Capcom heeft ons in het verleden uren vermaakt met de meest spannende en intense games en men lijkt daar niet mee te gaan stoppen. Een indrukwekkend aantal nieuwe titels staat in de planning, waaronder Devil May Cry 4 en Resident Evil 5.
Van Resident Evil 5 kregen we onlangs een zeer indrukwekkende trailer te zien met ingame beelden. Ontwikkelaar Keji Inafune laat een beetje los over de game:
- Bij Capcom werkt men er hard aan om Resident Evil 5 nog verder te brengen dan deel 4, ook op het gebied van de controls, die in deel 4 al een enorme sprong maakten.
- Doordat Resident Evil 5 zich bij daglicht in een Afrikaans dorp afspeelt zijn er niet alleen uitdagingen wat betreft het behouden van een spannende sfeer, maar bestaan er ook technische uitdagingen. In Resident Evil 5 wilde men echt proberen het zonlicht en de manier waarop licht invalt zo echt mogelijk weer te geven. Ook schaduwen op het personage en de omgeving zijn een belangrijk technisch onderdeel.
- Met Lost Planet kon men ook technische hoogstandjes bereiken rond het weergeven van sneeuw, zowel op de grond als in sneeuwstormen.
- Resident Evil 5 loopt op dezelfde engine als die achter Lost Planet. Wel kent de engine nu veel verbeteringen en optimalisaties.
- Op de vraag of er een Onimusha vervolg komt antwoord Inafune dat hij altijd denkt aan reeds bestaande franchises en dat eigenlijk nooit een franchise ophoudt zolang hij er aan denkt.
- Bijzondere kritiek heeft Inafune op Yoshiki Okamoto, ontwikkelaar bij Game Republic. Deze ging weg bij Capcom omdat hij geen Onimusha vervolg wilde maken. Vervolgens belandde hij bij Game Republic om Genji, een Onimusha rip-off, te maken.
Het hele interview lees je hier.
|