Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Realistische graphics binnen 10-15 jaar


Door Joni Philips op 26-05-2009 om 10:38
Bron: ShackNews

Met de Unreal Engine probeert Epic Games telkens prachtigere graphics op ons scherm te tonen, maar hoe lang duurt het nog eer die graphics de werkelijkheid evenaren?

Volgens Tim Sweeney van Epic Games duurt dat maar tien tot vijftien jaar meer. Dan kunnen we met zekerheid levensechte graphics zien zonder opofferingen op andere gebieden. Het is simpelweg het resultaat van de Wet van Moore. Sweeney ziet echter een volgende uitdaging: het emuleren van het menselijke brein, iets wat moeilijk is omdat we geen algoritmes daarvoor kennen. Het is geen kwestie van rekenkracht, maar het doorgronden van het brein.


10:47  Team Fortress fans zijn ontevreden
10:31  Fuel alleen vertraagd op Xbox 360
 Reacties (32)
 Pagina: 1 | 2
Gast (77.160.47.xxx) op 26-05-2009 om 10:42
ik vind de graphics nudaags al realistisch

Gast (77.162.132.xxx) op 26-05-2009 om 10:42
ehmz daar hebben we toch al wel algoritmes voor? IBM en NSA hebben al minstens 18 projecten gedaan waarvan een klein aantal relatief succesvol met als resultaat een setje algoritme's.

Realistische graphics? Sure :). Alleen ontwikkeltijden/-investeringen die menig bedrijf naar het randje zullen pushen ;) of er net overheen...

Gast (77.162.132.xxx) op 26-05-2009 om 10:45
@gast 77.160: met realisitisch bedoelen ze niet van echt te onderscheiden denk ik...speelfilm kwaliteit. En daar zijn we nog lang niet :)....
(ook al zien GOW2, MGSIV, Unreal III er verrekte goed uit;))

Salsa85 op 26-05-2009 om 10:47 [Niv: 82 / Exp: 4118]
Ben wel tevreden met de huidige GFX. Laat ze maar is met verbluffende AI komen idd

Gewijzigd door Salsa85 op 26-05-2009 om 12:15

MaartenL (Redacteur) op 26-05-2009 om 11:03 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Een spel is slechts compleet als wenkbrauwen gerenderd worden en physics hebben!

Jord-O op 26-05-2009 om 11:10 [Niv: 153 / Exp: 7628]
physics en mooie graphics, daar word ik vrolijk van

Qbrain op 26-05-2009 om 11:30 [Niv: 16 / Exp: 803]
lol @ Maarten! haha



-Q

spitfiresoul op 26-05-2009 om 11:49 [Niv: 57 / Exp: 2854]
en eens ze dat bereikt hebben zullen ze wss beginne experimenteren met holografische beelden, etc. dus der zit nog wel toekomst in games.

dat van het brein simuleren ligt voor mij meer in de gameplay en ai afdeling dan dat het ook maar iets met graphics te maken heeft.

tis wel te hopen dat de games niet meer zo onder vuur liggen ivm psychopaten enzo. want zelfs nu krijgen ze al zoveel kritiek dat het te realistisch is.

Berserk op 26-05-2009 om 11:54 [Niv: 148 / Exp: 7420]
Ik ben ook wel tevreden over de graphics van vandaag, als je ziet naar Uncharted 2 bvb. Die is voor mij realistisch genoeg. Ze zouden idd beter moeten werken aan animaties en physics, die kunnen altijd beter.

En wat als we film cgi graphics krijgen? Hoe lang duurt het dan voor een spel te ontwikkelen met realistische bomen en perosnage s en gebouwen enzo? Voorde cgi in Star wars moesten ze ook jaren werken maar dat is voor 2 uur film. Een spel duurt veel langer dan dat en bevat veel meer materiaal. Dus hoe lang duurt een spel ontwikkelen dan? Of ze moeten de spellen zo maken dat ze maar 4 uur duren ofzo

Gast (80.101.150.xxx) op 26-05-2009 om 12:01
Vraag is wanneer we tevreden zijn :P

Ik weet nog goed dat ik mijn Playstation (1) aansloot.. Tomb Raider (1) er in stopte.. En tegen me pa zei dat het net echt was man! Die game moet je nou es terug kijken XD

Gast (77.162.132.xxx) op 26-05-2009 om 12:07
@gast 80 :). Dat had ik ook met de intro van FF VII :) WOOOOOWW

en daarna weer met de intro van FF VIII
En daarna weer met de intro van MGS II :) (en ga zo maar door)

Ike op 26-05-2009 om 12:09 [Niv: 24 / Exp: 1186]
Als ik 3rd person shooters speel, kan ik me soms erg ergeren over de animaties van het personages. Dat mag van mij wel veranderen ipv fotorealistische graphics die er sowiezo al bijna zijn. Ik denk eerder aan 5 jaar ipv 10-15 jaar.

Gast (84.29.59.xxx) op 26-05-2009 om 12:39
Laat ze maar een WiiHD maken en kap met alle toekomende consoles: Het is nu wel mooi genoeg voor de komende jaren.

Gast (84.85.237.xxx) op 26-05-2009 om 12:52
Ik hoop het wel.
Ik ben echt een graphics whore.
Kan er niks aan doen maar als een game bij mij geen goede graphics heeft dan gaat het al snel stof verzamelen.


BengaBenga op 26-05-2009 om 13:19 [Niv: 27 / Exp: 1337]
Graphics zijn totaal niet boeiend voor mij. Laat ze maar eens een keer een originele artstyle gebruiken ipv die cliche Unreal Engine look die ongeveer elke game heeft.

WindWaker, Okami, MadWorld, Jet Set Radio, Dragon Quest 8 vind ik stukken interessanter. Ben dan ook erg benieuwd naar de nieuwe artstyle van Borderlands. Red Steel 2 ziet er ook geweldig uit.

Nelus op 26-05-2009 om 13:59 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Betere graphics is leuk, maar net zoals andere hier zie ik liever betere animaties, betere facial animation, grote viewdistance, veel objecten op één scherm, betere A.I., meer interactie en grotere levels. Als dat gebeurd met hedendaagse graphics ben ik al tevreden.

Gast (86.93.1.xxx) op 26-05-2009 om 14:06
was ik maar 10 jaar later geboren :P

darth veger op 26-05-2009 om 14:57 [Niv: 139 / Exp: 6952]
http://www.youtube.com/watch?v=lvI1l0nAd1c

als elk mannetje in GTA IV zo een gerenderd gezicht hebben... dan is het echt.... super..

gaat wel lang duren

Zuigertje op 26-05-2009 om 15:07 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ Nelus:

Wat jij opnoemt valt allemaal onder graphics.

Onna76 op 26-05-2009 om 15:29 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Misschien dat ik dan nog een handheldje heb of op de Nintendo console speel maar echt gamen zoals ik dat nu doe, dat doe ik denk ik tegen die tijd niet meer. Mijn interesse begint nu al af te dalen eigenlijk.

dannyveno op 26-05-2009 om 15:54 [Niv: 59 / Exp: 2953]
als het over de Wet van Moore gaat(of zoiets), weet je dat joni em geschreven heeft.

Joni Philips (Eindredacteur) op 26-05-2009 om 16:05 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
Waarom? Sweeney haalde de wet letterlijk aan.

Gast (195.47.247.xxx) op 26-05-2009 om 16:06
betere ai en interactie _O_

asianck op 26-05-2009 om 16:56 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Ach betere graphics, zolang de fun-gehalte er maar blijft. Een spel kan er dan nog zo mooi uit zien, als het niet leuk is om te spelen, laat ik het al snel liggen.

Zanar op 26-05-2009 om 17:19 [Niv: 21 / Exp: 1051]
"volgende uitdaging: het emuleren van het menselijke brein"

Ik zie hier al voor me dat het gamepersonage tijdens het spelen ineens zoiets heeft van; "Deze gast kan er niets van. Ik ben nou al 10x dood geweest, ik doe het lekker zelf wel."


Gewijzigd door Zanar op 26-05-2009 om 17:23

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.