Na het annuleren van Perfect Dark heeft Crystal Dynamics bekendgemaakt een onbekend aantal medewerkers te hebben moeten ontslaan. Gelukkig heeft dit geen invloed op de ontwikkeling van Tomb Raider.
In een bericht op LinkedIn laat de studio weten:
quote: "Vandaag hebben we de zeer moeilijke beslissing genomen om afscheid te nemen van een aantal van onze getalenteerde collega's als gevolg van de veranderende zakelijke omstandigheden. Deze beslissing is niet lichtvaardig genomen. Het was echter noodzakelijk om de gezondheid van onze studio en onze belangrijkste creatieve prioriteiten op de lange termijn te waarborgen in een voortdurend veranderende markt.
Aan de getroffenen: we erkennen en bedanken jullie voor jullie harde werk, talent en passie. We zetten ons in om tijdens deze transitie alle beschikbare ondersteuning en middelen te bieden. Aan onze teams, spelers en partners: bedankt voor jullie voortdurende steun terwijl we samen bouwen aan een creatieve, duurzame en veerkrachtige toekomst. Dit geldt ook voor de toekomst van Tomb Raider, die niet wordt beďnvloed door deze beslissing."
Crystal Dynamics bestaat al meer dan 33 jaar en is bekend van onder andere Legacy of Kain, Gex en Tomb Raider. Eén van hun laatste titels betrof Marvel's Avengers, die helaas geen al te beste indruk achter liet.
In april 2022 leerden we dat de studio aan een nieuwe Tomb Raider werkte, draaiend op de Unreal Engine 5, in plaats van hun eigen Foundation engine. Enkele maanden later werd bekend dat Amazon Games de game uit zou gaan geven, wat niet gek is aangezien ze hierna aankondigden ook de film- en serierechten van Tomb Raider te bezitten.
Het is opvallend dat we nog niets van de aankomende Tomb Raider gezien hebben, in juni 2024 gaf Amazon Games hoofd Christoph Hartmann aan dat het project spoedig getoond zou worden. We wachten nog steeds op de eerste beelden, hoewel hier tijdens de Game Awards in december dan eindelijk verandering in moet komen.
|