Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Review:

Dead Island


Door Rene Groen op 05-09-2011 om 09:00
Bron: Gamed

Een tropisch eiland lijkt het vakantieparadijs bij uitstek, maar niet in de game Dead Island. Van de ene op de andere dag slaat Palms Resort om van een rustige haven tot een nachtmerrie, zeker wanneer ook nog eens blijkt dat je het enige karakter bent die weerstand kan bieden.

Bij het ontwaken in de ochtend blijkt al snel dat de nacht het resort geen goed heeft gedaan. Ieder spoor van levenden lijkt te ontbreken en al snel leer je waarom: uit het niets hebben zombies het eiland overspoeld. De reden hiervan is onbekend, echter leer je al snel dat jij de enige bent die immuun is voor diens beten en zo een belangrijk wapen vormt in het achterhalen van de waarheid.

De game start overigens niet met een standaard karakter, jij kiest zelf wie van de twee vrouwen of twee mannen je onder de knoppen krijgt, waarbij ieder zijn eigen achtergrondverhaal heeft. De verhaallijn die je volgt zal voor iedereen hetzelfde zijn, waarbij het jammer is dat de achtergrond verder weinig naar voren komt, echter zijn er wel minimale verschillen in statistieken als kracht en uithoudingsvermogen.


Al snel leer je dat je niet de enige overlevende bent, in teruggetrokken nederzettingen zijn er groepen mensen die de zombies ontvlucht zijn en manieren zoeken om van het eiland af te komen. Hoewel dit het hoofddoel vormt van het verhaal hebben veel van de mensen hun eigen verzoeken. Of het nu het terugvinden van een familielid of het terughalen van bepaalde items is, allen klampen ze zich aan je vast om ze te hulp te schieten. Gelukkig doe je dit echter niet voor niets, door ze succesvol te hulp te schieten krijg je de beschikking over geld, items of zelfs unieke wapens. Andere manieren om hieraan te geraken is door te looten, oftewel het leeg roven van dode zombies en achtergebleven bezittingen als huizen of tassen.

Of je nu direct voor het hoofdverhaal gaat of eerst tracht om mensen te helpen, tussen jou en je doel zullen vele zombies staan die je beletten in het behalen van je doel. De ene is hierbij snel en zwak, terwijl de ander trager en sterker is. Het totaalaanbod van zombies voelt iets beperkt, de mate waarin ze aanwezig zijn is echter overweldigend. Gelukkig sta je niet kansloos in deze strijd, materialen als stalen pijpen, honkbalknuppels, messen en geweren staan voor je klaar om stevig van je af te slaan. Ondanks de toevoeging van geweren is de game zeker geen shooter, kogels zijn spaarzaam en hier dient dan ook zuinig mee omgesprongen te worden. De zombies vereisen overigens verschillende tactieken, zo ook omdat je ze van hun ledematen kunt ontdoen, denk aan hun armen, benen of zelfs hun hoofd. Opvallend is wel dat headshots een wisselend resultaat hebben, de ene keer resulteert het in een directe dood terwijl het de volgende keer nog geen slag in een pakje boter lijkt te slaan.


Naast de standaardwapens kom je in de game tevens blauwdrukken tegen waarmee je nieuwe wapens kunt creëren door er items aan toe te voegen. Te denken valt een een deodorantbom, een honkbalknuppel met spijkers of stroomstootwapens die je op een werkbank in elkaar moet zetten. Geheel origineel is dit door Dead Rising 2 overigens niet, toch is de game afwisselend genoeg om niet te hoeven spreken van een kopie. Eén van de elementen die die hiervoor zorgt is de omgeving, op het eiland wisselen buiten- en binnenlocaties elkaar af en later in de game bezoek je zelfs geheel nieuwe gebieden die minstens zo groot zijn. Duidelijk is wel dat de buitenlocaties net wat meer aandacht gekregen lijken te hebben dan de binnenlocaties, gelukkig is er verder echter weinig kritiek te uiten op de graphics.

Wat in de game helpt aan het gevoel van progressie is het ervaringssysteem. Of je nu zombies vermoord of opdrachten van mensen aan neemt, voor alles zul je beloond worden met punten die je doen stijgen in level. Eenmaal gestegen krijg je meer leven en kun je diverse factoren uitbreiden, denk aan het aantal mee te dragen wapens, het sterker worden van wapens of minder geld verliezen wanneer je dood gaat. Inderdaad, hoewel je immuun bent en dus zelf geen zombie kunt worden kun je wel degelijk dood gaan en je straf is het verliezen van een deel van het meegenomen geld. Gelukkig is dit vrijwel de enige straf, je zult namelijk direct verder mogen op het punt waar je gebleven was. Leuk is verder ook dat de diverse karakters enkele unieke mogelijkheden hebben waarin je kunt levellen, ondanks dat dit te weinig is om de game nog eens een tweede keer te doorlopen met een ander karakter.


Dead Island is een behoorlijk grote titel, met zo’n twintig uur voor het hoofdverhaal en nog eens vele uren voor de vele sidequests is de game lang speelbaar. Gedurende deze tijd ben je echter wel voortdurend hetzelfde aan het doen, de game bestaat namelijk voor zo’n negentig procent met het afrekenen van zombies en tien procent met verkenning. Dit hoef je overigens niet geheel alleen te doen, de game kent een drop-in / drop-out coöperatieve stand voor in totaal vier spelers. Wanneer je dicht bij een andere speler bent zul je hier een melding van krijgen en kun je elkaar direct helpen. Helaas ging dit echter niet altijd zonder problemen, zo waren er momenten dat mijn coöp partner door een deur ging die voor mij gesloten bleef.

Met games als Dead Rising en Left 4 Dead hebben we in het verleden al de nodige zombietitels gehad, toch is er zeker ruimte voor Dead Island tussen deze grootmachten. De game heeft een redelijk unieke opzet, een groots speelgebied, voldoende opdrachten om te vervullen en vele zombies om mee af te rekenen. Je zult echter wel een fan moeten zijn van het zombiegenre om de game te kunnen waarderen, anders zul je deze al snel als eentonig gaan zien. Behoor je tot deze groep, dan haal je met Dead Island een leuke en lang speelbare titel in huis.
Beoordeling
Gameplay   80
Sound   80
Graphics   80
Replay   90

Zombielicious.
82


09:00  90 Seconds: Dead Island
06:17  Eerste screenshots Persona 4: The Golden
 Reacties (19)
 Pagina: 1
Jord-O op 05-09-2011 om 10:08 [Niv: 153 / Exp: 7628]
YES! overal positieve recensies, mooi!

Gast (81.243.231.xxx) op 05-09-2011 om 10:30
nice.goede review

RoaringMdog op 05-09-2011 om 10:47 [Niv: 62 / Exp: 3079]
Mooi cijfers , de game word over het algemeen goed ontvangen Kan niet wachten tot ik de game op kan halen vrijdag ^^

Gast (86.196.27.xxx) op 05-09-2011 om 11:16
Zeer goede review. Een to buy voor mijn Xbox 360 dus.

Nelus op 05-09-2011 om 11:41 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Lekkere review

Ik ga dit sowieso kopen, zo ontiegelijk vet!

Dark Nemak op 05-09-2011 om 12:18 [Niv: 23 / Exp: 1128]
Donderdag heb ik hem eindelijk YEAH!

the_dan op 05-09-2011 om 13:46 [Niv: 310 / Exp: 15521]
kijk daar ben ik blij mee

SgtJager96 op 05-09-2011 om 17:48 [Niv: 39 / Exp: 1964]
Ik krijg hem Donderdag al denk ik of Vrijdag ik heb hem al Ge-preorderd.

Gast (24.132.23.xxx) op 05-09-2011 om 19:29
is al te koop bij free record shop

Rene Groen (Eindredacteur) op 05-09-2011 om 19:34 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Klopt niet helemaal, sommige filialen verkochten hem al, echter zijn velen op de vingers getikt. Proberen kan natuurlijk nooit kwaad.

Gast (145.7.224.xxx) op 06-09-2011 om 07:55
Ongeloofelijk hoe 1 commercial een hype kan creëren.

zie sang op 06-09-2011 om 16:42 [Niv: 80 / Exp: 3986]
toch voorzichtig met deze titel op ps3 want de previeuw die ik gelezen heb was niet zo denderent
op 360 ook niet. Uitgever is Techland ???

Rene Groen (Eindredacteur) op 06-09-2011 om 17:28 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Nee, Techland is de ontwikkelaar, echter snap ik niet dat je meer waarde hecht aan een preview dan de vele enthousiaste reviews die er inmiddels online staan.

zie sang op 07-09-2011 om 01:33 [Niv: 80 / Exp: 3986]
@Rene Groen

Nieuws | 6 september 2011 - Dead Island is hier nog niet eens uit of het krijgt al een patch, zo meldt Destructoid. De game zou namelijk met veel problemen kampen en ontwikkelaar Deep Silver probeert veel problemen meteen te verhelpen met een patch die maar liefst 37 fixes met zich meebrengt. Dead Island verschijnt op vrijdag 9 september in onze winkelrekken.

Patch
Hieronder staan de problemen die met de patch zijn verholpen:

Quote:

Fixed map synchronization when player joins during map load.

Fixed saving player re-spawn position when playing in co-op mode.

Fixed occasional inability to complete sidequests in Laboratory.

Improved enemy awareness (zombies).

Fixed occasional bug with NPC's hands bend (IK)

Fixed spawning enemies in some quests after joining co-op game.

Fixed showing locations on invisible NPCs.

Fixed potential path blocker when quest "Knockin' on heaven's door" was completed before talking to Dominik during the "On the air" quest.

Fixed displaying gather rings near some doors.

Fixed enemy reaction to fire.

Fixed enemies' health and stamina bars in co-op.

Fixed filtering of games in lobby.

Volume of pickup's engine has been increased.

Fixed a number of issues causing game instability.

Fixed the switching of maps upon player death.

Fixed enemies unable to reach the player on some arenas.

Thrown items cannot be picked up by co-op players for five minutes.

Items from freshly opened containers cannot be picked up by other players for five seconds to prevent theft.

Fixed animation glitch when trading with team members.

More than one player can use a ladder at the same time.

Fixed stomping execution animation when target's attacked by a second player.

Fixed the infinite respawning of shooting enemies.

Fixed not hiding menu if players die inside a vehicle.

Fixed item level calculation when playing New Game Plus.

Added information about players requesting pause in co-op.

Fixed A.I. animation glitch after fast-traveling or using a map portal.

Added distinction between quest checkpoints and other types of saves.

Fixed bug causing all inventory to disappear.

Fixed reloading and kicking. After the clip goes in, the reload is a success.

Purna can gain bonus rage from both "Grim Inspiration" and "Inspiring Kick".-

Only "Walker" type enemies increase the extra XP of the "Combo" skill from Xian's Survival skill tree.

Health regeneration is disabled during grabs.

Focus on items in shops not changing after selling or buying.

More HP for NPCs in escort missions.

Butcher enemies won't spawn at all during escort missions (hooray!)

Fixed tracking after loading checkpoint.

Increased minimum vertical distance to count a waypoint as passed for NPCs (they no longer wander back-and-forth).

En nu Rene.


Gast (83.247.41.xxx) op 07-09-2011 om 14:03
Heb hem zojuist gekocht in de winkel, hier in Limburg retailen ze hem al een stuk eerder in de gamestores... kan hem waarschijnlijk nog niet installeren maarja xD can't wait!

Ik heb de titel in de gaten gehouden en toen ik even in de stad was en hem zag liggen voelde ik de kriebels... en heb ik hem dus toch maar gehaald :)

<3 zombies, daar heeft black ops iig voor gezorgd en WaW.

Gast (83.247.41.xxx) op 07-09-2011 om 14:06
Kostte trouwens 39,95 dus gewoon 't zelfde als ik hem online zou kopen, vandaar dat ik EINDELIJK na lange tijd gewoon weer eens een spel in de shop heb gekocht, en niet op internet. :)

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-09-2011 om 15:35 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ zie_sang: En nu wat? Dat nieuws hadden we al gemeld.

zie sang op 08-09-2011 om 01:43 [Niv: 80 / Exp: 3986]
@ Rene en jij geeft dit 82 ??? raar voor een game die een Update krijgt ??

Rene Groen (Eindredacteur) op 08-09-2011 om 16:03 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Je hebt gelijk, game scoort nu dan ook een 105.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dead Island
Type:
Game
Releasedatum:
09-09-2011
Ontwikkelaar:
Techland
Uitgever:
Deep Silver
Media:








Meer media