Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

BioShock getoond in CryEngine 3


Door Rene Groen op 09-08-2012 om 15:26
Bron: Scott Homer Website

In 2008 verscheen BioShock, een indrukwekkende titel die draaide op een aangepaste versie van de Unreal Engine 2.5. Dat het ook anders kan bewijst Scott Homer, een 3D Environment Artist van Crytek die enkele beelden van het spel omzette naar de CryEngine 3. Het resultaat bekijk je hieronder.






15:32  [GC] Black Ops II multiplayer speelbaar
15:19  Halo 4 zet wapens in de spotlights
 Reacties (14)
 Pagina: 1
sjeffie op 09-08-2012 om 16:17 [Niv: 33 / Exp: 1655]
plaatjes zeggen niet zoveel in verschil tussen unreal engine 3 en cryengine 3. bewegende beelden zegt meer. maar toch mooi gedaan

Nelus op 09-08-2012 om 16:23 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Inderdaad

nftk op 09-08-2012 om 16:52 [Niv: 15 / Exp: 754]
Ondertussen zijn er ook updates geweest op de Unreal engine 3 die het ook weer mooier maken...
Maar voor de rest heel mooi

Joni Philips (Eindredacteur) op 09-08-2012 om 17:20 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
Conclusie: Alle sfeer en alle effecten ontbreken, ja, dan ziet de CryEngine 3 er beter uit dan een UE2.5 game.

Gewijzigd door Joni Philips op 09-08-2012 om 17:21

thenativedude op 09-08-2012 om 20:49 [Niv: 137 / Exp: 6865]
geil

Dresje op 09-08-2012 om 21:56 [Niv: 18 / Exp: 902]
Ziet er heel erg goed uit, maar op 1 of andere manier mis ik iets.
Zoals Joni al zei inderdaad sfeer, maar het zijn maar plaatjes, want laten we eerlijk zijn dat de Cry-Engine een veel betere is

Joni Philips (Eindredacteur) op 09-08-2012 om 22:28 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
Maar toch demonstreert crytek hier ongewild het probleem van de UE4 en de CryEngine 3: Sfeer is veel belangrijker voor een game dan technische kunstjes.

Cain op 09-08-2012 om 23:17 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Hoezo is dat een probleem bij de UE4 en CE3 dan? Sfeer staat compleet los van de engine. Met EU4 en CE3 kunnen developers dus én mooie plaatjes én sfeer creëren.

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-08-2012 om 07:28 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
Hun probleem is dat ze mensen dienen te overtuigen dat graphics super-belangrijk zijn en dat engines genoeg zijn om alle games plots zeer goed te maken, en dat er daardoor veel nieuwe consoles nodig zijn en sterke engines. Vooral Crytek lijkt soms te vergeten dat graphics een duidelijke tree lager staan dan gameplay en sfeer,in hun interviews. Terwijl ze zelf hier aantonen dat niet graphics, maar het talent van de developers om sfeer te creëren veel belangrijk zijn.

Gewijzigd door Joni Philips op 10-08-2012 om 10:27

Weslii op 10-08-2012 om 10:16 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Dat roep ik al tijden. Graphics maken een game niet goed. Anders zou FFXIII ook veel beter moeten zijn dan FFVI en dat is gewoon niet zo.

AltairJack op 10-08-2012 om 12:26 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Goede engines zijn wel belangrijk, zie het verschil tussen Mass Effect(UE) en de rest van de lelijke bioware titels zoals Dragon Age Origins(in-house engine)

Hier kopieren ze dezelfde assets naar een nieuwe engine :/, dan blijft het er nogsteeds hetzelfde uitzien.

thenativedude op 10-08-2012 om 12:50 [Niv: 137 / Exp: 6865]
ik kan toch wel vaststellen dat ik een giga bioshock ben. maar zou dit zkr wilen spelen

Cain op 10-08-2012 om 22:04 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@ Joni,

Tuurlijk, Epic en Crytek proberen de engines te verkopen. Die gaan niet ineens zeggen; "och, met de CE2 of de UE3 red je het voorlopig nog wel. Laat de nieuwe engine maar voor wat het is."

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-08-2012 om 13:34 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
Het probleem is dat Crytek ook zo hun games verkoopt en hierbij gameplay vergeet.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bioshock
Type:
Game
Releasedatum:
17-10-2008
Ontwikkelaar:
Irrational Games
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media