Unreal Tournament 2004 zal opgevolgd gaan worden door Unreal Tournament 2007. Hoewel we ons zeer kunnen vermaken met de singleplayer kijken we toch met name uit naar een fragfestijn in multiplayer.
In een interview met Jeff Morris kwamen we meer informatie te weten over deze multiplayer. We hebben de details uiteraard voor jullie op een rijtje gezet.

- Er is gezocht naar een balans tussen de originele Unreal Tournament spellen en UT 2004. Hierdoor is de kracht van de wapens wat omhoog gegaan en zijn de levels zo ontworpen dat ze wat krapper zijn. Elementen uit UT 2003, zoals de double jump en wall dodging, zijn nog steeds aanwezig, maar door de toegenomen zwaartekracht zijn deze minder dominant als in UT 2004.
- Morris wilde op dit moment niet kwijt hoeverre de game in ontwikkeling was.

- De operator van een server kan zelf een source kiezen voor het downloaden van content die niet op de PC van de client staan, net als in UT 2004. Deze operators hebben aangegeven ook alternatieve opties op prijs te stellen, hier zal dan ook naar gekeken worden.
- Het spel is aangekondigd voor de PC en PlayStation 3. Voor de PC zal gekeken worden of het ook een backward compatibility krijgt op oudere Windows platformen.
Uiteraard zal dit wel ten koste gaan van de visuele kwaliteit, maar de ervaring zal overeind blijven staan. Ze hopen erop dat de mensen op een low-eind systeem het spel zo leuk vinden, dat ze het de moeite vinden om hun systeem te upgraden, om zo het spel te ervaren zoals het gemaakt is.
|