Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
The Precinct
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Assassin's Creed Shadows
Review:

Hellgate: London


Door Cor op 05-12-2007 om 13:46
Bron: Gamed

De Diablo games stonden vroeger garant voor uren ‘actie-RPG’ plezier. Gewoon lekker hakken en je wat minder druk maken om verhaal. Flagship Studios, opgericht door de makers van Diablo, gebruiken deze gameplay opnieuw in Hellgate: London.

Je andere grote activiteit buiten de stations is het 'looten'(het zoeken naar items/geld). De vijanden laten heel veel spullen vallen, wat zowel positief als nadelig is. Het positieve is dat je hierdoor gemakkelijker nieuwe wapens vindt, en ook toegang krijgt tot de materialen om je huidige wapens te upgraden. Items die je namelijk niet wil houden kun je verkopen in de winkel of ontmantelen om materialen te krijgen voor upgrades. Ook kun je meer eigenschappen aan je wapens toevoegen door geld te betalen of door er mods op te zetten, die je ook als loot kunt vinden. Door te blijven upgraden kun je een goed wapen dat je eerder hebt gevonden lange tijd bruikbaar houden. Het nadeel van de vele spullen is dat je constant bezig bent met je inventaris. Door de stapels buit die je krijgt zit je inventaris snel vol. Om ruimte te creëren zul je tijd moeten besteden aan het beter indelen van je spullen, enkele dingen ontmantelen of terug teleporteren naar een metrostation om de spullen te verkopen. Al deze dingen kosten veel te lang en zorgen voor vervelende pauzes tijdens het vechten.


De multiplayer van de game is eigenlijk hetzelfde als de single player, met het verschil dat je nu op de stations ook andere spelers tegenkomt. Daar kun je een party samenstellen en er samen op uit trekken. Als je van het station af gaat kom je in je eigen gebied terecht, wat min of meer hetzelfde systeem is als in Guild Wars. Enige nadeel hiermee is dat je niet zo vaak andere spelers tegenkomt, omdat je niet veel tijd op de stations doorbrengt. Dit betekent omgekeerd ook dat je vaak op redelijk lege stations terecht komt. Het is dus mogelijk om tijdens de multiplayer exact zo te spelen als tijdens single player, door gewoon de andere spelers te laten voor wat ze zijn en er telkens alleen op uit te gaan. In een party erop uittrekken is wel een stuk leuker. Je hebt dan leuke coöp gameplay, en eindelijk kun je de items waar je niets aan hebt wegruilen.

Grafisch gezien valt de game wat tegen. Zoals al eerder gezegd worden de meeste omgevingen automatisch gegenereerd. Per type omgeving (riolen, bovengronds, etc.) bestaan hiervoor een aantal bouwblokken die telkens in een andere volgorde op elkaar worden gezet. Dit zorgt ervoor dat je constant exact dezelfde gangen en kamers ziet, zodat je vaak ook niet echt het idee hebt dat je in een andere wereld aan het rondlopen bent. De omgevingen die niet automatisch gegenereerd zijn, zijn dan ook meteen stukken sfeervoller. Op technisch gebied is het allemaal niet erg bijzonder. Muren en andere dingen in de omgeving zijn vaak erg hoekig, en de texturen die je ziet zijn ook niet erg mooi en blijven vaak wat wazig, zelfs wanneer je de kwaliteit op het hoogst zet. De karaktermodellen volstaan, met enkele grote vijanden die erg indrukwekkend ogen, maar jammer genoeg zijn de animaties vaak wat houterig. Ook zijn er nog enkele glitches achter gebleven: een soort demonische vleermuis blijft graag onbeweeglijk in de lucht hangen als je hem dood schiet in plaats van op de grond te vallen, en een vijand die een verdieping hoger staat laat een schaduw achter op het plafond. Ook zijn er soms onverklaarbare vertragingen (vreemd genoeg lijkt dit meer voor te komen in multiplayer) en is de game enkele keren bij mij gecrasht.


De geluidseffecten tijdens de game zijn goed, tijdens het gevechten komt het gehak en geschreeuw wel tot zijn recht. Geweren klinken wat minder. De game kent wel muziek, maar dit beperkt zich tot wat achtergrondtonen die je niet echt bijblijven. De questteksten worden vaak niet voorgelezen. In plaats daarvan zegt een karakter een standaardquote wanneer je met hem praat, waar je nogal snel op uitgekeken raakt. Voice acting is dus ook weinig bijzonder.

Voor wie zombies en ander demonengespuis in de pan wil hakken is Hellgate een leuke game. Weliswaar wordt dit snel repetitief, wat de game voor velen meteen minder interessant maakt, maar verder is het vechten goed uitgewerkt. Op veel andere gebieden laat de game echter een steekje vallen. Quests en omgevingen zijn allemaal erg standaard en worden snel veel te herhalend, en de game heeft ook last van enkele achtergebleven glitches. Deze problemen drukken de ervaring stevig naar beneden.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   67
Sound   62
Graphics   60
Replay   60

Goede gevechten, maar op veel andere punten slechter.
64


13:57  FIFA Street 3 screenshots
13:43  Gameplayfilmpjes Dark Sector
 Reacties (9)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 05-12-2007 om 16:52 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Vind het een passende score.

Ik was totaal niet onder de indruk van de game buiten de coole sfeerstijl die ze hebben.

Zeker als je Mass Effect hebt gespeeld wil je ook niet meer terug naar tekstvakjes lezen voor missies.

Ochja, tis in ieder geval wel een goede hack'n slash game maar niet wat het moest worden.

Gast (81.247.121.xxx) op 05-12-2007 om 16:57
Is hij eindelijk af? Mocht ook eens tijd worden...

Gast (77.248.183.xxx) op 05-12-2007 om 20:23
@ gast: Sinds wanneer is Gamed verplicht een review voor een bepaalde datum aan ons te leveren?

Joni Philips (Eindredacteur) op 05-12-2007 om 20:43 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
Oh, ik dacht dat die gast het over de game had.

Stammetje91 op 05-12-2007 om 23:14 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Owh, ik dacht dat er echt een 84 kwam te staan of hoger na wat ik ervan gehoord had. Mij leek het juist vet origineel, dan maar niet kopen...

Kujatochi op 06-12-2007 om 06:20 [Niv: 16 / Exp: 812]
Sjonge, ik zou deze game echt geen 64 geven. Ik snap trouwens ook niet dat wordt gezegd dat de gevechten goed zijn,m aar op andere punten slechter, terwijl in de laatste alinea nou juist wordt gezegd dat de gevechten eentonig worden(goh, is dat niet bij heel veel rpgs? Je moet toch monsters blijven killen om level up te gaan).
Ik hoor ook niets over een multiplayer mode die nogal goed hoort te zijn. Alleen door die multiplayer mag vna mij al een punt omhoog. Sorry maar ik ben het dusn iet eens met deze review

Cor (Eindredacteur) op 06-12-2007 om 09:50 [Niv: 11 / Exp: 545]
Je weet dat er een pagina 2 is?

Gast (85.144.204.xxx) op 22-12-2007 om 19:42
Niet mee eens. Absoluut een waardige opvolger van Diablo 2. Dit spel gaat het maken.

Gast (77.61.117.xxx) op 27-01-2009 om 13:39
Haha, de game heeft het zeker gemaakt..

Grandioze flop geworden!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Hellgate: London
Type:
Game
Releasedatum:
02-11-2007
Ontwikkelaar:
Flagship Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media