Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

Hoe Microsoft GTA als exclusive liet schieten


Door Roderick op 09-05-2006 om 00:23
Bron: 1up

Fouten maakt iedereen, de ene fout met meer gevolgen dan de andere. Ook in de bedrijfswereld worden misstappen gemaakt, hier gaat het dan om veel geld. Sony, Microsoft en Nintendo hebben in het verleden ook de nodige fouten gemaakt en leren daar gelukkig van.

Een grote fout van Microsoft is, zoals staat in een interview met 1up, dat ze de GTA serie aan zich voorbij hebben laten gaan als exclusive. Tijdens de ontwikkeling van de eerste Xbox is namelijk het aanbod van Rockstar van tafel gehaald omdat deze game niet overeen zou komen met de bedrijfsethiek die Microsoft wilde uitstralen. Zo is Rockstar met de GTA game bij Take 2 terecht gekomen en werd GTA3 een PS2 exclusive titel. Een behoorlijke misstap, toch heeft de Xbox uiteindelijk de GTA titels nog gekregen.

De oorzaak van de tekorten bij lancering? Niet geheel natuurlijk, maar een deel komt door Gears of War. Deze game zou namelijk de doorslag hebben gegeven voor Microsoft om voor 512mb ram te kiezen in plaats van 256. Een hele verstandige keuze. Toch had dit tot gevolg dat de productiekosten sterk omhoog gingen en de wereld kampte met tekorten.


00:27  Metroid Prime 3 pas in 2007?
00:21  Groot Nintendo Wii nieuws gelekt
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Ikkyu op 09-05-2006 om 00:28 [Niv: 88 / Exp: 4417]
"...en leren daar gelukkig van" Best wel, zou zonde zijn om de geschiedenis te laten herhalen.

Gewijzigd door Ikkyu op 09-05-2006 om 00:28

Jrav op 09-05-2006 om 12:04 [Niv: 31 / Exp: 1534]
pijnlijk hoor.

cubegirl op 09-05-2006 om 15:13 [Niv: 31 / Exp: 1537]
dees wist ik al een tijdje van GTA.
zowat de slechtste move sinds ninty het verbond met sony verbrak omdat ze toch bij cartrigdes bleven zweren ipv van de cdromtechnologie :-)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.