Nieuws: Leer meer over Burnout 5
Door Rene Groen op 20-04-2007 om 12:30
|
Bron: GamePro
|
Veel Burnout delen zijn het vijfde deel al voor gegaan, toch hoeven we geen herhaling van zetten te verwachten. GamePro keek naar de game en wij keken mee.
De details uit het blad hebben we voor je op een rijtje gezet:
- Burnout 5 is nog steeds een werktitel, maar houd vast aan de roots van de serie. Ontwikkelaar Alex Ward legt uit: "Burnout draaide er altijd om dat je als een gek door het verkeer raasde, en dit is dan ook niet anders in het vijfde deel." Hoewel deze elementen bewaard zijn gebleven zijn er ook wel enkele grootse aanpassingen.
- De grootste verandering is een wereld die naadloos op elkaar aansluit, Paradise City genaamd. De stad is opgedeeld in vijf districten en kent achttien verschillende buurten. De totale grootte is ongeveer gelijk aan vijftien aan elkaar geregen tracks uit eerdere Burnout games. Iedere centimeter zal door de speler te benaderen zijn, iets wat de ontwikkelaar zonder laadtijden wil bereiken. Ward geeft aan dat dit een groot doel is, maar dat ze er wel naar streven om dit te bereiken.
- De grootte van de stad geeft Criterion de vrijheid om niet langer met menu's te werken zoals voorheen. De Burnout ervaring werd altijd ingedeeld naar verschillende stukken, zo was de gameplay aangepast op locatie, waarbij iedere locatie zijn eigen event had die je stuk voor stuk moest unlocken. Deze menustructuur is nu verdwenen, spelers kunnen kiezen hoe ze willen spelen, wanneer ze dit willen doen en waar ze dit doen. Een race kan beginnen als Road Rage, overlopen in een Pursuit en in het midden van dit alles kun je als speler een takedown tegen krijgen en ervoor kiezen om dit op te nemen, om vervolgens weer verder te rijden.
- Niet langer moet je delen unlocken, je kunt overal in de stad gaan en staan waar je wilt. Er zijn dus geen (onzichtbare) muren waar je pas later bij kunt, je kunt meteen overal komen. Het spel kijkt nu op een andere manier hoe ver je gevordert bent in het spel, namelijk via rijbewijzen.
- Het is niet waarschijnlijk dat één auto de andere zal domineren. Ontwikkelaar Criterion heeft hier vooral voor gekozen zodat je bij de online gameplay niet één auto hebt die iedereen zal kiezen, vergelijkbaar met de Ferrari F50 uit Project Gotham Racing of de Celine uit Test Drive Unlimited. Het toevoegen van één beste auto in het spel haalt de vordering in het spel, de keuze en de ervaring van de speler weg.
- Zoals gezegd is er in Burnout 5 een systeem met rijbewijzen. Het rijbewijs houdt zaken bij als je crashes, high-speed runs, stunts, takedowns, etc. Zowel offline als online zullen dit soort statistieken bijgehouden worden.
- Hoewel iedere auto zijn eigen statistieken heeft kunnen deze aangepast worden als je een beter rijbewijs hebt. Stel dus dat je in het begin van het spel meteen een zeer goede wagen hebt, dan is het nog erg lastig om deze goed te kunnen besturen. Als je een beter rijbewijs binnen sleept zal dit echter steeds makkelijker worden.
- In Paradise City zul je vele shops tegen komen, denk aan een reparatieshops om je auto's te repareren of een chop shop om speciale mogelijkheden aan je auto toe te voegen. Ook een benzinestation ontbreekt niet, hier kun je namelijk nitro's toevoegen. Mocht je zelfs houden van een glanzende auto dan is er aan je gedacht middels een wassstraat.
- De focus van het team ligt op de PlayStation 3 versie. Hoewel Ward nog niet precies aan kon geven wat de verschillen tussen beide versies zullen worden zegt hij wel dat ze 1080p over HDMI zullen ondersteunen, iets wat nog niet mogelijk is op de Xbox 360. Ook zullen de crashes bij de PlayStation 3 wat intensiever zijn als het om de physics gaat. Hierover gesproken: bij een crash kan de auto in tachtig verschillende onderdelen afbreken, dit waren er slechts twaalf bij de voorgaande games. Je hoort het dak kraken, de deuren versplinteren en de ramen uit elkaar breken, zelfs de hele auto kan in twee delen gereten worden. De studio heeft veel aandacht besteed aan deze audio, zodat de crashes zeer realistisch zullen klinken.
- Het team heeft grootse plannen voor online gameplay maar wil deze nog niet met de rest van de wereld delen. Ze willen veel dingen innoveren om het racegenre naar een nieuwe hoogte te stuwen.
- Een datum voor het spel is helaas nog niet bekend.
|
|
|
|
12:38 Kleine packshot van Metroid Prime 3
12:02 Vele GTA IV geruchten
|
Reacties (5) |
|
Pagina:
1
|
|
CaptainNL
op 20-04-2007 om 12:42
[Niv: 12 / Exp: 596]
|
echt jongens, dit spel wordt zeker een topper.
ik hoop da je in de chopshop ook wel je auto kan pimpen (denk dan bijv aan nieuwe bodykits of een groffe paint) het lijkt me wel dat ze er zo iets in stoppen dat hoort nu eenmaal in een racegame van tegenwoordig
|
|
Nelus
op 20-04-2007 om 15:15
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Nou die zogenaamde nieuwe dingen zaten allang in Need for Speed, dat rondrijden in de stad en alles pimpen enzo
|
|
Gast (86.91.173.xxx)
op 20-04-2007 om 21:23
|
Hoewel Ward nog niet precies aan kon geven wat de verschillen tussen beide versies zullen worden zegt hij wel dat ze 1080p over HDMI zullen ondersteunen, iets wat nog niet mogelijk is op de Xbox 360.
360 elite anyone?
|
|
im2
op 20-04-2007 om 21:27
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
De totale grootte is ongeveer gelijk aan vijftien aan elkaar geregen tracks uit eerdere Burnout games.
Het lijkt niet zo heel veel maar als je die kaart bekijkt is het toch ongeveer 60 km²
|
|
BigT
op 21-04-2007 om 08:54
[Niv: 14 / Exp: 724]
|
Een Burnout track was meestal ongeveer 1min30 lang, dus dat valt wel goed mee
Wat betreft NFS, sinds dat pimpen erin zit zijn de meeste games imo niet echt goed geweest als bijvoorbeeld hot persuit 2 (Most Wanted viel nog mee), ze gingen teveel aandacht schenken aan het tunen en meer verwaarlozen van het racen zelf.
In Burnout is het meer racen + nu wat tuning opties en de game zou perfect moeten zijn.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|