In onze gisteren gepubliceerde Gamed Most Wanted lijst kaapte Fable II voor de laatste keer het goud weg. Velen staan te popelen om met de game aan de slag te kunnen en in de derde week van oktober - wanneer de bladeren aan de bomen bruin worden, maar er nog net niet afvallen - is het eindelijk zover.
Eurogamer.net kon recent een interview afnemen met Mike McCarthy en Ian Lovett van Lionhead Studios. Op de vraag wat de grote verschillen waren tussen Fable en Fable II kwamen volgende reacties uit de bus.
McCarthy: "Fable II is gewoon veel meer gedetailleerd"
Lovett: "Fable was rijk op vele gebieden maar erg primitief. Veel ideeën werden slechts ruw uitgewerkt, de technologie beperkte ons in wat we konden doen. Maar eigenlijk - jullie zullen me hiervoor haten - zijn het grootste deel van de consumenten visueel ongeletterd. Ze begrijpen niet waar ze naar kijken."
McCarthy: "Ben je zeker dat je dat wil zeggen?"
Lovett: "Ja, eigenlijk wel"
McCarthy: "Dus eigenlijk zeg je dat ons publiek bestaat uit idioten en..."
Lovett: "Nee, nee!"
Ian Lovett verklaarde zich nader door te stellen dat niemand een game speelt terwijl hij denkt aan de fantastische mapping van een spel en dat is volgens hem een goede zaak. Lovett wil dat de spelers in het spel 'gezogen' worden en dat is hem meer waard dan alle verschillende technische aspecten samen.
|