Nieuws: IGN speelt Metal Gear Solid 4
Door Rene Groen op 22-09-2007 om 06:05
|
Bron: IGN
|
Met een simpel trailertje of het uitkomen van een screenshot kunnen de bakjes tevoorschijn worden gehaald voor gamers, het kwijl moet immers ergens opgeslagen worden.
Helaas kunnen wij alleen maar kwijlen bij deze beelden, IGN mocht tijdens de Tokyo Game Show ook nog eens met het spel aan de slag, hieronder hun ervaringen:
- De Codec is dit keer volledig in 3D en kan berichten voor- en achteruit spoelen. Hierdoor kun informatie nog eens terughalen als je het vergeten bent.
- Snake heeft nieuwe bewegingen die hij in een gevecht kan gebruiken. Het driehoekje is bijvoorbeeld een context sensitivie catchall button voor meerdere in-game acties. Verder is het mogelijk om 'dood' te liggen, als een vijand je nu ziet liggen zal hij je met rust laten en je negeren, waardoor je hem kunt verrassen. De X-knop wordt gebruikt om te kruipen en zo langzaam en stealthy verder te komen.
- Het alarmeringssysteem is in Metal Gear Solid 4 onder handen genomen, caution en evasion zijn weggehaald voor een beter AI systeem waardoor je alleen nog moet letten op de normale en alerte situaties van vijanden. Wanneer soldaten in hun normale mode zijn lopen ze hun patrouille door een gebied en praten ze met andere soldaten. Mochten ze iets verdachts zien dan schakelen ze over naar hun alerte situatie, waarbij ze extra mensen roepen en een gebied doorzoeken, alvorens ze weer teruggaan naar hun normale situatie.
Door de wijziging in het alarmeringssysteem is er ook op ander gebied iets verandert, Snake heeft namelijk een bedreigingsring die waarschuwt waar soldaten zijn en ander gevaar aan geeft. De ring laat onder andere het aantal vijanden zien, alsmede of de vijand je in de gaten heeft.
- Het healthsysteem is eveneens onder handen genomen door verschillende balken te tonen. De eerste balk is die voor je standaard health, waaruit je af kunt lezen hoeveel schade je hebt van kogels, explosies en andere blessures. De tweede balk is de Psyche balk, vergelijkbaar met de Staminameter in Snake Eater. Deze balk komt voort uit echte studies rondom de mentale status van een soldaat in het midden van een slagveld. Als deze bijvoorbeeld laag ligt zal Snake meer moeite hebben om goed te vuren of in harde situaties is het voor hem lastiger zijn concentratie te bewaren.
De derde en laatste balk is de stressmeter die de hectiek van een situatie weer geeft. Als Snake veel stress kent is het bijvoorbeeld mogelijk om in een andere staat te komen waarbij hij minder pijn voelt en nauwkeuriger schiet. Ook deze balk komt voort uit verschillende studies, de vraag is echter of de toevoeging hierop ook uit studies komt: als de balk helemaal leeg is kan Snake in elkaar storten, iets wat je kunt voorkomen door magazines te bekijken met daarin plaatjes van blote dames. Door daadwerkelijk door het magazine te bladeren (en dus meerdere dames te zien) vul je de meter weer aan en kun je weer verder.
- Met wapens kun je niet alleen schieten, je kunt ze ook gebruiken om vijanden mee te slaan en zo zijn wapen uit zijn handen te laten vallen, dan wel ze bewusteloos te slaan.
- De wapens zijn aan te passen, zo kun je een MGS uitrusten met een shotgun of grenade launcher als secundaire optie. Zelfs het mes is hierbij nog aan te passen om een stroomstoot af te geven bij de impact op een lichaam.
- Het Solid Eye systeem is te gebruiken om vijanden te highlighten of wapens en items te bekijken. Door dit door de game goed te doen kun je de militairen helpen en hiermee krijg je een beloning in de vorm van wapens, ammo of items. Tevens kun je, als je in een goed daglicht staat bij de militairen, toegang krijgen tot bepaalde gebieden.
- De rumble was nog maar net in deze build ge?mplementeerd en een aangename toevoeging voor de game. De controller trilt bij het vuren van wapens, alsmede bij een ontploffing, iets wat even goed aanvoelt als dat het op de PlayStation 2 deed. Het team heeft nog enkele idee?n over wat ze met de vibraties willen gaan doen, hieronder valt bijvoorbeeld ook een toevoeging in het stresslevel systeem.
|
|
|
|
06:08 Nieuwe GT 5: Prologue details
06:03 IGN bekijkt laatste Uncharted build
|
Reacties (16) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (62.194.46.xxx)
op 22-09-2007 om 07:39
|
Lekkere naaierij van Sony door op het laatste moment rumble aan te kondigen. Konami kiest daardoor logischerwijs toch voor rumble daar de motion van de sixaxis zwaar zuigt, en nu ?
Ja nu MOET elke PS3 bezitter die MGS4 koopt een nieuwe joypad kopen en denk maar niet dat Sony jullie tegemoet komt, dat deden ze ook niet nadat ze amper 5 maanden na de launch twee games en een extra joypad bij de ps3 doen. Nee MS lost zoiets wel netjes op, hop vette prijsdaling na de launch van de xbox1, hup alle early adaptors kregen een twee games en een joypad gratis thuisgestuurd.
Sony :r :r :r :r
|
|
Kingsora
op 22-09-2007 om 07:45
[Niv: 70 / Exp: 3475]
|
Ik vind rumble irritant, ik zal nooit een Sixaxis met rumble kopen
Sony verplicht je toch niet om die nieuwe controller te kopen....
|
|
im2
op 22-09-2007 om 07:53
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Leuke info, alleen vind ik 3 balken nogal veel...
|
|
LexDV
op 22-09-2007 om 10:01
[Niv: 11 / Exp: 538]
|
Deze game is zoooo super. Dit is voor de PS3 wat Halo 3 met de 360 doet, maar dan zoveel beter
|
|
FloriX
op 22-09-2007 om 10:09
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Deze game is zoooo super. Dit is voor de PS3 wat Halo 3 met de 360 doet, maar dan zoveel beter
Als je dat commentaar achter de comma had weggelaten, dan had ik niks gezegd. Wat is er in godnmaan zo goed aan MGS4? 3 Healthbalken?
|
|
Gast (86.89.147.xxx)
op 22-09-2007 om 10:13
|
@ gast 62.194.46.xxx
Dom zeuren is ook een vak. Niets MOET! En wat dat betreft naait Microsoft de consument nog harder met de Ring Of Death en krassen op de games.
|
|
Gast (24.132.152.xxx)
op 22-09-2007 om 11:52
|
die rumble is allemaal marketing shit van sony
|
|
Gast (85.144.53.xxx)
op 22-09-2007 om 12:06
|
Het zijn geen 3 balken, de stressmeter is gewoon een percentage getal.
|
|
wackyprofessor
op 22-09-2007 om 12:17
[Niv: 224 / Exp: 11181]
|
God.. duurt nog wel eventjes voordat wij hem hebben.
|
|
Gast (82.74.9.xxx)
op 22-09-2007 om 13:58
|
@ 360FlorisWii
Wat is er zo goed aan MGS4? Hahaha nou het enigste wat ik kan zeggen is een prachtige verhaallijn, mooie graphix, realistische gevoelens zoals stress enz. Je kan eerder zeggen wat is er zo goed aan Halo3 het is gwn een FPS met aliens niet egt bijzonder alleen omdat hij zo gehyped wordt en iedereen is een meeloper daarbij zelfs xbox fan;s die de halo versie nix aan vindt gaan ze meedoen met de hype.
|
|
Hitmanhenk
op 22-09-2007 om 16:08
[Niv: 39 / Exp: 1935]
|
die rumble vond ik maar niks. Ik zal hem ook echt niet gaan kopen. heb hier 2 originele six axis liggen waarmee ik tevreden ben. Het zal btw ook niet de eerste keer zijn dat ik tijdens het online gamen met de ps2 me controller op de tafel leg en dat ik trugkom en hij is er vanaf gevalle door da getril
|
|
Gast (62.163.51.xxx)
op 22-09-2007 om 17:05
|
Ik leg daarom mijn ps2 controller ook nooit op de tafel maar op de bank,stoel,bed of grond xD
|
|
Jeweet
op 22-09-2007 om 18:09
[Niv: 74 / Exp: 3697]
|
hoe kunne mense rumble nouw haten 
mja kan niet wachten op MGS4
|
|
Nelus
op 22-09-2007 om 18:41
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Ja idd, Rumble is gewoon superchill. Al helemaal bij MGS. Het geeft veel meer 'feel' to the game.
Maar ik twijfel nog over MGS4, of het echt een klapper wordt. Van de gameplay beelden werd ik niet blij.
|
|
Gast (86.88.83.xxx)
op 22-09-2007 om 19:24
|
@ 360florisWii
Ik snap je wel hoor, natuurlij kan je die vergelijking niet aan he aangezien je naam al begint met 360... |( Bekijk het nou eens objectief zonder een fanboy gevoel.
|
|
LexDV
op 22-09-2007 om 20:31
[Niv: 11 / Exp: 538]
|
Thnx mate
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|