SHODAN blijft een antagonist die gamers de stuipen op het lijf jaagt. De kunstmatige intelligentie maakte zijn opwachting in System Shock en System Shock 2. Na jaren het stilzwijgen op hebben gedaan hebben we nu zelfs twee projecten op de rol staan - Nightdive's System Shock Remake, en Otherside Entertainment's System Shock 3.
Deze laatste verkeert echter in zwaar weer. Een voormalig ontwikkelaar onder de naam Kin Korn Karn laat namelijk weten dat het gehele content team niet meer aan System Shock 3 werkt en Otherside heeft verlaten.
quote: “The only reason I’m posting is because I saw so much confusion about the state of the company and the project. I thought some first person information would be welcome. I never suggested we were halfway done, core systems are a great foundation for a game but most of the work is content development which we were critically behind in, both in real assets and in tool support for an efficient pipeline.”
Doordat Otherside banden heeft met Starbreeze, de studio die in financiële nood zit, bleek het voor het kleine team lastig om de kern mechanieken van de game uit te bouwen:
quote: “Those high expectations drove a lot of expensive experimentation. We were a small team and knew we couldn’t compete with current immersive sims in production quality and breadth. So, we had to be creative and clever and weird. And we were on our way to make something unique and possibly fun, but probably not what the audience was hungry for.”
De trailer die we in september lieten zien tonen volgens de ontwikkelaar echte gameplay, het probleem was vooral dat er te weinig content in de game zat op dat moment. Hoe de toekomst van System Shock 3 eruit ziet is aldus ongewis.
|