Hard geweld en nog hardere muziek is een mooie combinatie, dachten ze bij Microsoft. Dus besloot de marketingafdeling Megadeth te laten sponsoren door Gears of War. Geen slecht idee, maar moet dat spel niet nog uitkomen?
Megadeth maakte vooral in de jaren tachtig en begin jaren negentig furore in de metalscene, maar moest het altijd afleggen tegen grote broer Metallica. Ironisch tintje: zanger Dave Mustaine zat ooit in Metallica. Half jaren negentig had het een bescheiden hit met Symphony of Destruction.
Schijnbaar zijn ze bij Microsoft grote Megadethfans want Gears of War is de sponsor van de Gigantour toer. Wat voor rol de game zal spelen tijdens de concerten is niet bekend. Graig Davidson, directeur van de marketing afdeling is in ieder geval hartstikke blij. In zijn enthousiasme betitelt hij Gears of War zelfs als een blockbuster.
Allemaal leuk en wel, maar volgens ons is pas sprake van een blockbuster als je gigantisch veel spellen verkoopt en Gears of War komt pas op op 2 oktober uit. Uiteraard zijn we bij Gamed erg onder de indruk van Microsofts vlaggenschip, ons lijkt het alleen dat je de huid pas verkoopt nadat je de beer geschoten hebt.
|