dat is niet het geval bij Hunt. De mensen die de monsters en bazen van Darksiders ontwierpen hebben hun fantasie opnieuw de vrije loop laten gaan. De bazen zijn ook bedacht met het coöperatieve element in het achterhoofd. Er is bijvoorbeeld een heks die één speler meeneemt naar een schaduwdimensie. De andere spelers kunnen haar op dit moment niet aanvallen tenzij de speler in de schaduwdimensie ook aan het aanvallen is. De spelers moet hun acties dus op elkaar afstemmen om de heks neer te halen.


De spelers moeten de heks echter eerst vinden. De game, die ook alleen kan gespeeld worden, draait om de jacht op het bovennatuurlijke monster. Je moet het nu eenmaal vinden voor je het kan uitschakelen. Elke opdracht bestaat dan ook uit meerdere missies. De eerste missies moet je het opnemen tegen normale vijanden als zombies en mensen terwijl je meer leert over de baas. Je vindt op deze manieren de sporen om die baas te bereiken. Het terrein waarop je belandt, is ook willekeurig aangemaakt door de engine van het spel. Als je een bepaalde opdracht dus opnieuw wil spelen, krijg je toch een andere ervaring. Het zorgt ervoor dat de game minder voorspelbaar wordt en dat je ook echt moet zoeken. Het volstaat niet om naar de plek te gaan die je in een walkthrough op het internet vond, de baas staat daar misschien niet. Die omgevingen zullen er ook beter uitzien dan in Darksiders, ondanks het feit dat ze nu willekeurig worden aangemaakt. De game maakt namelijk gebruik van de CryEngine die zorgt voor prachtige plaatjes.

Het ontwerpen van de fantastische monsters was een belangrijke taak, maar het ontwerpen van een personage is evenzeer belangrijk. Crytek geeft je echter geen voorgekauwde personages zoals Left 4 Dead doet. Het is de bedoeling dat je jouw eigen karakter vorm geeft. Je kunt hierbij bijvoorbeeld voor een traditionele cowboy gaan, maar je kunt evengoed een Sherlock Holmes detective maken. De game bevat een serie kostuumopties – die kunnen uitgebreid worden met microtransacties aangezien het een Free-2-Play game betreft – zodat je jouw karakter echt laat lijken op het personage dat je wilt. Die karaktercreatie gaat echter wat dieper dan alleen de kostuums. Je bepaalt ook welke wapens je personage gebruikt en over welke vaardigheden hij beschikt. Een Sherlock Holmes hecht nu eenmaal wat meer belang aan intelligentie terwijl een cowboy focust op het gebruik van pistolen. Het is voorlopig echter nog niet duidelijk hoe uitgebreid dit systeem zal worden. Crytek kon nog geen toezeggingen doen over het systeem of over het aantal vaardigheden, want men moet het nog grotendeels ontwikkelen.


Het concept vertoont eigenlijk grote gelijkenissen met de PlayStation 4 game The Order 1886 die op de Electronic Entertainment Expo 2013 werd onthuld. Die game is eveneens een coöperatieve Third Person Shooter waarin een groep negentiende-eeuwse edellieden jacht maken op allerlei mythische monsters. De gelijkenissen zijn echter puur oppervlakkig volgens Adams die benadrukt dat Crytek een meer authentieke versie van de negentiende eeuw voorschotelt. Hij noemt The Order 1886 een 'Bioshock' versie van het tijdperk gezien het mengelmoes van oude cultuur en moderne wapens. Hunt: Horrors of the Gilded Age heeft enkele wapens die wat te modern zijn – vlammenwerpers – maar het betreft grotendeels toepasselijk geschut. Het gaat bijvoorbeeld om pistolen die na elk schot moeten worden herladen. Dit staat in scherp contrast met The Order 1886 dat een meer steampunk aanpak kiest met wapens die veel moderner zijn dan ze te horen zijn voor dat tijdperk. Aangezien beide games rond dezelfde periode hun PlayStation 4 release krijgen indien de plannen niet meer veranderen, zullen er echter ongetwijfeld nog vele vergelijkingen volgen.

De ontwikkeling van Hunt: Horrors of the Gilded Age lijkt momenteel zeer voorspoedig te verlopen, het spel is amper één jaar in ontwikkeling, maar er wordt al druk gesproken over een open beta. Het kan tegelijkertijd echter puur schone schijn zijn want Crytek kan grote delen van het spel niet tonen omdat ze simpelweg nog niet bestaan. De financiële problemen van de game hebben ook een gigantische impact op de ontwikkeling. Het spel was het geesteskind van Crytek USA, maar Crytek heeft enkele dagen geleden besloten om Crytek USA te sluiten en de ontwikkeling naar Crytek Frankfurt over te plaatsen. Er blijven dan ook enige vraagtekens rondom de aankondiging dat de betaversie in het najaar van 2014 verschijnt voor de PC waarna dit automatisch moet overlopen in de volledige versie, die daarna eveneens op PlayStation 4 en Xbox One zal verschijnen. Het is ondertussen opnieuw te laat voor de werknemers van Crytek USA – die eerder geteisterd werden door de sluiting van Vigil Games – en het is maar de vraag of Crytek Frankfurt het kan oplossen. Enige scepsis lijkt ons voorlopig aan de orde. De situatie van Crytek is simpelweg te onstabiel om al lyrisch te worden over de game.


08:03  Plants vs. Zombies met Deep Down trailer
08:02  Raids in Destiny enkel voor vrienden
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Joni Philips (Eindredacteur) op 01-08-2014 om 21:49 [Niv: 1181 / Exp: 59053]
Grappige anekdote. Artikel had origineel een andere conclusie die hoopte dat Crytek USA de kans zou krijgen om het spel af te werken ondanks de financiële problemen. Een dag later was dat al nutteloos met de aankondiging dat Crytek USA zou verdwijnen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Hunt: Showdown
Type:
Game
Releasedatum:
27-08-2019
Ontwikkelaar:
Crytek
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media