Peter Molyneux, de man die altijd honderd dingen beloofd en er slechts drie in zijn game kan stoppen, liet zich uit over één feature in Fable 2.
In zijn sequel op Fable zal liefde een grote rol spelen, en wel in een drietal vormen. Ten eerste is er de liefde voor het karakter die leeft en vecht in de wereld. De tweede liefde is die tussen man en vrouw, waarbij de vrouw daadwerkelijk zwanger kan worden en je dus kinderen kunt krijgen. In tegenstelling tot Fable kun je er dit keer ook voor kiezen om een vrouw te zijn en dus zelf zwanger te worden.
De laatste factor van liefde is die tussen mens en dier. Sterker nog: Fable 2 introduceert de hond als huisdier. Dit klinkt simplistisch, maar Molyneux zou zichzelf niet zijn als hij geen grootse plannen had. Zo bevat de hond de nodige Artificial Intelligence, waardoor deze zijn eigen acties heeft en je deze niet aan hoeft te sturen. Je hond fungeert hierbij als een soort levende HUD aangezien het spel geen map heeft, alsmede geen andere user interface op het scherm. In plaats daarvan moet je vertrouwen op wat je hond doet en ziet.
Zoals gezegd heeft de hond een eigen AI. Een voorbeeld hiervan zie je als je tegen een groep van twee vijanden staat. Als jij je wapen grijpt weet je hond automatisch dat het spel over gaat op actie en zal hij de vijanden die het dichtste bij staan aanvallen.
Molyneux gaf al aan dat deze feature voor honderd procent geïmplementeerd is, dit keer lijkt het dus geen loze belofte te zijn die hij niet na kan komen.
[Update]
Hieronder de eerste beelden van eigenaar en hond:










|