Bioshock is een hele goede game volgens critici en gamers. Op Gamed scoorde het spel bijvoorbeeld een 9,5. Maar er was 1 ding wat een beetje jammer was. Die twee eindes, de keuze tussen goed en kwaad wat wel heel erg simplistisch was.
Zeker omdat het alleen maar spelen om het andere einde te zien vooral voor teleurstellingen zorgde, de eindfilmpjes stelden namelijk niet zoveel voor. Ken Levine, de man achter Bioshock, zegt dat het ook niet zijn idee was om de twee eindes in de game te stoppen, het werd hem echter opgedragen.
quote: ..it was never my intention to do two endings for the game. It sort of came very late and it was something that was requested by somebody up the food chain from me.
Als het echter beter zou worden uitgewerkt, heeft Ken geen probleem met meerdere eindes.
quote: One of the reasons I was opposed to multiple endings is I never want to do things that have multiple digital outcomes, versus analog outcomes. I want to do it like the weapons system in the combat in BioShock. There are a million different things you can do in every combat; you can play it a million different ways. Looking into the future for the franchise, that's something I want to [figure out], that by the time you get to the ending of that choice path, you have a sense of your impact on the world through lots of little permutations rather than like a giant ending piece, if you follow my meaning.
|