Rockstar Games boekte in het verleden voornamelijk veel succes met de Grand Theft Auto serie. In die games ligt de wereld voor je open en kun je gaan en staan waar je wilt. Verschillende moeilijkheidsgraden kwamen hierbij dan ook niet te pas.
Dat dit soms tot frustratie leidde bij gamers is dan ook niet geheel onoverkomelijk. Met Red Dead Redemption probeert Rockstar Games dan ook gamers tegemoet te komen door drie verschillende moeilijkheidsgraden in de game te implementeren. Het verschil zit hem in de verschillende types auto-aiming.
Casual mode geeft je een volledig auto-aim systeem en een snellere teruggave van je gezondheid. Normal mode laat je richtkruis aan vijanden vastklampen om dan de vrijheid terug te geven door met je pookje te kunnen kiezen waar je schiet. Expert mode geeft je een volledig vrije schietmodus, waarbij je richtkruis niet op een vijand kunt vastzetten.
Dit is de eerste keer dat Rockstar Games een dergelijk systeem in hun open wereld games implementeert. De ontwikkelaar is zelf dan geïnteresseerd in de reacties van mensen als ze alle drie de verschillende moeilijkheidsgraden hebben uitgeprobeerd. Als het een groot succes blijkt te zijn lijkt het voor de hand te liggen dat toekomstige GTA games ook een dergelijk systeem zullen toepassen.
|