Oude titels keren terug alsof ze nooit zijn weg geweest, zo ook Fallout 3. Bethesda Softworks blies de stof van het vorige deel – inmiddels tien jaar oud – af en ging ermee aan de slag. Vandaag mochten fans een heleboel vragen over de game stellen en daar kwamen wat interessante details naar voren.
Zo zal Fallout 3 meer dan veertigduizend regels aan dialoog bevatten. Dat is twintig keer zoveel als in de vorige game. Overigens breekt Bethesda geen records, want volgens bronnen zal het aantal conversaties in de aanstaande Fable II net zoveel zinnen bevatten.
De wereld van Fallout 3 zal onder andere slavernij, (drugs)verslaafden en kinderen bevatten. De laatsten zijn (net zoals de Little Sisters in Bioshock) niet te doden, maar rennen weg zodra je op ze vuurt. Overigens krijg je dan wel de volwassenen achter je aan. Ook bevat de game de nodige niet-menselijke wezens die niet allemaal vijandig zijn.
Karaktereigenschappen worden vergezeld door ‘perks’ waarvan je een per level van krijgt. In totaal zijn er zo’n honderd perks te verkrijgen. Om ze allemaal te zien moet je de game vijf keer uitspelen. Naast Dog Meat (je robothond) mag je een metgezel meenemen die je ook van bepantsering en wapens kan voorzien.
Verder ligt de nadruk niet op vuistgevechten – om Fallout 3 te overleven zal je wapens moeten gebruiken. Tenslotte kent de game geen level editor – in ieder geval niet met de PC versie – maar wellicht kan in de toekomst eentje gratis downloaden.
|