Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Eidos: 'Nieuwe IP's zijn onnodig'


Door Rene Groen op 10-04-2012 om 17:03
Bron: Gamasutra

Met bekende namen als Hitman, Tomb Raider en Thief heeft Eidos enkele grote namen in handen, Eidos Montreal baas Stéphane D’Astous ziet hierbij geen reden om nieuwe IP's toe te voegen.

In een interview laat hij weten dat nieuwe IP's minder belangrijk zijn voor de game-industrie dan enkele jaren geleden. Wanneer ontwikkelaars een game willen maken die fris en anders aanvoelt is het goed mogelijk om dit binnen een bestaande reeks te doen.
quote:
"Games zijn steeds meer geraffineerd; het is minder gebaseerd op één of twee mechanieken. Dit vervangt de noodzaak om met geheel nieuwe IP's te komen.

Innovaties en ideeën zijn belangrijk, maar als het mogelijk is om binnen bestaande IP's nieuwe ervaringen te brengen zullen gamers deze titel nog altijd kopen omdat ze zich aan een franchise kunnen relateren die ze eerder gespeeld hebben."

D’Astous geeft aan dat het bovenstaande idee enkele jaren geleden niet bestond, zo vond Electronic Arts drie, vier jaar geleden nodig dat ze jaarlijks minstens drie nieuwe IP's op de markt moesten brengen.


17:09  Achievements / Trophies Max Payne 3
16:55  Nieuwe aanklacht vanwege Rocksmith
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Louis Tinner op 10-04-2012 om 18:16 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Geen nieuwe ip's betekend stagnatie

onzinnige uitspraak van die gast


Robert op 10-04-2012 om 18:21 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Ik vind het prima. EM mag gewoon rustig doorwerken aan Thief en Deus Ex.

Vaizard op 10-04-2012 om 18:44 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Ik vind dat hij eigenlijk wel gelijk heeft.

Nintendo heeft het ook al een lange tijd door :p

Wil niet zeggen dat er nooit nieuwe IP's nodig zijn though, maar het is wel zo dat bestaande IP's steeds uitgebreider kunnen worden. Mensen die het spel leuk vinden zijn sneller geneigd om een vervolg te kopen dan iets nieuws waar ze niet helemaal zeker van zijn.

Gewijzigd door Vaizard op 10-04-2012 om 18:47

Boogieboyz op 10-04-2012 om 19:21 [Niv: 303 / Exp: 15154]
ik denk bij ip's nog steeds aan ip addressen..

WDBmasamunezero op 11-04-2012 om 04:49 [Niv: 12 / Exp: 582]
Nee heej laten we dat helemaal niet meer doen joh kunnen we begraven worden in de zelfde shite keer op keer leuk joh alleen nog maar CoD Gears Gods Creed en niet ter vegeten de crap wat square uitschijt heerlijk....

Liefde op 15-04-2012 om 16:05 [Niv: 1 / Exp: 31]
Typische statement voor een luie console dev. Valt me nog mee dat Epic niet komt met zo'n debiele statement.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.