CRPG's als Pillars of Eternity hebben een diepgaande lore en mechanica, waardoor het voor nieuwkomers lastig kan zijn om alles te volgen. Avowed, dat zich afspeelt binnen hetzelfde universum, probeert alles overzichtelijk te houden door je een woordenlijst ter beschikking te stellen.
Avowed is de aankomende RPG van ontwikkelaar Obsidian Entertainment die volgend jaar moet worden uitgebracht. Het verhaal speelt zich af in de wereld van Eora, dat voor het eerst werd geďntroduceerd in de Pillars of Eternity-serie. Om ervoor te zorgen dat zowel nieuwe spelers als trouwe fans ervan kunnen genieten sprak director Berto Ritger met EGX over de manieren waarop ze dit willen bereiken.
In het interview geeft hij aan dat spelers niet gebombardeerd moeten worden met de diepgaande lore van twee Pillars of Eternity-games. Volgens hem jaag je hier spelers mee weg, in plaats van dat je nieuwkomers aantrekt:
quote: "Hoewel het een bestaande IP is, hebben we het zo toegankelijk mogelijk gemaakt voor mensen die nieuw zijn in Pillars of Eternity. Alles is zo geschreven dat het getemporeerd is, zodat je de concepten begrijpt die de kern vormen van de wereld van Eora."
Ritger bevestigt dat Avowed een woordenlijst bevat die spelers helpt om informatie te vinden, of bepaalde concepten laat onthouden. Dit systeem is overgenomen uit een eerdere game, Pentiment, waar je gesprekken op elk moment kan pauzeren om termen op te zoeken die in de gesprekken zijn gemarkeerd.
|