Fouten maakt iedereen, de ene fout met meer gevolgen dan de andere. Ook in de bedrijfswereld worden misstappen gemaakt, hier gaat het dan om veel geld. Sony, Microsoft en Nintendo hebben in het verleden ook de nodige fouten gemaakt en leren daar gelukkig van.
Een grote fout van Microsoft is, zoals staat in een interview met 1up, dat ze de GTA serie aan zich voorbij hebben laten gaan als exclusive. Tijdens de ontwikkeling van de eerste Xbox is namelijk het aanbod van Rockstar van tafel gehaald omdat deze game niet overeen zou komen met de bedrijfsethiek die Microsoft wilde uitstralen. Zo is Rockstar met de GTA game bij Take 2 terecht gekomen en werd GTA3 een PS2 exclusive titel. Een behoorlijke misstap, toch heeft de Xbox uiteindelijk de GTA titels nog gekregen.
De oorzaak van de tekorten bij lancering? Niet geheel natuurlijk, maar een deel komt door Gears of War. Deze game zou namelijk de doorslag hebben gegeven voor Microsoft om voor 512mb ram te kiezen in plaats van 256. Een hele verstandige keuze. Toch had dit tot gevolg dat de productiekosten sterk omhoog gingen en de wereld kampte met tekorten.
|