Uren steken we erin. Games als Zelda of Oblivion vervelen niet snel en houden ons dan ook vele uren aan de buis gekluisterd. Denis Dyack denkt echter dat gamers zo lang helemaal niet willen gamen.
In een interview laat de Silicon Knights ontwikkelaar weten dat Legacy of Kain zo'n zestig uur gameplay had, maar dat gamers dit tegenwoordig helemaal niet willen. Hoe goed een game ook is, ze willen geen games die zestig tot honderd uur lang zijn. Dat hij deze uitspraak deed was niet voor niets, zelf werkt hij namelijk aan Too Human en om bovenstaande reden brengen ze deze in een trilogie uit.
Dat de studio het spel als trilogie op de markt brengt heeft ook voordelen waar we in eerste instantie snel overheen kunnen zien. Op dit moment werkt de studio aan de eerste van drie delen, verandert de technologie echter in de tussentijd dan kunnen ze hiervan profiteren. Tevens kunnen ze tussendoor kijken of hun gedachtengoed nog steeds de goede kant op gaat.
Het spelen van alle drie de titels is overigens niet verplicht. Hoewel het achtergrondverhaal het beste begrepen zal worden als alle drie de delen gespeeld worden is dit niet nodig, ieder deel kan ook apart van elkaar gezien worden. Eerder maakte Dyack al bekend dat de trilogie in zijn geheel op de Xbox 360 zal verschijnen.
|