Na de introductie van DMC bij de Tokyo Game Show kwam er veel kritiek op hoofdkarakter Dante, of beter gezegd: de persoon die door moet gaan als de jonge Dante.
De verschijning van het karakter had nog maar weinig weg van de persoon die ooit schitterende in de Devil May Cry games, maar volgens de ontwikkelaar draait het allemaal om coolheid.
Tameem Antoniades, hoofdverantwoordelijke voor Creative Design, laat weten dat Dante cool moet zijn, dat gamers zich cool moeten voelen wanneer ze het spel spelen en dat de combat en de stijl in dit alles geïntegreerd is. Wat volgens Antoniades bij de eerste game cool was, twaalf jaar geleden, is nu simpelweg niet cool meer. Opvallend is echter dat Devil May Cry echter geen twaalf, maar negen jaar geleden verscheen.
“If Dante, dressed as he was, walked into any bar outside of Tokyo, he’d get laughed out. What Devil May Cry did when it launched was it brought everything that was great about action cinema like the fashion, music – it was like a cultural melting pot – and I feel like now, for Devil May Cry to have that same impact, it needs to draw on new things. New music, new ways of cinematography, new fashion."
Vorige week gaf Devil May Cry bedenker Hideki Kamiya al aan weinig blij te zijn met het nieuwe karakter, en vandaag geeft hij hier iets meer uitleg bij. Hij zet hierbij twee dingen uit elkaar: de game zelf lijkt hem zeer extreem, en daardoor heel erg goed te gaan worden. Dit maakt de game echter cool, zeker niet zelfs. Hij ziet het als een over-the-top karikatuur, iets dat zeer Japans is door zijn absurde stijl en bovendien iets waar hij zelf nooit voor gekozen zou hebben.
Capcom US producer Alex Jones vertelt verder dat Dante er in eerste tekeningen heel anders uit zat. Onder andere een versie met ontbloot bovenlijf passeerde de tekentafel, maar Inafune wees deze af.
|