Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Motion-Sensor gamen ziet er stom uit


Door Joni Philips op 23-08-2006 om 12:07
Bron: 1Up

Peter Molyneux, een naam die veel gamers bekend in de oren zal klinken, is een man met grootse ideeën en zeker controversiële meningen. Nu mocht hij een speech doen op de Games Convention, genaamd 'Combat - Time to Evolve?, waar de man opnieuw bewees dat hij controversieel is.

Eerst begon hij over hoe de dag van vandaag veel games beïnvloed zijn door Street Fighter 2, een game waar je veel allesbehalve realistische aanvallen hebt en levensbalken die ervoor zorgen dat je niet in één keer sterft. Hij vindt dat niet realistisch en gebruikt hiervoor de film Kill Bill als voorbeeld. In deze film gebruikt het hoofdpersonage een zwaard om in 88 seconden 88 mensen te doden. Elke keer als het zwaard iemand raakt, sterft hij. Hij vindt dat dit concept ook in games zou moeten voorkomen, met eventueel extra aanvallen voor bazen.

Ook het concept van één knop die één ding doet vindt hij niet goed. Afhankelijk van je omgeving zouden er verschillende bewegingen mogelijk moeten zijn. Staat er bijvoorbeeld een fles naast je, dan zou je die moeten grijpen met die knop en er de vijanden mee aanvallen, terwijl je net ervoor nog gewoon een slag gaf met die knop. Zo wil hij doorgaan naar een systeem met één knop. Dat demonstreerde hij met een filmpje met Fable 2 personages, maar dit zal niet in Fable 2 komen zei hij wel.

Tijdens de persconferentie werd hem ook gevraagd hoe deze dingen zouden werken met de Wii controller. Volgens hem is de controller inderdaad de belangrijkste plaats om dingen te veranderen, maar dan moet hij wel in een innovatieve manier gebruikt worden en niet op een simpele manier. Daarna stopte het positieve.

Molyneux begon daarna over het feit dat hij zeer lui is wanneer hij games speelt, hij ligt namelijk achterover met zijn handen rustend op zijn bierbuik. Als hij dan moet opstaan, doet het pijn. Wanneer hij voor het eerst over zwaardvechten met de WiiMote hoorde, vond hij een geniaal idee, tot hij zichzelf bekeek in de spiegel terwijl hij aan het zwaaien was met zijn afstandsbediening.

    But then I realised, when I looked at myself in the mirror, I actually looked really stupid.

Na zo'n korte probeersessie besefte hij ook dat hij vermoeid was en dat de WiiMote dus geen speelsessies van langer dan een half uur zou toelaten. Hij vindt het dan ook allesbehalve creatief om je controller als zwaard te gebruiken in een game die langer dan tien uur duurt, waarschijnlijk een referentie naar Red Steel.

Tijdens de ontwikkeling van Black & White was één hardwaremaker ook naar Lionhead gekomen met een nieuw accessoire, een handschoen die de bewegingen van je vingers nabootst. Het idee werd getest door één man in de studio voor een maand en de man zou elke dag er bleker en grijzer uitgezien hebben. Volgens Molyneux was het een soort Japanse strafmachine en pas na drie maanden was de man weer in staat normaal te werken.


12:17  Wii launchdetails op 14 september!
11:40  Eerste trailer van Sonics geheime ringen
 Reacties (16)
 Pagina: 1
Gideon op 23-08-2006 om 12:11 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Ik wordt een beetje moe van die man. Hij belooft altijd de mooiste dingen (zie Black & White en Fable), krijgt hoge recensies, maar de gamers vinden het negen van die tien keer zwaar tegenvallen. Wie is hij, om andere creatieve breinen die in het verleden al wel hebben laten zien dat ze hun beloften waar kunnen maken, aan te vallen? Een beetje zielig als je het mij vraagt...

Joni Philips (Eindredacteur) op 23-08-2006 om 12:18 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
Ik faal om in te zien hoe one-hit kill one-button games de games beter maken.

Cain op 23-08-2006 om 12:36 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Tja, dan worden zo'n beetje alle games behoorlijk saai.
Mss wel wat hij nodig heeft omdat die vent nog niet eens de kracht heeft om aan z'n eigen reet te krabben (of zei hij wat anders ). En over dat "I actually looked really stupid", volgens mij maakt het niet uit of die vent met z'n bierpens op de bank ligt of dat ie in z'n huiskamer met een remote staat te zwiepen. Hij blijft er "stupid" uitzien.
En wat conditie betreft, hoe godverdomse dood ben je als je na een korte!!! probeersessie al moe bent. Zou die vent weleens mee willen laten trainen met Kung-Fu, volgens mij kan ie dan na afloop aan de beademing af worden gevoerd naar het ziekenhuis.
Wél gelijk een goed selling point dus, met de Wii wordt je conditioneel beter.

Gewijzigd door Cain op 23-08-2006 om 12:47

NL|MegaMika op 23-08-2006 om 12:56 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Ik sluit me volledig bij Gideon aan. Zowel B&W als Fable vielen me zwaar tegen, en toch blijft hij gouden bergen beloven. Aan de andere kant heeft hij wel gelijk met het 10 uur zwaardvechten, ook ik denk dat het voor bijvoorbeeld Zelda TP meer een gimmick is dan een besturingsmethode die je het hele spel door gebruikt.

Gast (83.116.184.xxx) op 23-08-2006 om 13:05
Tuurlijk staat het dom.... :p Maar wie ziet daar nu niet de lol van in...?

playing=believing op 23-08-2006 om 13:41 [Niv: 2 / Exp: 112]
het is niet dom hij is gewoon dom

Gast (83.85.109.xxx) op 23-08-2006 om 14:45
dit is allemaal goed te verklaren
1. hij werkt bij lionhead studios
2. dit bedrijf is onlangs door microsoft overgenomen
3. microsoft heeft geen motion-sensor
4. microsoft probeert zo meer 360 te verkopen en gooit met modder naar nintendo en sony
}>

Uchiha_Shadow op 23-08-2006 om 15:15 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Sorry hoor, maar je ziet er ook behoorlijk dom uit achter EyeToy, Singstar, Donkey Konga, Guitar Hero etc etc en dat zijn stuk voor stuk top games. Wie de fuck boeit het hoe je er uit ziet in de huiskamer? Ik ga gewoon lekker naakt Wii gamen, zoals gepland.


reaperke op 23-08-2006 om 15:19 [Niv: 15 / Exp: 731]
MS heeft tot nog toe helemaal geen modder naar nintendo gegooid, integendeel dus stop met uw gelul, tussen MS en Sony wordt echter wel een redelijk moddergevecht uitgevoerd maar de meeste modder wordt echter wel door Sony gegooid naar zowel Nintendo als MS.

MS heeft geen motion sensor omdat ze het eerder al geprobeerd hadden met een PC-controller en dit ergo onvoldoende succes had maar MS was wel op de markt met een motion sensing controller jaren voor sony en nintendo dus denk eerst is na vooralleer dergelijke achterlijke uitspraken te doen.

Personlijk zie ik me toch ook niet gamen met de WiiMote, maar ieder zijn ding eh.

Wat betreft molyneux, gast heeft enorm goeie ideeen maar de uitwerking mist af en toe idd wel de vooropgestelde dingen maar Fable was toch verre van een slechte game integendeel, enkel iets te kort en met een flauwe eindbaas.

Gewijzigd door reaperke op 23-08-2006 om 15:20

Gast (83.116.184.xxx) op 23-08-2006 om 15:44
Uchiha_Shadow, kijk, iemand die het met me eens is...

En over dat moddergegooi... daar is dit echt wel lichtelijk onderdeel van... daarnaast Sony het ergst?? Waar baseer je dat op? het zijn allemaal kleine kinderen, met hun moddergegooi, maar om nou echt een nummer 1 aan te wijzen...

playing=believing op 23-08-2006 om 15:54 [Niv: 2 / Exp: 112]
dit is mijn moddergooi-teorie :


microsoft > sony < nintendo
^ __________________|

Gast (62.195.62.xxx) op 23-08-2006 om 22:53
wat een idioot omdat hij lui is ......wilt nog niks zeggen over een ander......

Gast (62.195.62.xxx) op 23-08-2006 om 22:54
o en Reaperke. gameboy colour had een spel met zo een functie dus weet niet of MS eerder was.....

Gast (85.146.96.xxx) op 23-08-2006 om 23:10
Hij zei controller, niet een leuk testje met een cartridge die je in je handheld kon stoppen.

Gast (62.195.62.xxx) op 24-08-2006 om 01:33
het gaat om de "motion sensor" ;)

im2 op 24-08-2006 om 12:27 [Niv: 574 / Exp: 28719]
die gast heeft vast nog geen eye toy gespeeld
na een half uurtje spelen begin je soms ook al te zweten
En over die one-hit-kill dat werkt alleen goed bij games als dead rising of ninety nine nights met superveel vijanden

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Fable II
Type:
Game
Releasedatum:
24-10-2008
Ontwikkelaar:
Lionhead Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media