De Tomb Raider serie draait alweer enige tijd mee, in de jaren '90 van de vorige eeuw maakte de serie haar debuut. In de afgelopen jaren zijn er veel nieuwe delen uitgekomen, maar het concept van de games is altijd het zelfde gebleven.
Volgens recent gelekte info gaat ontwikkelaar Crystal Dynamics dit concept nu eens grondig onder handen nemen en de Tomb Raider serie een fris gezicht geven. Naar aanleiding van een gelekte 'fact sheet' en wat artwork kunnen we jullie het volgende vertellen over Tomb Raider 9.
* Het plot: Wanneer een plotselinge storm een onderzoeksboot treft vind een jonge en onervaren Lara Croft zichzelf gestrand op een mysterieus eiland, verborgen van de kust van Japan. Ondanks enkele singalen van verschillende inwoners is het eiland vreemd verlaten en een ongemakkelijk gevoel treed op wanneer vreemde geluiden vanuit de bosjes opduiken. Met alleen haar doorzettingsvermogen, innerlijke kracht en wijsheid om haar te helpen, moet Lara de uitdagingen van een moeilijke en onvergeeflijke toch zien te overwinnen welke haar brengt van een uitgestrekte wildernis en diep in claustrofobische en dreigende ondergrondse grotten van het eiland haar verleden. Als ze worstelt om te overleven door brutale gevechten en gevaarlijke ontdekkingen zal Lara zichzelf tot het uiterste moeten pushen en zichzelf zien aan te passen aan de situatie om te overleven en te ontsnappen van de dodelijke roofdieren die haar altijd en overal achter na zitten.
* Je zult moeten jagen of er zal op je gejaagd worden. Wees je vijanden te slim af, spoor ze op en vermoord deze mysterieuze levensvormen die op jou jagen.
* De game kent één op één gevechten, waarbij je zult moeten aanvallen, maar ook ontwijken en verdedigen.
* Je kunt een voorsprong in gevechten verkrijgen door de juiste wapens te vinden. Er zijn verschillende hand en afstandwapens, waaronder verscheidene geweren en een kruisboog.
* Je moet zien te reageren en jezelf zien aan te passen aan het eiland door alleen de spullen te gebruiken die je bij je hebt, zoals klim assen, touwen en machetes welke gebruikt kunnen worden voor nieuwe gameplay mogelijkheden.
* Er is niet één juiste manier om ergens te komen, je kan in de lucht sturen om een misplaatste sprong weer goed te maken, verticale wanden beklimmen en het eiland zo vrij verkennen.
* De game kent één samenhangende wereld, met verschillende regio's, zo is het eiland één grote speeltuin welke leeft door verscheidene wezens, verschillende weersomstandigheden en natuurlijke gebeurtenissen.
Crystal Dynamics probeert de Tomb Raider franchise dus een hele nieuwe wending te geven met een open wereld en een grotere nadruk op het overleven. Dit valt ook al af te leiden uit een nieuwsbericht van de derde Tomb Raider film, welke zich op deze game lijkt te richten. Als laatst hebben we drie artworks voor jullie met een paar vreemde wezen en natuurlijk Lara Croft.



[Upd.] Een advocaat van Crystal Dynamics heeft Four Player Co-Op, de bron van de plaatjes en de informatie, verzocht om de details weg te halen. Hoewel dit nog niet wil zeggen dat de game er daadwerkelijk komt wil het in ieder geval zeggen dat de plaatjes en informatie daadwerkelijk van het bedrijf afkomstig zijn.
|