Met bekende namen als Hitman, Tomb Raider en Thief heeft Eidos enkele grote namen in handen, Eidos Montreal baas Stéphane D’Astous ziet hierbij geen reden om nieuwe IP's toe te voegen.
In een interview laat hij weten dat nieuwe IP's minder belangrijk zijn voor de game-industrie dan enkele jaren geleden. Wanneer ontwikkelaars een game willen maken die fris en anders aanvoelt is het goed mogelijk om dit binnen een bestaande reeks te doen.
quote: "Games zijn steeds meer geraffineerd; het is minder gebaseerd op één of twee mechanieken. Dit vervangt de noodzaak om met geheel nieuwe IP's te komen.
Innovaties en ideeën zijn belangrijk, maar als het mogelijk is om binnen bestaande IP's nieuwe ervaringen te brengen zullen gamers deze titel nog altijd kopen omdat ze zich aan een franchise kunnen relateren die ze eerder gespeeld hebben."
D’Astous geeft aan dat het bovenstaande idee enkele jaren geleden niet bestond, zo vond Electronic Arts drie, vier jaar geleden nodig dat ze jaarlijks minstens drie nieuwe IP's op de markt moesten brengen.
|