EA had ons natuurlijk niet alleen de nieuwste sportgames te bieden, ook stonden er wat compleet andere games op de lijst, waaronder Black. Een FPS, ontwikkeld door Criterion, uitgegeven door EA.
In Black ben je lid van een speciaal team dat boven alle andere militaire divisies staat. Een soort onofficiele groep van de allerbeste soldaten die de allergrootste conflicten moet be-eindigen. Deze groep soldaten, genaamd de 'Black-Ops' schuwt geen enkel middel om haar doelen te behalen. Bewapend met de coolste wapens ter wereld trek je ten strijde.
Genoeg gepraat, meneer pakte een PS2 controller en gaf aan dat hij ons even een speelsessie zou tonen. Het level kwam tevoorschijn, het wapen werd geladen en de actie kon beginnen. Wat meteen opviel waren de physics, er kan heel veel stuk, van uithangborden tot ruiten tot pilaren en het reageert allemaal op logische manier op de omgeving. Het gaf een extra chaotish effect aan de toch al intense gevechten. Buiten dit zagen de modellen van de wapens er fenomenaal uit, de characters hadden ook nog een dosis details gekregen en zelfs de omgeving was wijd en vol details. Beweerd werd dat dit pas 60% van de uiteindelijke visuele pracht was, wat het eindproduct ons brengt is natuurlijk nog maar afwachten. Op mijn vraag hoe dit allemaal mogelijk was op een PS2 kreeg ik het antwoord dat het team de meest getalenteerde mensen bevat die nog volledig gemotiveerd zijn om al het leven uit de huidige consoles te trekken.
Het geluid viel tevens op. Behalve dat het flink hard stond en de hele zaal bij elk vuurgevecht kon meegenieten klonk het allemaal goed. De bedoeling van de makers was een zo intens mogelijk effect te verkrijgen bij het afvuren van het wapen, met bijbehorende terugslag en keihard geratel dus. Op de momenten dat het even stil was heb ik mijn oren even goed gespitst en ik merkte op dat je kon horen dat het gevecht op de achtergrond gewoon doorging. Echt het gevoel dat je in een warzone zit dus.
|