Development diary van voetbalgame UFL richt zich op drietal aspecten
Door Rene Groen op 28-11-2022 om 15:46
Ontwikkelaar Strikerz Inc. wil volgend jaar de concurrentie aan gaan met FIFA en eFootball met hun free-to-play voetbalgame UFL. In een nieuwe development diary gaan ze in op drie aspecten van hun game, namelijk cutscenes, kunstmatige intelligentie en het skeletsysteem van de voetballers.
De in-game cutscenes bevatten scènes waar de spelers worden gewisseld, een vrije trap wordt uitgedeeld of het vieren van een doelpunt. De ontwikkelaar wil deze momenten zo accuraat en realistisch mogelijk over brengen en laat hierbij de computer beslissen welke camerahoek dit het beste in beeld brengt.
Aangaande de kunstmatige intelligentie bespreekt de ontwikkelaar de obstakels die ze tegen kwamen als het gaat om de spelers die niet worden bestuurd door de spelers zelf. Het is cruciaal dat een speler zijn eigen speelstijl kan implementeren met behulp van de tools in de game aangezien de studio beweert dat spelers het AI Assist-systeem kan aanpassen aan iedere speelstijl die ze willen.