Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 September 2020 
(0) 
(0) 
(4) 
(2) 
(2) 
18 September 2020 
(4) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
17 September 2020 
(0) 
(2) 
(4) 
(15) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(3) 
16 September 2020 
(9) 
(1) 
(19) 
(0) 
(4) 
(4) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(3) 
(12) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
15 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(14) 
14 September 2020 
(0) 
(4) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(15) 
13 September 2020 
(12) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2020 
(0) 
(0) 
(4) 
(11) 
(5) 
(0) 
(1) 
11 September 2020 
(2) 
(1) 
(6) 
(1) 
(9) 
(3) 
(0) 
(0) 
10 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(8) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 September 2020 
(0) 
(8) 
(3) 
(4) 
(5) 
(1) 
(2) 
(10) 
(0) 
(4) 
08 September 2020 
(8) 
(2) 
(0) 
(0) 
(21) 
(6) 
07 September 2020 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
06 September 2020 
(19) 
(0) 
05 September 2020 
(7) 
(0) 
(0) 
04 September 2020 
(0) 
(0) 
(18) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
02 September 2020 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tony Hawk's Pro Skater 1+2
Realms Deep: Dag 2
NBA 2K21
Realms Deep: Dag 1
Nieuws:

Epic laat zich uit over nieuwe hardware


Door Rene Groen op 02-02-2012 om 16:35
Bron: Venture Beat

Ontwikkelaar Epic Games staat bekend om haar kwalitatieve titels die vaak het uiterste vragen van de systemen, andersom verwachten ze echter hetzelfde van de hardwarefabrikanten.

Epic Games baas Tim Sweeney laat zich in een interview uit over de nieuwe generatie spelcomputers, volgens hem moet je de huidige hardware enkel veranderen wanneer dit een dramatische sprong in kwaliteit betekent. Het is niet voldoende om je hardware twee tot drie keer zo krachtig te maken, het moet groots en fundamenteel zijn. Tegelijkertijd is Epic Games klaar voor een nieuwe generatie:
quote:
"De lange duur van de huidige console generatie brengt een gemengd gevoel. Op het gebied van games is het goed voor onze industrie. Met iedere nieuwe titel komen er meer en meer Xbox 360 gebruikers, waardoor games meer verkopen kunnen bereiken. Aan de andere kant is het lastiger om enthousiast te blijven van dezelfde hardware."

Epic Games heeft met haar eigen Unreal Engine de nodige invloed binnen de game-industrie, zo vroegen ze bij Microsoft om het geheugen van de Xbox 360 te vergroten van 256MB naar 512MB, één van de redenen waardoor Gears of War mogelijk werd gemaakt.
quote:
"Zonder dit extra geheugen zou er veel minder ruimte zijn voor details. Deze beslissing kostte Microsoft ongeveer een miljard dollar, maar we kunnen stellen dat zich dit flink heeft terugbetaald. Ze zouden nooit het huidige succes bereikt hebben wanneer ze dit niet hadden gedaan."



16:41  THQ grijpt in; 240 ontslagen
16:25  Geen Online Pass voor Syndicate
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Slyver op 02-02-2012 om 18:00 [Niv: 5 / Exp: 241]
dankje Epic voor een sterkere Xbox zou ik dus kunnen stellen en hebben ze zeker wel terug verdient die miljard

Boogieboyz op 02-02-2012 om 21:06 [Niv: 303 / Exp: 15126]
Ik snap zowieso niet waarom consoles zo weinig geheugen hebben, het is wel zo dat ze niet zoveel nodig hebben als een pc om soortgelijke gfx te vertonen maar 512mb, kom op zeg. Ik had er allang 4 gig ingepleurd. En een dikke Core I7 ofzo. Maar dan zou een console wss ontploffen

Coca Cooper op 02-02-2012 om 22:29 [Niv: 3 / Exp: 153]
nee een pc/mac is anders ingesteld dan een console die helemaal er op ingesteld is. game ontwikkelaars kunnen met 512 mb veel meer er uit halen dan 4 gb op een pc/mac

Cain op 03-02-2012 om 02:43 [Niv: 147 / Exp: 7344]
"Ik snap zowieso niet waarom consoles zo weinig geheugen hebben"

"zo vroegen ze bij Microsoft om het geheugen van de Xbox 360 te vergroten van 256MB naar 512MB.."
"..Deze beslissing kostte Microsoft ongeveer een miljard dollar"

Daar heb je je antwoord.

Bovendien is het system memory in de 360 niet te vergelijken met het system memory in je PC. Als je het wilt vergelijken dan kan je dat het beste doen met het beschikbare geheugen op je grafische kaart.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.