Ghostbusters: The Video Game zat door de fusie tussen Activision en Vivendi even zonder uitgever, deze hebben ze nu gelukkig gevonden in Atari. Naast meer info over de game laten developers ook weer even hun mening horen.
De PlayStation 3 is het lead-platform tijdens de ontwikkeling van Ghostbusters en hierbij zijn kansen dat je de volledige ervaring straks alleen op de PS3 kan gaan beleven. Men wil de technologie achter de PS3 laten zien, als men het exclusief hadden gemaakt had het veel interessanter geweest, zo geeft voorzitter Mark Randell aan. Verder zegt hij:
quote: We hebben dezelfde game werkend op allebei de platformen, maar als we een PS3-exclusieve game hadden gemaakt, had je het aantal objecten op het scherm dat je kan zien kunnen verdubbelen. De PS3 heeft zeven processors en de 360 heeft er maar drie, dus zeven versus drie betekent dat je veel meer kan doen op de PS3. We houden dezelfde game op beide platformen, want we willen geen features schrappen op één van de versies.
Randell geeft verder aan dat ze één hele processor van de PS3 hebben gebruikt voor Dolby Digital 5.1 geluid, terwijl ze op de 360 daar een gedeelte van de processor voor moesten gebruiken. Maar men doet er alles aan om de game op beide platformen gelijkwaardig te maken.
|