Sony leek op deze E3 belangrijke stappen te zetten op het gebied van cloud gaming op haar PlayStation 3, het bleek echter dat er geen afspraak was gemaakt met Gaikai en dus ligt alles op dit gebied nog open.
Microsoft Studios baas Phil Spencer geeft in een interview aan dat alles op het gebied van gaming gebaseerd zal worden op de cloud, maar benadrukt dat dit moment nog ver bij ons vandaan ligt.
De reden dat het vooralsnog toekomstmuziek is komt door de mogelijkheden van het hedendaagse internet, zelfs wanneer we dit los zien van games. Als voorbeeld noemt Spencer het kijken van de Champions League finale via internet in HD-kwaliteit, iets dat het huidige internet nog niet aan kan. Het voeren van interactie binnen een game, waarbij de communicatie twee kanten op gaat, is zelfs nog een stap verder.
Spencer geeft Gaikai tegelijkertijd veel lof, waarbij echter wel een goede bandbreedte nodig is om de ervaring overeind te houden:
quote: “But today it’s not really up to scale. You’re still going to be pushing boxes out to people’s houses that they’re going to plug into the TV. That’s what they’re going to use to play their triple-A games. And I think that’ll be the case for a while. But that’s not trying to downplay what Gaikai is doing, because I think that it’s great that they’re investing in it.”
|