Ontwikkelaar Epic Games staat bekend om haar kwalitatieve titels die vaak het uiterste vragen van de systemen, andersom verwachten ze echter hetzelfde van de hardwarefabrikanten.
Epic Games baas Tim Sweeney laat zich in een interview uit over de nieuwe generatie spelcomputers, volgens hem moet je de huidige hardware enkel veranderen wanneer dit een dramatische sprong in kwaliteit betekent. Het is niet voldoende om je hardware twee tot drie keer zo krachtig te maken, het moet groots en fundamenteel zijn. Tegelijkertijd is Epic Games klaar voor een nieuwe generatie:
quote: "De lange duur van de huidige console generatie brengt een gemengd gevoel. Op het gebied van games is het goed voor onze industrie. Met iedere nieuwe titel komen er meer en meer Xbox 360 gebruikers, waardoor games meer verkopen kunnen bereiken. Aan de andere kant is het lastiger om enthousiast te blijven van dezelfde hardware."
Epic Games heeft met haar eigen Unreal Engine de nodige invloed binnen de game-industrie, zo vroegen ze bij Microsoft om het geheugen van de Xbox 360 te vergroten van 256MB naar 512MB, één van de redenen waardoor Gears of War mogelijk werd gemaakt.
quote: "Zonder dit extra geheugen zou er veel minder ruimte zijn voor details. Deze beslissing kostte Microsoft ongeveer een miljard dollar, maar we kunnen stellen dat zich dit flink heeft terugbetaald. Ze zouden nooit het huidige succes bereikt hebben wanneer ze dit niet hadden gedaan."
|