Veel games stellen het simpel: je bent een held en doet goede dingen of je speelt juist als een slecht personage en handelt hiernaar. Titels als Spec Ops: The Line bewezen al dat het ook anders kan, een kant die Ubisoft met Splinter Cell: Blacklist ook op wil.
Creative director Maxime Beland geeft in een interview aan dat het team zich ten doel heeft gesteld om gamers morele keuzes te laten maken als Sam Fisher. Het gaat hierbij niet om een simpel 'goed versus fout', maar eerder 'fout of fouter'. Er is hierbij geen goede of juiste optie, hetgeen we tevens op de E3 zagen bij ondervragingen:
quote: “We want to put the player into situations that are like the one [we showed] at E3; the guy just told you everything you needed to know. You’re done. You’re good. You’re Sam Fischer. This guy is finished. Are you going to kill him?"
If we told you, if you’re the good guy, you’re gonna to get this, and if you’re the bad guy, you’re gonna get that, you’re not thinking ‘what am I doing here?’ In those moments, what I like is when you play them and you talk to your friend about it after, you say ‘I did this. What do you think?’ That’s the kind of discussion we want. And I think it’s cool to make people reflect on it and hopefully grow as humans a little bit. Because we’ve got some guys everywhere in the world that are making those decisions every day for us.”
Splinter Cell: Blacklist verschijnt volgend jaar, een precieze releasedatum is vooralsnog onbekend.
|