Nieuws: Xbox 360 is Direct X 10 compatible
Door Roderick op 20-08-2006 om 14:46
|
Bron: The Inquirer
|
De nieuwe generatie consoles moest heel wat nieuwe snufjes brengen en ons het hele PC gebeuren laten vergeten. Toch zagen we dat de ontwikkeling op de PC wel weer heel snel gaat. Lijkt de Xbox 360 de PC te gaan bijhouden?
Ati en Microsoft hebben namelijk bekend gemaakt dat de GPU (de grafische processor) in de Xbox 360 zo gemaakt is dat deze volledig compatible is met Direct X 10. De GPU is samen met Microsoft met het oog op de toekomst gemaakt.
Direct X 10 is een systeem dat alle nieuwe grafische snufjes mogelijk maakt op Microsofts besturingssystemen. Deze nieuwe versie van Dirext X is gepland voor 2007 en zal werken met het Vista systeem en dus ook de Xbox 360. Enkele games die volledig werken in Direct X 10 zijn Flight Simulator 2007 en Crysis.
Het Direct X 10 systeem zal beschikbaar worden gesteld via een automatische Xbox Dashboard update die te downloaden zal zijn via Live. Ook zal het op de games meegeleverd worden die van dit nieuwe stukje programma gebruik maken.
|
|
|
|
14:59 World Tour Soccer komt naar de PlayStation 3
12:59 Drie nieuwe kindertitels voor de Wii
|
Reacties (27) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Paules
op 20-08-2006 om 15:03
[Niv: 11 / Exp: 564]
|
Altijd leuk om te horen,hopelijk zien wij er ook iets van terug in de games.
|
|
Roderick
op 20-08-2006 om 15:05
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Tuurlijk, allemaal grafische snufjes...plus: DX10 maakt een Crysis port een peuleschil. Sowieso, games die op PC en 360 uitkomen zijn makkelijk over te brengen en te optimaliseren voor 360. PS3 wordt altijd moeilijker aangezien die geen gebruik maakt van DX.
|
|
link0007
op 20-08-2006 om 15:57
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
dit word egt veel fijner voor spellen enzo....
zal de PS3 ook DX compat. zijn?
|
|
Tecnomic NL
op 20-08-2006 om 16:53
[Niv: 164 / Exp: 8218]
|
Crysis toch voor de 360 ?!
|
|
Gast (82.217.174.xxx)
op 20-08-2006 om 17:11
|
Gebruikt halo 3 ook dx10?
|
|
ApoC
op 20-08-2006 om 17:12
[Niv: 101 / Exp: 5061]
|
Mooi
|
|
Nelus
op 20-08-2006 om 17:20
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Ik hoop dat de PS3 ook DirectX10 zal hebben of krijgen. Toch wel fijn een nieuwe besturingsysteem.
|
|
Berserk
op 20-08-2006 om 18:01
[Niv: 149 / Exp: 7437]
|
PS3 is ook update-able vergeet dat niet. Het kan goed zijn dat Nvidia voor de RSX speciale updates ieder jaar laat verschijnen zoals de Forceware drivers voor de pc grakas. En dit met telkens nieuwe features. PS3 gebruikt niet Direct X maar OpenGL trouwens
Trouwens in een interview zij Crytek dat Crysis al running was op de Xbox 360 en PS3. Ik kan de link van het interview geven en precies aantonen waar het wordt gezegd
Gewijzigd door Berserk op 20-08-2006 om 18:02
|
|
Gast (84.80.251.xxx)
op 20-08-2006 om 18:10
|
ik dacht dat spelcomputers nooit afhankelijk waren van direct X
|
|
Nelus
op 20-08-2006 om 18:17
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Nee, maar ja, Xbox 360 hč
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 20-08-2006 om 18:21
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
Vergeet ook niet dat een console ook gewoon DX10 zou kunnen emuleren. Op de E3 gebruikten ze daarvoor 2 grafische kaarten, maar ze konden het emuleren. Volgens nVidia is de RSX krachtiger dan 2 6800s (iirc ook de kaarten die ze gebruiken op E3) dus zouden ze hem zo wel kunnen draaien.
|
|
Gast (82.173.112.xxx)
op 20-08-2006 om 19:09
|
Who needs het overhypte DX10, PS3 werkt met het geavanceerdere OPENGL ES.
En Crysis is volop in ontwikkeling voor de PS3, dat hangt echt niet af van die tering DX10-libraries die getuned voor de PC ontwikkeld zijn, Crytec optimised dat zonder die bottleneckshit.
|
|
Roderick
op 20-08-2006 om 19:18
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
De Ati kaart is bijna volledig voorzien van alle DX10 snufjes, van emulatie is dus geen sprake: gewoon echt DX10. Een RSX die DX10 emuleert is ook onzin, PS heeft een eigen systeem dat ook voor en nadelen heeft. DX zit er sowieso niet in want dat is nou eenmaal van Microsoft.
Ps3 heeft geen DX10, maar OpenGL, wordt als ietsje moeilijker gezien, maar daar komen de ontwikkelaars wel uit denk ik. Overhyped is DX zeker niet, Pc gamers zijn die software al jaren dankbaar.
Crysis op PS3 en 360 leek mij idd ook zeer voor de hand liggend en zo wordt t alleen maar makkelijker.
Gewijzigd door Roderick op 20-08-2006 om 19:28
|
|
Gast (84.87.17.xxx)
op 20-08-2006 om 19:51
|
@ gast die zeikt over overyhpte DX : zo te zien dus een jaloerse PS3 fanboy die er niet tegen kan dat Microsoft met een leuke vernieuwde DX komt om de nieuwe generatie games van meer grafische mogelijkheden te voorzien.
|
|
Gast (84.194.183.xxx)
op 20-08-2006 om 19:58
|
Ja gast boven mij: die gefrustreerde mensen moeten we erbij nemen he. Best niet op reageren.
|
|
Cain
op 20-08-2006 om 21:35
[Niv: 147 / Exp: 7344]
|
|
|
link0007
op 20-08-2006 om 21:41
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
ja lol, gaat je wel wat kosten
|
|
Cain
op 20-08-2006 om 21:48
[Niv: 147 / Exp: 7344]
|
Idd, aan het eind van het jaar moet ik een Wii betalen, spellen en controllers daarvoor, én dan nog eens een DirectX 10 Kaart (of mss console  ) a 350 euro.
|
|
link0007
op 20-08-2006 om 21:53
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
hmm, 350 maar? khad duurder gedacht
|
|
Gast (84.80.99.xxx)
op 20-08-2006 om 23:03
|
HAHAHA, waarom denkt iedereen dat DX10 ooit op een product zal draaien dat niet van microsoft is :P:P
|
|
link0007
op 21-08-2006 om 07:17
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
tja, tis hun grote trots he? 
wel fijn, want dat kan wel eens wat voordelen geven in de games
|
|
Gast (86.85.201.xxx)
op 21-08-2006 om 09:20
|
Mijn ervaring is dat Dx niet een tikkeltje krachtiger is dan het emuleren via opengl. Clocksnelheid is ongeveer hetzelfde maar met een grote belasting geeft opengl toch meer kans op framedrops e.d. Maar dat is natuurlijk typisch Ps3. Zelfde verhaal met de gehypte cellprocessor.
|
|
Gast (86.85.201.xxx)
op 21-08-2006 om 09:21
|
Mijn ervaring is dat Dx niet een tikkeltje = natuurlijk net een tikkeltje... :?
|
|
link0007
op 21-08-2006 om 13:32
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
? ik snap je eerste zin niet" mijn ervaring is dat DX net een tikkeltje krachtiger is dan het emuleren via openGL" wat bedoel je daarmee?  waarom zou DX langzamer zijn dan een ge-emuleerde versie op openGL????
|
|
Gast (86.85.201.xxx)
op 21-08-2006 om 14:12
|
Vanwege het feit dat niet=net, is het een beetje wazige zin...
Hoe dan ook , we bedoelen hetzelfde.. Dx is beter dan Opengl.. |(
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|