Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

Bodycount


Door Rene Groen op 10-08-2011 om 15:04
Bron: Gamed

Het shootergenre is grofweg in te delen in twee categorieën: enerzijds de simulaties die zo realistisch mogelijk over willen komen en anderzijds de arcade shooters waarbij fun voorop staat en alles is toegestaan. In deze laatste categorie vinden we de First Person Shooter Bodycount.

Als speler nemen we de rol op ons van Jackson, een voormalig militair die aangetrokken is door The Network. Het betreft een geheime, officieel niet bestaande organisatie die conflicten uit mag vechten wanneer de regering van Amerika hier niet aan verbonden wil worden. Haaks op The Network staat The Target, een groepering die juist uit is op wereldmacht en daarmee geëlimineerd dient te worden. De game is hierbij in te delen in een drietal hoofdstukken, zo starten we in Afrika waar de kleuren geel, bruin en groen overheersen. Het tweede deel van de game brengt ons in Azië waar de kleuren blauw en paars centraal staan en we sluiten af in de Target faciliteit, gedomineerd door zwart en wit. Het gaat om fictieve locaties, de ontwikkelaar benadrukt namelijk dat niet getracht is om locaties na te bootsen.


Belangrijkste gameplay-element in Bodycount is de vernietiging van objecten. Vrijwel alles kan met de grond gelijk gemaakt worden door je munitie er flink op los te laten, waarmee cover nooit vanzelfsprekend is. Toch heeft de ontwikkelaar de nodige aandacht aan deze cover besteed, zo is het mogelijk om vastgepind te blijven op je positie terwijl je tegelijkertijd de vrijheid hebt om rond te kijken en je vijanden te bestoken. We hoeven overigens niet bang te zijn dat we zonder munitie komen te zitten, juist omdat het plezier voorop moet staan hoeven we vrijwel nooit op zoek te gaan naar kogels voor onze machinegeweren, shotguns of assault rifles.

Dat we in de game niet alleen maar rondrennen en vijanden uitschakelen komt naar voren in het zogeheten Intel systeem. Intel is de benaming voor geld in Bodycount, te verdienen door combo’s te maken, snel kills achter elkaar te maken en skill kills te maken. Dit laatste laat zich vergelijken met de shooter Bulletstorm, we scoren namelijk punten door vijanden zo mooi mogelijk om te brengen, een voorbeeld hiervan is het uitschakelen van een vijand die in cover zit. Met de vergaarde Intel kunnen we upgrades kopen, denk aan explosieve kogels, tijdelijke onzichtbaarheid en airstrikes. Het zijn deze zaken die tevens van belang zijn in de aparte Bodycount mode, een single-player aangelegenheid waarbij het draait om het scoren van zoveel mogelijk punten.


In een shooter mag uiteraard ook een multiplayer niet ontbreken, waarbij onder andere een Deathmatch, Team Deathmatch en coöperatieve modus aanwezig is. Verwacht van deze laatste overigens niet dat het verhaal met twee personen te doorlopen is, het betreft een aparte mode waarin we samen zo lang mogelijk moeten overleven terwijl we het opnemen tegen hordes vijanden. Het klinkt niet al te vernieuwend, de ontwikkelaar belooft echter dat de vijanden dermate uniek zijn dat het anders aan zal voelen. Of de game als geheel eveneens uniek is in zijn soort leren we op 2 september, dan ligt Bodycount in de schappen voor de Xbox 360 en de PlayStation 3.


15:07  Driver: San Francisco met demo
15:03  Amazon UK ziet het succes van sequels
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Weslii op 10-08-2011 om 16:08 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Ik vind dit niet echt lezen als een preview, meer als een advertentie.

Rene Groen (Eindredacteur) op 10-08-2011 om 16:42 [Niv: 747 / Exp: 37333]
In dat geval zal ik er eens geld voor gaan vragen.

Valentino Aledda op 10-08-2011 om 22:26 [Niv: 30 / Exp: 1515]
haha

Gast (213.118.139.xxx) op 11-08-2011 om 00:01
Uit deze preview kan ik eerlijk gezegd niet opmaken wat de previewer eigenlijk vind van hetgeen hij gespeeld heeft. Dit is meer een lange beschrijving van wat het spel is, Weslii noemde het gekscherend een advertentie en als het kopje 'preview' er niet had gestaan zou ik ook gedacht hebben dat het een advertentie betreft.

Het stuk is wel goed geschreven, juist niet iets wat ik associeer met preview.

Gast (193.191.216.xxx) op 11-08-2011 om 10:36
@Gast (213.118.139.xxx): Dit is geen Hands-On, maar een Preview. Gamed doet het altijd zo, previews zijn informatief en hands-on als ze gespeeld hebben. Allé, zo heb ik het toch altijd begrepen. Als dat fout is, dan kan iemand van Gamed me best even corrigeren.

Rene Groen (Eindredacteur) op 11-08-2011 om 14:19 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ik hoef je niet te corrigeren, de link naar de hands-on staat in de preview, de preview zelf richt zich op het geven van informatie over een game. Je hoeft dit niet te zien als een advertentie, maar als een stukje informatievoorziening om wat meer over de game te leren.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bodycount
Type:
Game
Releasedatum:
02-09-2011
Ontwikkelaar:
Codemasters
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media