Na een lange tijd van geruchten leerden we bij Sony's PlayStation 5 event dan eindelijk het bestaan van Resident Evil: Village kennen. In de laatste uitgave van Famitsu werd er iets meer informatie over de game gedeeld.
[Update]
Inmiddels zijn er weer wat meer details naar buiten gebracht en zo leren we het volgende:
- De planningsfase voor deze game begon 3,5 jaar geleden.
- In de trailer zagen we de tekst "His story comes to a close", maar de ontwikkelaar wil nog niet exacte zeggen wat ze hiermee bedoelen. Wel benadrukken ze dat Village het vervolg is van Resident Evil 7: Biohazard en de afronding is van dit verhaal.
- Ethan was de protagonist in Resident Evil 7 en er was een optie in deze game om het verhaal te veranderen. Als we echter goed naar de trailer kijken zien we de connectie tussen Ethan's huidige situatie en wat er gebeurde in Resident Evil 7.
- Er is een belangrijke rol voor de combat en item management, tegelijkertijd is verkenning en het oplossen van puzzels minstens zo belangrijk als we kijken naar de gameplay.
- Door te kiezen voor ontwikkeling op de PlayStation 5 en Xbox Series X, in tegenstelling tot diens voorgangers, zijn er diverse voordelen. Naast elementen als verbeterde graphics en geluid zijn de laadtijden stukken sneller en kunnen ze een meeslepende ervaring aanbieden.
[Eerdere berichtgeving]
De ontwikkeling van het spel is momenteel voor ongeveer zestig procent afgerond. Het spel laat zich spelen vanuit een first-person perspectief, wel zou dit geëvolueerd zijn ten opzichte van eerdere delen in de serie.
Het is slechts minimale informatie waar we het voor nu mee moeten doen, volgende maand zal het magazine meer informatie naar buiten brengen. Wel zegt insider Dusk Golem, die eerder details van de game vroegtijdig naar buiten wist te brengen, wat meer te weten. Volgens hem zou Resident Evil: Village eigenlijk een cross-gen titel worden, echter werd besloten om de PlayStation 4 en Xbox One versies te schrappen omdat de ontwikkeling voor de nieuwe generatie consoles in de weg zouden staan.
quote: "Omdat er een grotere focus op verkenning ligt, zou dit ertoe leiden dat de consoleversies van de laatste generatie opmerkelijke problemen zouden hebben, en het belemmerde hoe mooi ze bepaalde scènes konden maken. Dus besloten ze om de laatste generatie versies van de game te laten vallen, zodat de game niet beperkt zou worden door hardware van de laatste generatie en de grafische revisie verder te pushen zonder de beperkingen van de laatste generatie technologie in gedachten."
|