Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Dyack: "Gamers willen geen grote games"


Door Rene Groen op 03-05-2007 om 14:18
Bron: Eurogamer

Uren steken we erin. Games als Zelda of Oblivion vervelen niet snel en houden ons dan ook vele uren aan de buis gekluisterd. Denis Dyack denkt echter dat gamers zo lang helemaal niet willen gamen.

In een interview laat de Silicon Knights ontwikkelaar weten dat Legacy of Kain zo'n zestig uur gameplay had, maar dat gamers dit tegenwoordig helemaal niet willen. Hoe goed een game ook is, ze willen geen games die zestig tot honderd uur lang zijn. Dat hij deze uitspraak deed was niet voor niets, zelf werkt hij namelijk aan Too Human en om bovenstaande reden brengen ze deze in een trilogie uit.

Dat de studio het spel als trilogie op de markt brengt heeft ook voordelen waar we in eerste instantie snel overheen kunnen zien. Op dit moment werkt de studio aan de eerste van drie delen, verandert de technologie echter in de tussentijd dan kunnen ze hiervan profiteren. Tevens kunnen ze tussendoor kijken of hun gedachtengoed nog steeds de goede kant op gaat.

Het spelen van alle drie de titels is overigens niet verplicht. Hoewel het achtergrondverhaal het beste begrepen zal worden als alle drie de delen gespeeld worden is dit niet nodig, ieder deel kan ook apart van elkaar gezien worden. Eerder maakte Dyack al bekend dat de trilogie in zijn geheel op de Xbox 360 zal verschijnen.


14:34  Big Huge Games werkt aan RPG
14:09  Tiger Woods toont zijn '08 uitgave
 Reacties (20)
 Pagina: 1
Gast (85.145.254.xxx) op 03-05-2007 om 14:35
..ik zou wel lekker een groote game hebben..je speelt het niet snel uit en je ondekt steets iets nieuws

Roderick op 03-05-2007 om 14:39 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Ik ben het met hem eens: een game moet vlot, intens en niet te lang zijn. Speelduur van 10-20 uur is meer dan voldoende. Zorg je voor co-op, dan zit je gebakken als developer. Silicon Knights zit dus wel goed

K verwacht dat elk Too Human deel zo'n 15-20 uur duurt.

link0007 op 03-05-2007 om 14:42 [Niv: 65 / Exp: 3259]
als elke too human 20-30 euro kost vind ik dat OK, maar als we dalijk 180 euro voor (in feite) één spel betalen, slaat het nergens op..

Als hij per deel 60 euro kost, wacht ik wel tot 'ie in de budget-bak ligt

Roderick op 03-05-2007 om 14:46 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Zouden de God of War delen dan elk 30 euro moeten kosten? Of de Halo delen? etc.

DarthTedious op 03-05-2007 om 14:49 [Niv: 46 / Exp: 2276]
Zij zeggen dit alleen maar als argument om 1 spel te verdelen en gamers te dwingen 3x zoveel te moeten betalen voor 1 spel

Ze volgen .Hack als voorbeeld

Gewijzigd door DarthTedious op 03-05-2007 om 14:50

Rene Groen (Eindredacteur) op 03-05-2007 om 14:51 [Niv: 751 / Exp: 37552]
Onzin natuurlijk. Ieder spel is apart van elkaar speelbaar en qua tijd een volledige game.

Gast (81.71.39.xxx) op 03-05-2007 om 14:56
Nou als er een game is die 2 á 3 dagen nonstrop spelen belooft koop ik euhm wel hoor, ik wil zoveel mogelijk uit mijn halen en daarom wil ik juist heel erg veel lange games :)
Tomb Raider Legend was als het daarop kwam de grootste geld verspilling ooit :(

Kurosaki01 op 03-05-2007 om 14:57 [Niv: 154 / Exp: 7711]
geef mij maar een game van 120 uur dan is het niet naar 3 dagen spelen al klaar. maar dan kan je er lang van genieten want je hoeft een spel toch niet in een keer uittespelen

Nelus op 03-05-2007 om 15:12 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Langere spellen zijn echt chill, vooral als het leuke spellen zijn.

Die voordelen van een triologie zijn inderdaad beter en efficienter. Zo kan je betere games maken ook en er een betere reeks van maken. Als de gamers in Too Human 1 aangeven wat er mis is dan kunnen we ze het verbeteren in Too Human 2, das wel beter.

Gewijzigd door Nelus op 03-05-2007 om 20:09

Gast (84.27.124.xxx) op 03-05-2007 om 15:29
Als ik een RPG speel dan wil ik graag dat die 60 uur duurt...

Maar een FPS bijvoorbeeld moet niet te lang duren. Maar volgens mij is er geen 1 FPS waar de story mode boven de 20 uur uitkomt.

Ligt totaal aan het genre hoe lang het spel moet zijn.
Als een RPG korter is dan 30 uur, dan hoef ik hem niet.

VHsBack op 03-05-2007 om 15:53 [Niv: 26 / Exp: 1323]
Die gast denkt zeker dat ierdereen rijk is...

Devilly op 03-05-2007 om 17:13 [Niv: 275 / Exp: 13756]
"Gamers willen geen grote games"

Dan ben ik dus blijkbaar geen gamer. Ook leuk om te weten.

im2 op 03-05-2007 om 17:28 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik vind niet dat games heel lang moeten zijn, het is belangrijker dat je na het spelen van de story mode nog zin hebt om verder te spelen(dan heb ik het vooral over games met een open speelwereld)

Gast (213.46.201.xxx) op 03-05-2007 om 18:10
hej... volgens mij is resistance wel heel lang... en ik wil juist lange games van bijvoorbeeld 200 uur weetje hoe vet!

Joni Philips (Eindredacteur) op 03-05-2007 om 19:08 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
Ik begrijp hem wel, het is niet leuk om 50 uur te besteden om het einde van een hack & slash te bereiken. Een RPG aan de andere kant duurt best wel 100 uur.

rolf op 03-05-2007 om 19:11 [Niv: 101 / Exp: 5058]
hij moet lang zijn en niet vervelen, dat is nou juist de kunst.

Paul_jambers op 03-05-2007 om 19:19 [Niv: 68 / Exp: 3394]
haha mooie opmerking devilly
dan stap ik nu ook op
nee maar van mij kan een "goeie" game niet lang genoeg duren

LUPUS op 03-05-2007 om 19:28 [Niv: 81 / Exp: 4043]
Voor beide valt wel wat te zeggen. Twee van mijn favoriete games zijn Tetris (instant action-puzzelaar; kort dus) en Puzzle Quest. Die laatste biedt ook puzzelwerk maar verpakt het in een groots verhaal met allerlei zijmissies en duurt errug lang. En dat spel vind ik om die reden intrigerender dan Tetris.

Korte spellen? Ik bied 20 euro per stuk.

wackyprofessor op 03-05-2007 om 23:15 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Ligt eraan of de game me boeit. Een game moet niet te lang of tekort zijn en het verhaal moet blijven boeien of de game gewoon super leuk. Met een shooter ben ik al blij als die rond de 20 uur duurt een RPG mag van mij meer dan 50 uurtjes duren.
Tegenwoordig voelen games aan als klusjes, zo die moet ik uitspelen zodat ik net op tijd ben voor de release.

Gewijzigd door wackyprofessor op 03-05-2007 om 23:21

Gast (194.171.7.xxx) op 04-05-2007 om 07:42
Eerder wilde ik ook het liefste zo lang mogelijke games. Maar ja... samenwonen he, kleine erbij en de tijd om te gaan gamen is plotseling vele malen minder. Dus ja, kortere games zie ik wel wat in. Ik doe tegenwoordig net zo lang over een game van 15 uur als eerder met een game van 100 uur.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.