Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 September 2021 
(3) 
(1) 
25 September 2021 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 September 2021 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
23 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
22 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 September 2021 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
20 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
19 September 2021 
(0) 
18 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 September 2021 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
15 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 September 2021 
(2) 
(1) 
(2) 
(4) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
13 September 2021 
(0) 
(0) 
(4) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
11 September 2021 
(1) 
(4) 
(0) 
10 September 2021 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 September 2021 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
08 September 2021 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 September 2021 
(0) 
Deathloop
Lost in Random
Life is Strange: True Colors
Song of Iron
Review:

Synth Riders


Door Stefan Vogels op 13-08-2021 om 15:29
Bron: Gamed

Met Synth Riders levert het in Californië gevestigde Kluge Interactive de festivalzomer die velen missen. Een grote variatie aan swingende deuntjes, excentrieke danscombinaties en betoverende lichtervaringen; maar dan in het comfort van je huiskamer en met jou als enige zwetende persoon. Ritmische actie is weer helemaal terug op PlayStation VR.

Synth Riders verscheen al eerder op andere platformen, maar is sinds 10 augustus dan ook eindelijk uitgebracht op PSVR. De zogezegde olifant in deze review is uiteraard de vergelijking met Beat Saber. Dat is niet gek. Synth Riders lijkt in veel facetten op dit ongekend virtuele fenomeen. De manier waarop de interface wordt gepresenteerd, de stilistische keuzen én hoe de gameplay oogt. Let wél, oogt. Niet speelt. Het is namelijk zo dat Synth Riders gameplaygewijs een totaal andere frisse dynamiek naar virtual reality ritmegames brengt.


Je bevindt je midden in een retro cyberpunk omgeving. De move controllers strak in je handen. Links een azuurblauwe bol, rechts een magenta gekleurde bol. Vanuit de hoeken van je kamer beginnen de diep dreunende bass-klanken van Parov Stelar’s Booty Swing zich voort te bewegen. Aan de horizon verschijnen lichtgevende stippen. Niet één. Niet twee. Tientallen. Als wormen krioelen ze op en neer, over elkaar heen en onder elkaar door. De eerste noten. Linkerhand omhoog en in een vloeiende beweging naar rechtsonder. Je rechterhand volgt met een tegenovergestelde beweging. Een transparant violet vlak. Bukken! Door. Groene bollen volg je met een hand naar keuze; gouden bollen volg je met twee handen. Je hele lichaam is in beweging. Je danst.

Je slaat niet, je schiet niet. Je volgt. Het is op dit punt dat Synth Riders wezenlijk verschilt van Beat Saber, een game waar je met tactisch polswerk ook vrij stil kan blijven zitten. Synth Riders vraagt echter om meer en daarin kan je zelf de lat nog flink wat hoger leggen. De game kent een enorme variatie aan opties en mogelijkheden om je spelervaring te personaliseren. Een belangrijk gegeven is dat je hierbij ook de ruimte in je woonkamer mee kunt nemen; zodat de afstand tussen de te raken bollen vergroot en verkleind wordt. Zo heb je met meer ruimte de mogelijkheid om nog meer te bewegen. Er zijn daarnaast opties als Spin Mode, waarbij de bollen vanuit verschillende hoeken komen, en Force Mode, waarin je de bollen met kracht moet raken en tal van opties die de uitdaging kunnen vergroten en verkleinen.


Uiteindelijk heeft dit alles invloed op je puntentotaal, want daar gaat het natuurlijk om. Hoe getrouwer je de lijnen volgt, hoe gerichter je de bollen raakt, hoe meer punten je vergaart. De verschillende opties en modi kunnen daarbij invloed hebben als vermenigvuldiger op je puntentotaal. Uiteindelijk wordt je score geplaatst op de lokale en internationale ranglijsten. Je kan echter ook simpelweg genieten van meer ontspannen moeilijkheidsgraden en speciale experiences, dynamische achtergronden die uniek voor specifieke nummers ontworpen zijn.

Synth Riders heeft me opnieuw weten te enthousiasmeren voor een actieve virtual ervaring in hartje zomer. De game gebruikt wat werkt en herkenbaar is van genregenoten, maar heeft een unieke en verfrissende gameplaytwist. Met 54 nummers over verschillende genres als rock, punk en electroswing is er een gevarieerd aanbod die je zeker niet snel beu geluisterd bent. Tevens is er nog flink wat DLC (onderweg) om deze catalogus uit te breiden. Als ik nog wat minpunten moet benoemen is het dat sommige grafische elementen wat minder strak zijn afgewerkt en dat achtergronden zich kunnen herhalen. Zodra je echter alles moet geven om die bollen te volgen, dan maakt dat allemaal niet meer uit. Dan ga je op in deze unieke ervaring. Dan dans je.
Beoordeling
90
(Electro)swing jezelf deze zomer door met Synth Riders. Gegarandeerd een hit op elk huiskamerfestival met een VR toestel.


11:07  Nintendo pakt 33-jaar oud record in Japan
15:26  Surgeon Simulator 2 komt naar Xbox Game Pass
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Synth Riders
Type:
Game
Releasedatum:
21-06-2018
Ontwikkelaar:
Kluge Interactive
Uitgever:
Kluge Interactive
Media:








Meer media